Gå til innhold

Programtips: msn-pecan, alternativ til pidgins msn protokoll inplementasjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg snublet over dette nyttige tillegget til pidgin her om dagen, det heter msn-pecan, dette er en "fork" av pidgin msn msn protokoll som fungerer sammen med pidgin, du installerer programmet og du bare legger til en konto som bruker protokollen msn-pecan.

Men hvorfor ta i bruk en annen inplementasjon av msn protokollen til pidgin? Jo, dette prosjektet ble startet for å få en raskere utvikling av pidgin sin msn protokoll støtte, dette støtter msn-pecan som pidgin sin msn protokoll inplementasjon ikke støtter i siste stabile release:

*P2P filoverføring, altså mye raskere filoverføring.

*Personlige meldinger.

*Lagring av personlig bilde på msn serverne, noe som gjør at du får samme personlige bilde uansett hvilken msn klient du sitter med.

*Bedre nettverk utnyttelse.

*Bedre nettverksfeil behandling.

http://code.google.com/p/msn-pecan/

Dette programmet er foreløpig i tidlig utviklings stadie, men den eneste utviklern har allerede fått gjort veldig mye.

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er litt grønn på linux, men prøvde å innstallere dette for å få raskere overføringshastigheter på filoverføring over MSN. Men nå får jeg ikke til å innstallere det, prøvde følgende (fra http://code.google.com/p/msn-pecan/wiki/HowToInstall):

Simply download/extract the tarball and issue:

make
sudo make install

når jeg gjør dette i terminalen blir det bare masse errorer. Må jeg pakke filene ut i en spesiel mappe eller hva?

Lenke til kommentar
Jeg sleit litt med å kompilere denne. Noen som har fått det til, og på hvilken distro?

Nå vet jeg ikke hva slags distro du bruker, men jeg slet med Ubuntu og Pidgin 2.4 (lastet ned fra getdeb.net). Etter at jeg avinstallerte den og installerte 2.2 fra Ubuntus repo, gikk det bedre:

sudo apt-get build-dep pidgin

make

make install

Lenke til kommentar

takk for tipset. lastet den ned i går, mest pga raskere overføringshastighet og muligheten til å se personlige meldinger. versjon 0.0.11 kompilerte fint mot pidgin 2.4 (archlinux).

nrjey: for å bruke pecan så går du inn på accounts i pidgin og velger å bruke wlm-protokollen istedenfor msn-protokollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...