Fotoproffen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Er det noen andre forksjeller mellom en ekstern harddisk som får strøm fra stikkontakten og en som får strøm fra pcen enn at man slipper kabel mellom pc og harddisk når den får strøm fra pc`en ? Endret 7. mars 2008 av Fotoproffen Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 I mitt tilfelle har jeg merket at de som får strøm ifra kontakt blir varmere kontra de som får strøm ifra USB. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Det er begrenset hvor mye strøm en USB-kabel kan gi. Dermed vil alle harddisker som må ha mer strøm bli koblet til strømnettet. Normalt er det 2,5" harddisker som kan nøye seg med USB-strøm (men de har ofte mulighet for strømnett i tillegg i tilfelle PCen ikke kan levere nok stabilø strøm), 3,5" harddisker trenger normalt allltid strøm fra strømnettet. Strømbehovet er også forklaringen på at de som må kobles til strømnettet blir varmere. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg drar tråden litt lengre... En "splittet" usb-kabel (med to kontakter til pc-en og en til harddisken) øker det ytelsen på harddisken? Ser for meg at den ene "delen" tar seg av strøm og den andre data... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg drar tråden litt lengre... En "splittet" usb-kabel (med to kontakter til pc-en og en til harddisken) øker det ytelsen på harddisken? Ser for meg at den ene "delen" tar seg av strøm og den andre data... Innebærer vel at disken kan trekke dobbelt så mye strøm som fra en enkelt USB-kontakt. Teoretisk kan jo også overføringskapasiteten dobles, om man også fordeler dataoverføringen jevnt på de to USB-kontaktene, men vet ikke om det gjøres i praksis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå