Dotten Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Economic Left/Right: 1.88 Social Libertarian/Authoritarian: -6.72 Og tidligere har jeg fått følgende: Desember 2007: Economic Left/Right: -0.62 Social Libertarian/Authoritarian: -6.67 August 2007: Economic Left/Right: -0.12 Social Libertarian/Authoritarian: -5.49 Mars 2007: Economic Left/Right: 1.63 Social Libertarian/Authoritarian: -4.41 Desember 2005: Economic Left/Right: 3.25 Social Libertarian/Authoritarian: -4.82 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg er tydeligvis en ekstremist hva ble resultatet ditt? Ser ut til at jeg har blitt noen få hakk mer autoritær siden sist jeg tok testen Economic Left/Right: -9.25 Social Libertarian/Authoritarian: -8.15 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Foreløpig ser det jo slik ut: En dott der som ikke skal være der, litt kaotisk i området hvor mange er nær hverandre. Rasket sammen i hui og hast, så kan godt være unøyaktigheter Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Economic Left/Right: -3.75 Social Libertarian/Authoritarian: -3.79 Som forventet, men mener selv jeg befinner meg noe lenger til høyre (sentrum altså Ikke alle spørsmålene i testen er gode nok.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Testen er nok basert på amerikansk tolking av "høyre/venstre"-aksen. Partier som FRP og Høyre ville nok blitt plassert i sentrum i forhold til USAs politiske landskap. Sentrum i Norge er venstreside i USA. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Economic Left/Right: -0.62 Social Libertarian/Authoritarian: -0.21 Skulle ihvertfall vært 6 sider til med spørsmål på den testen. Den dekker ikke alle samfunnsområder, noe som gjør at en får en politisk plassering lengre til venstre/høyre, libertaner/autoritativ enn det en burde være. Jeg føler ihvertfall at testen ikke dekker flere av mine meningsområder som burde være med. Endret 7. mars 2008 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Economic Left/Right: -2.62 Social Libertarian/Authoritarian: -6.82 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ganske tøft med en sånn oversikt. Forhåpentligvis så får vi en mer omfattende oversikt senere. Ser det er gaske mange med de samme meningene som meg selv. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Economic Left/Right: -8.38 Social Libertarian/Authoritarian: -7.28 Som flere andre sier, så er det nok et litt for enkelt system, men for min del er ikke resultatene så overraskendes, så noe må det jo være. Lenke til kommentar
operg Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Overrasket over hvor lite brukerresultatene korrelerer med TWFAs politiske kompass for partiene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=507880 . Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Viss jeg skal følge TWFAs politiske kompass for partiene,så er det ingen partier som passer for meg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Economic Left/Right: -1.50 Social Libertarian/Authoritarian: -6.26 Jadda, på venstresiden like ved Dalai Lama. Særlig. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Gidder ikke å ta denne testen igjen, men sist gang jeg tok den fikk jeg rundt dette: Economic Left/Right: 1.54 Social Libertarian/Authoritarian: -2.32 Veldig mange av oss som daler langt ut på venstresiden. Litt kjekt er det å se på hvor de Amerikanske presidentente ligger på kartet.. FrP er jo nesten sosialistisisk i forhold til dem. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Economic Left/Right: -2.38 Social Libertarian/Authoritarian: -6.92 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Overrasket over hvor lite brukerresultatene korrelerer med TWFAs politiske kompass for partiene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=507880 . Nå kan du jo hende at det er partikompasset som er feil. Men for å være ærlig så tror jeg folk får en altfor ekstrem vertikale score, og tydeligvis i liberal retning. Jeg er antagelig en av dem. Spesielt har jeg et problem med at så mange havner i nedre venstre kvadrant. Det betyr at man tror på kollektivistiske ordninger, men uten sentral styring, altså at man er anarkist av overbevisning. Det rimer ikke med de meninger en del gir uttrykk for. Kan man for eksempel være anarkist og mene at vi skal ha en statlig innvandringsstopp? Kan man være anarkist og tro på sentrale skatter og statlige ordninger? Mange av de synspunkter folk har fordrer et autoritært styre, og burde plassert dem på oversiden av x-aksen. Hvorfor det blir sånn? Det kan være fordi testen mangler spørsmål som er relevante for den norske politiske debatten, og som ville flyttet en del folk oppover. Men jeg tror svaret er at det er fordi moralske spørsmål måles langs y-aksen. Testen blander moral og autoritetstro. Dermed blir folk som mener at folk må få ha sex uten å være gift anarkister selv om de vil ha innvandringsstopp og våpenkontroll og strengere straffer for det de synes skal være forbudt. Testen klumper store deler av forumets medlemmer sammen noen politiske millimeter fra Mahatma Gandhi. Det tror jeg rett og slett ikke på. En egen moralsk akse hadde gitt et riktigere bilde, og flyttet mange av oss oppover på y-aksen. Geir Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Du kan vel plotte meg inn på venstre-ekstrem uten at jeg trenger å ta den testen? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Economic Left/Right: 2.50 Social Libertarian/Authoritarian: -3.18 Kart Endret 7. mars 2008 av valentino Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Det var da langt høyre, men økonomi har gjort meg mer høyreorientert. Economic Left/Right: -2.75 Social Libertarian/Authoritarian: -4.72 Kart Jeg er egentlig mye lenger opp, men alle sexsprøsmålene drar meg ned. Endret 7. mars 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Prøvde å svare på vegne av AP og FRP (slik jeg ser for meg at de ville stemt, utifra partiprogrammet og politikk som føres). AP: Economic Left/Right: -7.12 Social Libertarian/Authoritarian: -3.74 FRP Economic Left/Right: 4.75 Social Libertarian/Authoritarian: 1.59 Lenke til kommentar
kommando Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Economic Left/Right: -7.75 Social Libertarian/Authoritarian: -5.64 :- ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå