Gå til innhold

Maskinen starter av seg selv hver dag kl. 21:00!

Anbefalte innlegg

Jeg kjører Vista Home Premium på en HP-maskin (stasjonær). Den skrur jeg ikke av med velger dvalemodus (hibernate). Da kan jeg vekke den og få den til å sovne via serveren som står på i heimen (jeg bruker WOL og psshutdown). Veldig praktisk! :)

Men:

Maskinen starter hver dag kl. 21:00! Og hvis den vekkes igjen rett etterpå, så starter den kl. 22:00!

I går nappet jeg ut nettverkskabelen før kl. 21 og satte den i ventemodus. Den startet da også, så jeg er ganske sikker på at det er en eller annne process som vekker den. Men hvilken?

Har noen et tips å komme med, så er jeg veldig glad for det! :)

(Kan det være Media Center som laster ned en guide eller noe slikt? Jeg har prøvd å flytte på den "oppgaven" (task) men den starter uansett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket om BIOS har noen timer innstilling?

Har vondt for å tro at det er noe program som gjør det, det er jo ingen program som kjører når PC er i dvale.

Windows har jo en funksjon som gjør at man kan skru på PC-en på et visst tidspunkt. Heter planlagte oppgaver.

Lenke til kommentar
Windows har jo en funksjon som gjør at man kan skru på PC-en på et visst tidspunkt. Heter planlagte oppgaver.

Kunne du forklare hvordan det gjøres?

Kjenner 'planlagte oppgaver', men ikke hvordan det skal brukes til å slå PCen.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Det finnes program som kan sette en timer (i hardware) til å slå på fra hibernate / standby ved gitt klokkeslett.

Men vet ikke helt hvordan man skal finne at slike er aktive. Man må vel se hva som skjer når den slår seg på, f.eks i event log eller at filer blir oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...