Tailzo Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei, jeg har kjøpt en psp fat brukt, den fungerer vanligvis helt fint, men jeg lastet ned 2 PSP demoer til den i går, (gjennom ps3) patapon og God of War. Disse er da lagret på memory stikken. Etter å ha spilt en stund, slår PSPen seg av. Jeg kikket på memory stikken, og ser det er en bootlegg (sandisk). Er problemet da grunnet memory stikken? Jeg vet at harddisker som har et skadet område kan klikke om du lagrer noe på dette området, men ville PSPen virkelig slå seg av om et område på stikken var skadet? Selger sa at alt fungerte utmerket utenom UMD driven, så jeg vil helst vite hvor problemet ligger, før jeg ber om prisavslag, eller eventuelt returnerer varen. Og ja: Jeg har rikelig med strøm, og dette har skjedd tilfeldigvis i begge demoer, flere ganger. Først trodde jeg at jeg kom borti power knappen, men etter 5 ganger, hvor jeg var ekstra oppmerksom på at det kunne være tilfelle, tror jeg ikke det lenger. Så, er "sandisk" problemet? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Sandisk pleier å funke bra (hvis de er originale). Har du prøvd å formattere og sjekke minnekortet på PC? Er det original eller custom firmware? Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Sandisk pleier å funke bra (hvis de er originale). Har du prøvd å formattere og sjekke minnekortet på PC? Er det original eller custom firmware? Jeg leste en del mer på nettet, ser ut som gamle PSPer har en tendens til å overheate. Det kan stemme. Så lenge den har vært slått av, kan jeg spille 2-2.5 timer, så slår den seg av. Slår jeg den rett på igjen, slår den seg av igjen etter kort tid hver gang etter, helt til jeg venter en god stund med å slå den på igjen. Aner ikke om det er custom firmware, jeg kjører i alle fall ingen priatspill, på firmware står det 3.80. Står det noe mer om den er custom? Kan jeg formatere simpelthen ved å koble psp via usb til PC? er det godt nok? Og hvordan vet jeg om minnebrikken er original? Jeg trodde det pga. navnet først, mener å ha lest at folk har omtalt "sandisk" som bootleg. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Virker uansett som jeg kjøper meg en slim med patapon i dag, demoen var skikkelig artig. Men jeg vil forske litt på psp fat for å se om den kan fikses. Kunne vært ålreit å ha to, en til meg, og en til samboeren. Endret 7. mars 2008 av Tailzo Lenke til kommentar
aMo Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Sandisk er bootleg? Eh, er ikke sandisk et helt vanlig merke da? Hvordan kan komplett selge en haug med bootleg-varer? http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=sandisk Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Sandisk er bootleg? Eh, er ikke sandisk et helt vanlig merke da? Hvordan kan komplett selge en haug med bootleg-varer? http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=sandisk Ok, da missforsto jeg nok det jeg leste. Tusen takk for oppklaringen. Kjøpte meg forresten en psps slim nå, men jeg skal forske mer på fat, får sikkert bruk for den og. edit: Hvor lang garanti er det på en psp? Selgeren fant kvitteringa, som er fra Februar 2007. Kjøpt hos Elkjøp. Endret 7. mars 2008 av Tailzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå