Gå til innhold

Hvorfor selger ikke pc spill like bra som før?

Anbefalte innlegg

Jeg er en av dem så må kjøpe meg helt ny pc da min cpu og skjermkort er helt totalt ubrukelige kan man si! Surt att den pcen er så dårlig, men heldigvis ikke min ;)

Da betaler jeg glatt 499kr får konsollversjonen enn å kjøpe det til pc som ikke takler det i det hele tatt. Da er min mening att hvorfor ikke spill selger så bra til pc som før, da kravene for forbrukeren må oppgradere nesten omtrent for hvert spill som kommer og det blir en dyr affære for dem fleste av oss!

Jeg vil faktisk tro att 360 versjonen av Call Of Duty 4 har solgt bedre enn til pc..

Det er ikke noe annet en tøv, skjermkortet mitt er snart 4 år gammelt, var ikke engang særlig dyrt når det ble kjøpt, og kjører COD helt fint. Ellers er det godt mulig 360-versjonen har solgt bedre enn PC, men det hjelper oss ikke så mye å tro ditt og datt, vi må jo ha noen noenlunde saklige tall å basere konklusjonene på. Tall uten online-salg er ikke fullstendig, men ihvertfall bedre enn ingenting.

Angeånde steam så ser jeg ikke helt hvordan det gjør kopiering så vansklig, samtilge(?) steam-spill er såvidt meg bekjent cracket.

AtW

Da har du kansje kraftigere pc enn det jeg har... Hos meg med det skjermkortet jeg har totalt uspillbart. Skal finne salgstallene "prøve" ihvertfall

Og grunner til jeg valgte det til PS3 er jeg liker håndkontrolleren og får mye bedre flyt og opplevelse på PS3en enn for eks min dritpc ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en av dem så må kjøpe meg helt ny pc da min cpu og skjermkort er helt totalt ubrukelige kan man si! Surt att den pcen er så dårlig, men heldigvis ikke min ;)

Da betaler jeg glatt 499kr får konsollversjonen enn å kjøpe det til pc som ikke takler det i det hele tatt. Da er min mening att hvorfor ikke spill selger så bra til pc som før, da kravene for forbrukeren må oppgradere nesten omtrent for hvert spill som kommer og det blir en dyr affære for dem fleste av oss!

Jeg vil faktisk tro att 360 versjonen av Call Of Duty 4 har solgt bedre enn til pc..

Det er ikke noe annet en tøv, skjermkortet mitt er snart 4 år gammelt, var ikke engang særlig dyrt når det ble kjøpt, og kjører COD helt fint. Ellers er det godt mulig 360-versjonen har solgt bedre enn PC, men det hjelper oss ikke så mye å tro ditt og datt, vi må jo ha noen noenlunde saklige tall å basere konklusjonene på. Tall uten online-salg er ikke fullstendig, men ihvertfall bedre enn ingenting.

Angeånde steam så ser jeg ikke helt hvordan det gjør kopiering så vansklig, samtilge(?) steam-spill er såvidt meg bekjent cracket.

AtW

Da har du kansje kraftigere pc enn det jeg har... Hos meg med det skjermkortet jeg har totalt uspillbart. Skal finne salgstallene "prøve" ihvertfall

Og grunner til jeg valgte det til PS3 er jeg liker håndkontrolleren og får mye bedre flyt og opplevelse på PS3en enn for eks min dritpc ;)

At det finnes skjermkort some r for dårlige for CoD4 er greit nok, men det gjør ikek påstanden om at man "omtrent må oppgradere or hvert spill" noe mindre tøvete.

AtW

Lenke til kommentar

Fordi det er lett å piratkopiere, og det er ikke så veldig mange spill med en multiplayer-del som gjør det verdt å kjøpe.

Pluss at det er så evig mye letetre å ha en xbox360 eller ps3 enn å drive og oppgradere og koste på en datamaskin de pengene som kreves for å kjøre de nyere spillene.

i alle fall for min del, da jeg omtrent må begynne helt på nytt.

Lenke til kommentar

AtW

At det finnes skjermkort some r for dårlige for CoD4 er greit nok, men det gjør ikek påstanden om at man "omtrent må oppgradere or hvert spill" noe mindre tøvete.

AtW

Min mening da, så det vil si att pcen sine krav aldri gå oppover med spill som Assassins Creed, FarCry 2 og fler? Jeg tror aldri jeg hadde fått en pc til 5000kr som kan kjøre cod 4 på high eller slikt, det var det jeg betalte for HDTV og PS3 og 360 tilsammen ;)

Men jeg bryr meg ikke noe særligt att pc har best grafikk og best kontroll i forhold til konsoller, har konsoller og er storfornøyd!

Kan være derfor ikke pcspill selger så bra, det er ikke alle som har råd til highendspcer pr.idag og en av dem er meg! Det er fler som sitter og storkoser seg med 1.6 og WoW som ikke er så lekkre rent grafiskt sett, så tanken der er ganske bra fordi dem tenker grafikk er ikke alt.

Att pc sine krav stiger det skal jeg love deg, da tror jeg folkene som elsker pc over alt over jord går til konsoller og får tilnærmet opplevelse som du får på pc. Og det er mangen som liker å oppgradere pcen sin er jo litt gøy det og når man har råd til det.

Ikke alle synes det er behageligt å sitte 40 cm fra pc-skjermen som jeg gjør.

For mitt syn er jeg må ha ny pc for å yte spillene idag, det er derme ikke sagt att alle må gjør det. Og en teori til det jeg tror att pcfolk går mot konsoller er redd for dem skal vise flott grafikk som er fortsatt bak pc men ikke så langt bak som før..

Lenke til kommentar
Min mening da, så det vil si att pcen sine krav aldri gå oppover med spill som Assassins Creed, FarCry 2 og fler? Jeg tror aldri jeg hadde fått en pc til 5000kr som kan kjøre cod 4 på high eller slikt, det var det jeg betalte for HDTV og PS3 og 360 tilsammen ;)

Men jeg bryr meg ikke noe særligt att pc har best grafikk og best kontroll i forhold til konsoller, har konsoller og er storfornøyd!

Kan være derfor ikke pcspill selger så bra, det er ikke alle som har råd til highendspcer pr.idag og en av dem er meg! Det er fler som sitter og storkoser seg med 1.6 og WoW som ikke er så lekkre rent grafiskt sett, så tanken der er ganske bra fordi dem tenker grafikk er ikke alt.

Att pc sine krav stiger det skal jeg love deg, da tror jeg folkene som elsker pc over alt over jord går til konsoller og får tilnærmet opplevelse som du får på pc. Og det er mangen som liker å oppgradere pcen sin er jo litt gøy det og når man har råd til det.

Ikke alle synes det er behageligt å sitte 40 cm fra pc-skjermen som jeg gjør.

For mitt syn er jeg må ha ny pc for å yte spillene idag, det er derme ikke sagt att alle må gjør det. Og en teori til det jeg tror att pcfolk går mot konsoller er redd for dem skal vise flott grafikk som er fortsatt bak pc men ikke så langt bak som før..

Du kjøpte en HDTV og en PS3 og en Xbox360 for 5000 kroner tilsammen? Hvilke modeller, og når var dette snakk om? Ellers bedriver du stråmannsargumentasjon, jeg har aldri påstått at systemkravene ikke går oppover med tid. Men det er noe ganske annet at de går oppover enn at "man må oppgradere for hvert eneste spill". Påstanden er tøv, og den blir ikke bedre av å argumentere imot ditto tøvete påstander om at det ikke er noen økning i krav i det hele tatt, som ingen andre enn du har bragt på banen. PC kan forøvrig helt fint kobles til TV om man synes det er slitsomt med en PC-skjerm.

Du må gjerne komme med dine teorier, PC og konsoll er nærmere hverandre enn før, både i funksjonalitet, hvordan de er å bruke og i pris. Jeg tror ikke "PC-folk" er så veldig redd for akkurat det. De fleste spillentusiaster jeg kjenner har både PC og konsoll.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Har dyreste versjonen av konsollene vanlig 360 og dyreste ps3, men husk jeg er ikke alene om konsollene, derfor jeg synes det er billigere for meg å kjøpe konsoller eller en pc alene! Jeg kjenner mangen som hater konsoller fordi den ikke kan laste ned spill direkte fra nettleseren og ikke har god nok grafikk og ikke gode nok spill..

Men som du sier da har du folk som ikke er så hatefulle som dem folkene jeg kjenner :p

Jeg føler med pc og konsoller att det er smak og behag med å ha konsoll eller bare en pc, folk får like hva dem vil.

Men jeg føler det er fler folk som hater konsoll og att spill blir konsollfiserte og ikke har så veldig mangen gode spill, men jeg må bare slutte å bry meg!

Viss jeg skulle bare hatt en pc, hadde jeg mistet ganske mangen storspill som for eks Brawl, galaxy, mario kart wii og masse fler!

Lenke til kommentar
Enkelt svar: Fordi piratkopiering blir mer og mer utbredt, spesielt på PC-fronten.

Svaret er kanskje enkelt, men er det riktig?

AtW

Har dyreste versjonen av konsollene vanlig 360 og dyreste ps3

Og disse to, og en HDTV betalte du 5000 kroner til sammen for?

AtW

Lenke til kommentar
Jeg og broren min deler alt på 2. Så da har jeg brukt 5500kr-6000kr på HDTV, 360 og PS3 :p

Du har egentligt ganske rett E-Wok, men folk tror ikke det er sant det er piratkopiering som fører til lavere salg. Kan og være andre grunner, men jeg er ikke helt sikker!

Ja, et fint lite faktum du utelot, kanskje jeg skal komme med eksempler om at en god gaming-PC bare koster en 500-lapp også, om amn deler det på mange nok?

AtW

Lenke til kommentar
men folk tror ikke det er sant det er piratkopiering som fører til lavere salg. Kan og være andre grunner, men jeg er ikke helt sikker!

hva for et lavere salg?

Spillbransjen sliter ikke med lave salgstall... de er all time high.

http://www.release.no/artikkel.asp?ID=4988

Spillbransjen? Kan ikke se at Toman85 nevner lavere salg i spillbransjen? Nå diskuterer vi jo rundt hva som krøpler PC-spill, så lenken din blir irrelevant da den kun tar for seg konsollspill i en utdypende grad. At spillbransjen sett under ett er på et all-time-high er overhodet ingen overraskelse.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

J-Core jeg vil si det er ganske relevant at salget øker i spillbransjen. Sånn jeg ser det kjøper vel folk flest et gitt antall spill i året. Hvis de da velger å kjøpe en konsoll og noen spill til den kan det hende at de dropper å kjøpe spill til pcen på en stund.

Dermed synker antall pcspill solgt selv om antall spill som blir solgt øker.

Lenke til kommentar
J-Core jeg vil si det er ganske relevant at salget øker i spillbransjen. Sånn jeg ser det kjøper vel folk flest et gitt antall spill i året. Hvis de da velger å kjøpe en konsoll og noen spill til den kan det hende at de dropper å kjøpe spill til pcen på en stund.

Dermed synker antall pcspill solgt selv om antall spill som blir solgt øker.

Hmm? Folk kjøper et gitt antall spill i året, men antallet spill som blir solgt øker? Argumentasjonen din henger ikke sammen.

AtW

Lenke til kommentar
Enkelt svar: Fordi piratkopiering blir mer og mer utbredt, spesielt på PC-fronten.

Svaret er kanskje enkelt, men er det riktig?

Ja.

Isåfall kan du kanskje utdype mer. Gjerne kommenter det som er tdiligere nevnt om at PC er mer pop i europa, mens det kopieres mer her.

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor selger ikke pc spill like bra som før?

Fordi bransjen ikke bryr seg med å gjøre produktene bra og tilgjengelig for kundene. Det gjorde de for så vidt ikke før heller, men i dag har forbrukerne et alternativ.

Hvorfor driver ikke alle aktørene med digital distribusjon? Hvorfor er det ikke mulig å få tak i alt av musikk/programmer/film/spill over nettbutikker (nedlastning)? Den som hadde startet opp med digital distribusjon for 5 år siden ville vært søkkrik. Inntil nylig hadde man kun ett alternativ dersom man ønsket et produkt øyeblikkelig, levert direkte på PCen. Piratkopiering.

I stedet for å jakte på Napster, da piratkopiering enda var i sin spede begynnelse, skulle de startet med digital distribusjon. Var det ingen som forsto at det var slik forbrukerne ville ha det? I stedet tenkte de at bransjen fremdeles tjente fett på optiske medier. Hva oppnådde de med å ta Napster? Det er jo komisk. Bransjene feilet da, og de feiler fremdeles. Pengene de årlig bruker på kopibeskyttelse ville vært bedre brukt på å legge til rette for kundene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...