Gå til innhold

hjelp til nye høytalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan for eksempel se på Magnat Quantum serien som du blandt annet kan få hos AVHiFi.

Hifi Center har System Audio, som skal spille ganske korrekt, men kanskje med litt lite trykk?

 

HiFi Klubben har Dali Concept 8 og B&W DM684, som begge er gode høyttalere.

 

Hva som er riktig for deg avhenger veldig av bruken og hvordan du liker lyden.

Lenke til kommentar

Klipsch er en mye mer artig høyttaler med mye punch i, mens B&W er mer nøytral og detaljert.

 

Klipsch er ikke "high-end", det inrømmer selv min lokale forhandler av merket, men de er utrolig lettdrevne og, som sagt, morsomme.

 

Hva slags musikk spiller du forresten, og hvordan er ditt forhold til lytting?

Lenke til kommentar

Klipsch spiller ikke akkurat grumsete, men B&W har egenskaper som gjør den godt egnet for musikk som klassisk, jazz og akkustisk musikk generellt.

 

Jeg liker veldig godt B&W, mye på grunn av utseende og den klare diskanten; men også fordi jeg synes de er relativt "barske" i bånn (størrelsen tatt i betraktning), og som filmhøyttalere har jeg aldri hørt bedre.

 

Tingen her er at B&W er kjent for å like seg best når du har plenty med forsterkerkraft, mens Klipsch nesten ikke trenger noenting for å spille høyt.

 

Men med din forsterker klarer du fint å spille høyt på B&W ;)

 

EDIT: og for ordens skyld hører jeg ikke på hverken jazz eller klassisk, men på rock ,metal, punk, pop og ting rundt de sjangrene der ;)

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Klipsch er ikke "high-end"

 

Det er vel heller ikke B&W i denne prisklassen.

 

Andre alternativ i klassen:

Audio Pro

Focal/JMLab og Monitor Audio

 

Personlig hadde jeg nok valgt Klipsch, og da helst RF-82 som er den største lettstyrte modellen i RF-serien. Men RF-82 betyr enten sprengt budsjett eller bruktmarkedet.

 

Frode

 

Støtter deg her.

 

Men det er vel RF-83 som er størst

Lenke til kommentar
Støtter deg her.

 

Men det er vel RF-83 som er størst

 

Men den er ikke lettstyrt. Både RF-63 og RF-83 er ganske krevende når det gjelder forsterker. RF-82 er den største av de som er relativt enkle å ha med å gjøre.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...