Moskus Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg kjører Vista Home Premium på en HP-maskin (stasjonær). Den skrur jeg ikke av med velger dvalemodus (hibernate). Da kan jeg vekke den og få den til å sovne via serveren som står på i heimen (jeg bruker WOL og psshutdown). Veldig praktisk! Men: Maskinen starter hver dag kl. 21:00! Og hvis den vekkes igjen rett etterpå, så starter den kl. 22:00! I går nappet jeg ut nettverkskabelen før kl. 21 og satte den i ventemodus. Den startet da også, så jeg er ganske sikker på at det er en eller annne process som vekker den. Men hvilken? Har noen et tips å komme med, så er jeg veldig glad for det! (Kan det være Media Center som laster ned en guide eller noe slikt? Jeg har prøvd å flytte på den "oppgaven" (task) men den starter uansett) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Har du sjekket om BIOS har noen timer innstilling? Har vondt for å tro at det er noe program som gjør det, det er jo ingen program som kjører når PC er i dvale. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Har du sjekket om BIOS har noen timer innstilling?Har vondt for å tro at det er noe program som gjør det, det er jo ingen program som kjører når PC er i dvale. Windows har jo en funksjon som gjør at man kan skru på PC-en på et visst tidspunkt. Heter planlagte oppgaver. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Timer i BIOS er ikke aktivert, og jeg er iallfall ikke i stand til å finne noen "planlagt" oppgave som starter kl. 21... Noen tips hvordan jeg finner slike i Vista? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Windows har jo en funksjon som gjør at man kan skru på PC-en på et visst tidspunkt. Heter planlagte oppgaver. Kunne du forklare hvordan det gjøres? Kjenner 'planlagte oppgaver', men ikke hvordan det skal brukes til å slå på PCen. Endret 7. mars 2008 av hårek Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Det kan jo være en oppgave som skal kjøres uansett? Dette skjer kun når PCen står i hibernate. Er den slått helt av, forblir den av. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det finnes program som kan sette en timer (i hardware) til å slå på fra hibernate / standby ved gitt klokkeslett. Men vet ikke helt hvordan man skal finne at slike er aktive. Man må vel se hva som skjer når den slår seg på, f.eks i event log eller at filer blir oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå