Gå til innhold

Katta pisser i garagen. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har en katte på gården, og den pisser og driter i garagen. Og dette begynner og bli et problem, for det stinker.

Jeg har jo vertøyboden min der, så er mye der inne, men klarer det ikke nå i den lukta.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Mvh

Fribbern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes slit Get off spray som er for å holde katter vekke fra blomsterbed etc. Kansje spraye det i garasjen? Verdt å prøve. Ellers kan man være kreativ og lage små feller for å skremme vekk katten. Kansje litt lydskremsel, eller gjøre det vanskelig for katta å komme seg inne der, legge noe på gulvet en rist eller noe som gjør det vanskelig å katten å gå der..

Lenke til kommentar
Hannkatter pisser og markerer seg overalt!

Dette er noe jeg ikke har prøvd selv, men bare hørt: legg ut møllkuler i garagen! Det skal forøvrig holde mus borte også... Vet ikke om det heter møllkuler lenger, men spør på apoteket for de forstår hva du mener.

Lenke til kommentar
Hannkatter pisser og markerer seg overalt!

Dette er noe jeg ikke har prøvd selv, men bare hørt: legg ut møllkuler i garagen! Det skal forøvrig holde mus borte også... Vet ikke om det heter møllkuler lenger, men spør på apoteket for de forstår hva du mener.

Naftalinkuler heter det. Det fås på apotek, og lurer på om Felleskjøpet selger det også, samt en del dovaskbedrifter. Funker fett mot mus, og har hørt om at folk har brukt det mot katter også. Ellers fins det jo sånn katte-turnoff sprayer osv. Ett annet alternativ er å legge seg på vakt med hageslangen et par netter.

Lenke til kommentar
Ett annet alternativ er å legge seg på vakt med hageslangen et par netter.

Min mamma jobbet på et eldresenter for en stund siden.

Der hadde beboerene lyst på katt, og de skulle få prøve å ha det, på den betingelsen at de klarte å lære katten å ikke gå på kjøkkenet. Så hver gang katten gikk inn på kjøkkenet så sprayet de han med vann (fra en sånn vanlg sprayflaske).

Og etter en stund skjønnte katten at han ikke fikk komme inn der. Så prøv det du :thumbup:

Lenke til kommentar
Ett annet alternativ er å legge seg på vakt med hageslangen et par netter.

Min mamma jobbet på et eldresenter for en stund siden.

Der hadde beboerene lyst på katt, og de skulle få prøve å ha det, på den betingelsen at de klarte å lære katten å ikke gå på kjøkkenet. Så hver gang katten gikk inn på kjøkkenet så sprayet de han med vann (fra en sånn vanlg sprayflaske).

Og etter en stund skjønnte katten at han ikke fikk komme inn der. Så prøv det du :thumbup:

Synes jeg ser han ligge på lur i garagen og passe på katten ja :D . Katter har vel en tendens til å komme på natten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...