Gå til innhold

Sammenligning av to PC-er til ca kr 10 000.-

Anbefalte innlegg

Heisann. Har nå hentet inn to tilbud, som jeg sitter og vurderer. Begge tilbudene er uten skjerm, og PC-en skal brukes til hjemmebruk.

Tilbud nr 1:

* Intel Core™2 Duo E8400 prosessor 3GHz dobbeltkjerne, 45nm 6MB cache

* Meget pent ATX kabinett med 500W strømforsyning - kommet bra ut i flere tester

* 4GB DDR2 667MHz minne (2x2048MB)*

* 1TB S-ATA harddisk 7200RPM (kan oppgraderes)

* GeForce® 8800GT skjermkort 512MB minne, passiv kjøling

* DirectX 10 støtte

* Antec Sonata III kabinett med 500W strømforsyning

* 18X DVD±R/RW DL brenner

* Trådløst nettverk 54Mbps

* 10/100/1000 Mbps nettverkskort

* 6 kanals HD lydkort

* 30-i-1 Minnekortleser for bl.a. CF, SM, XD, MS, MMC, SD

* 6 x USB 2.0 porter: 4 bak, 2 front

* Dual DVI utganger, (støtter 1080p full-HD)

* 1 x S-video utgang

* HDCP kompatibel

* 2 stk 120mm stillegående kabinettvifter

* Windows Vista Home Premium Norsk installert

* Multimedia tastatur

* Sharkoon Laser Gaming mus

* Logitech høyttalersett med 2 høyttalere samt en liten og effektiv subwoofer

* Størrelse kabinett (LxBxH): 46.3 x 20.6 x 42.5 cm!

Pris kr 8 385.-

Tilbud nr 2

MICROSOFTX Windows Vista Home Premium Norwegian PC-PROD ONLY CD+Manual+PCCOA

CYBERLINK DVD Suite 5.0 6Ch for Vista Premium/Ultimate

AOPEN Case H500Y WO/PSU Midi Tower Black USB/AUD/1394 PC Production Only

CHIEFTEC PSU 560W ATX 12V 2.2/EPS-12V 12cm Fan PFC

ASUS Mainboard S-775 P35 ATX Audio 1xGBLAN 2xPCI-E SATA-II Raid WLAN DDR2 Retail

INTEL CPU Core 2 Duo E8400 3.0GHz S-775 1333MHz 6MB "Wolfdale" Boxed

GLACIAL CPU Fan Igloo 5610 PWM S-775 / Pentium D

APACER 2.0GB PC-800 DDR2 PC6400 Original

ASUS VGA-Card nVidia 8800GT 512MB PCI-E DVI TV-Out HDTV HDCP Retail

SAMSUNG Harddisk 1.0TB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 32MB NCQ

SAMSUNG DVD Recorder 20x +R/+RW -R/-RW SATA DVD-RAM Black Bulk

APACER 3.5" 15-In-1 Embedded Card Reader AE100 USB2.0 Black Bulk

LOGITECH2O Deluxe 250 Keyboard USB Black Nor OEM PC

LOGITECH2O RX250 Optical Wheel Mouse Black USB/PS2 B58

LOGITECH Speaker X-530 5.1 / 70 W RMS Retail

Pris kr 11 900.-

Selv jeg ser at prisen varierer stort. Men da jeg ikke kan så veldig mye om data, vil jeg at folk med kunnskaper skal vurdere de to tilbudene opp mot hverandre

På forhånd takk=)

Endret av thomas1988
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja du leser riktig;)

Men tilbud nummer 1 er hos en nettbutikk, mens tilbud nummer 2 er i en butikk ikke langt fra hvor jeg bor.

Er det noen som har erfaringer med kjøp av PC over nett? Nå tenker jeg på mulighet for service og slikt? Er jo sikkert endel mer tungvint..

Lenke til kommentar

De 2 første PCene mine kjøpte jeg hos en lokal forhandler. Var ikke spesielt imponert over servicen. Resten av PCene har jeg kjøpt over nettet, og de er jeg mest fornøyd med. Men hovedgrunnen til at jeg er mer fornøyd med nettkjøpene har vel å gjøre med at jeg bygget PCene selv :p

Lenke til kommentar
Viss ikke jeg her helt blind...har ikke tilbud nr.1 22 skjerm med men det har ikke tilbud nr2 ?

hehe.. ikke nå lenger;) Er ikke med i prisen=)

De 2 første PCene mine kjøpte jeg hos en lokal forhandler. Var ikke spesielt imponert over servicen. Resten av PCene har jeg kjøpt over nettet, og de er jeg mest fornøyd med. Men hovedgrunnen til at jeg er mer fornøyd med nettkjøpene har vel å gjøre med at jeg bygget PCene selv :p

Å være fornøyd er jo greit det. Men si at du ikke kan allverden om PC, og dagen kommer da du trenger service. Er ikke det da litt kjipt å ikke ha en butikk å gå i?

Lenke til kommentar

I hvilken grad det er bedre med service i en lokal butikk avhenger i stor grad av kompetansen i den butikken. Er kompetansen meget god vil de trolig kunne fikse problemer raskt, mens du ved problem på en maskin fra en nettbutikk som krever at du sender inn maskina fort vil være uten i et par uker. Er kompetansen middels, så sender de garantert maskinen til andre for eventuell feilretting, og da tar også det to uker.

Men nå er sannsynligheten for "hardware-feil" faktisk svært liten etter min mening, siden 1995 har jeg hatt tre mer alvorlige feil som har krevd skifte av komponenter eller innsending. 1 stk bærbar der sikkerhetsløsningen låste seg, 1 stk hovedkort som sluttet å virke og et stk DOA skjermkort. Antall maskiner, 9 stk hvorav 5 fungerer like bra i dag.

Så med den prisforskjellen, og når faktisk maskin 1 har mer minne og et bedre kabinett/PSU ville jeg uten tvil gått for den.

Personlig kjøper jeg kun på nettet, uansett om det er for selvbygg, ferdigbygd eller bærbar.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...