Gå til innhold

Hjelp meg å lage en slagmark!

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Lagde nå forøvrig en tittel som går på tvers av alle disse treordsreglene, sunn fornuft og annet dilldall.

La oss også se om denne tråden ender i et salig kaos, slik som de fleste av mine forrige tilbakemeldings-forsøk har gjort, noe som så klart ikke kan tilskrives den arme trådstarter ... :whistle:

Jeg har egenhendig og for egen maskin sparket mitt umåte besværlige legeme opp i vertikalen og i gang med denne sysselen i denne timen, fordi sjansen for angrep/overgrep fra lavtflyvende Glavakjortelkledte nazimods, kombinert med tilfeldige fjertelyder fra Pandarosakanintøflerutstyrte såkalte supermenn er minimal. 

Siden jeg er hakkende kaklende sprø, så stemmer vel dette rimelig dårlig ... :thumbup:

Forespørselen gjelder dette:

Går det ann å uvikle grensesnittet slik at man kan endre avatar og brukernavn for hver individuell posting man foretar, og at akkurat det utrykket bestod? Hvis ikke, hvorfor?

Deres nokså uærbødige

PencilCase

:wow:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at det ikke bare er grensesnittet som må endres.

Forumet lagrer sine data (brukere, kategorier, innlegg med mere) i en database. Den databasen er strukturert på en bestemt måte med bestemte felter i hver tabell. Skulle man lagret avatar og bruekrnavn for hver post måtte innleggstabellen ha felter for dette (eller linker til en tabell som inneholdt dem.) Det har den ikke.

Våre utmerkede teknikere kunne selvsagt lagt det til, men da får vi dillemmaet med all slik skreddersøm: Når produsenten av forumsoftwaren (Invision) kommer med nye versjoner har de ikke endringen, og alt må legges til på nytt og data kanskje konverteres. Med mindre man fikk Invision til å legge det til som en standard funksjon, selvsagt.

Så er selvsagt det andre spørsmålet om en slik mulighet er ønskelig i utgangspunktet. Det spørs vel kanskje som du sier om hvorvidt man ønsker en "slagmark" eller ikke. Det deles ikke ut premier for å gjette hva jeg synes. Er dette noe folk flest synes er en god idé?

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tok like godt med ordet "slagmark", fordi jeg regnet med at den svakheten ville bli den første hemskoen som ville være åpenbar for de fleste.

jeg har forøvrig ingen intensjon om at forumet skal forverres, men heller bedres, og kanskje at takhøyden kan heves, uten at det skal skremme vannet av noen.

Hva med at vi fikk to eller kanskje tre forskjellige brukerprofiler som en start?

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...