Gå til innhold

Hvorfor selger ikke pc spill like bra som før?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så flott som BioWare sa det:

No, PC gaming is not dying. Console gaming has gotten a lot more popular.

Edit: OG skjekk denne linken:

http://www.gamespot.com/pages/forums/show_...6122&page=0 - PC spill selger også mer en konsoll spill, og har faktisk så har PC salget gått opp fra 2006 til 2007.

http://itavisen.no/sak/514075/Konsollspill...ser_i_Tyskland/

Der var det en stor endring og. Tyskland har alltid hatt pcen sin nærmest til hjertet!

"Tyskland har lenge vært blant landene i Europa der PC-spilling har stått sterkest. Det er også der noen av Europas mest dedikerte PC-spill-utviklere er lokalisert.

Nye tall lagt frem før helgen viser at salget av konsoller i Tyskland vokste med hele 38 prosent i 2007 i forhold til året før. Samtidig falt salget av PC-spill med tre prosent. Og det til tross for at det største tyske spillprosjektet på lang tid, Crysis, ble sluppet det året."

Er ikke bare konsoller som sliter

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Jeg tror mye av dette med at pc sliter og konsoller seirer er bare en måte for de som foretrekker konsoller og hype opp favorittene/produktene sine. Dette gjelder både forbrukere leverandør/designere. Dette er ikke noe jeg vet vel og merke men noe jeg tror.

Sprø deg selv, hvis grunnen til at salg av konsoll har økt så mye i de siste åra er at det er lettere tilgjengelig for allmennheten ville ikke det også si at de fleste av disse menneskene aldri ville hatt en gaming pc i utganspunktet og at dette derfor ikke skader pc gamere fordi de vet allere nok med hva de driver med at pc ikke er så komplisert for dem? Den var kanskje litt lang men jeg liker poenget mitt.. :p

God Natt!

Lenke til kommentar

Jeg tror det er fordi folk laster ned spillene. Spill som Crysis, lastes ned fordi folk vil ha det for grafikken. (Spillet er bra det også da)

Bioshock, det er ikke online, da er det ingen

Jeg tror det er fordi folk laster ned spillene. Spill som Crysis, lastes ned fordi folk vil ha det for grafikken. (Spillet er bra det også da)

Bioshock, det er ikke online, da er det ingen vits å kjøpe det.

Også fordi nye spill krever "hardcore" PC-er og folk gidder bare ikke å oppgradere så mye.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er litt enkelt å skylde på PC-oppgradering og piratkopiering, fordi det ikke harmonerer så godt med tallene

1. Oppgradering av PC har blitt stadig billigere, og avstanden ned til prisen for konsoller har blitt mindre, konsoller er dyrere og mer "PC-aktige" enn de var fra før, de har harddisker, krever install osv

2. Europa piratkopierer mer enn USA, men PC-spill står allikevel sterkest her. Det er i mine øyne ikke krystallklart at piratkopiering fører til store problemer.

Forøvrig: er tallene som det snakkes om i første innlegg riktig? CoD selger godt under en million på PC feks? Ifølge steam-gutta har jo COD4 solgt veldig bra til PC over steam ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar
Før kjøpte jeg kansje 10 spill i året. De siste 3 åra har jeg kjøpt WoW, Cod4 og Orange Box.

Onlinespilling = lenger levetid på spill! Før gikk det oftere i singleplayer spill.

Tror du treffer spikeren på hodet her, nettverks spilling gir spillene lang levetid.

I tilleg er singel player spill store og kan moddes noe som øker spilletiden.

Dette gjør at vi kjøper færre spill.

Jeg tror ikke pirat kopiering er veldig mye større en før.

Men vi har fått tre nye konsoller de siste årene, Dette har ført til større interesse rundt konsoller så det er klart at konsoller tar en større del av markedet en rett før xbox360 ble lansert, regner med at pc igjen vil ta mer markedsandeler om noen år når de nåværende konsollene ikke er så imponende lengere.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er litt enkelt å skylde på PC-oppgradering og piratkopiering, fordi det ikke harmonerer så godt med tallene

1. Oppgradering av PC har blitt stadig billigere, og avstanden ned til prisen for konsoller har blitt mindre, konsoller er dyrere og mer "PC-aktige" enn de var fra før, de har harddisker, krever install osv

2. Europa piratkopierer mer enn USA, men PC-spill står allikevel sterkest her. Det er i mine øyne ikke krystallklart at piratkopiering fører til store problemer.

Forøvrig: er tallene som det snakkes om i første innlegg riktig? CoD selger godt under en million på PC feks? Ifølge steam-gutta har jo COD4 solgt veldig bra til PC over steam ihvertfall.

AtW

Er det så bra att pcversjonen av Call Of Duty 4 har solgt bare 1 mill?

Sammenlagt så har dem solgt over 7.5millioner eksemplarer og bare pc har ca den 1 mill av dem 7.5 mill :p, hvor fyker resten da hen mon tro

Lenke til kommentar

AtW

Sammenlagt så har dem solgt over 7.5millioner eksemplarer og bare pc har ca den 1 mill av dem 7.5 mill :p, hvor fyker resten da hen mon tro

Med eller uten online-salg? Og 7.5 mill på alle plattformer tilsammen? Er det "rettferdig" å sammenlikne konsoller som en enhet vs PC?

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Med eller uten online-salg? Og 7.5 mill på alle plattformer tilsammen? Er det "rettferdig" å sammenlikne konsoller som en enhet vs PC?

AtW

Mangen her inne som mener att FPS spill selger best til pc, men det er jo bare noe tøv fra dems sin side. Da pc har bedre grafikk og bedre kontroll og ja det kan sammelignes. Finnes mer pcer idag som folk kan spille Cod4 en det finnes 360 og PS3 så ikke si noe annet

Cod4 krever ikke monsterpc, tror til og med min tok det alt på very low og ca 28fps, men da tenkte jeg heller, drit i pcaimen og kjøp en av konsollversjonene og da tok jeg det til PS3 som er bedre enn en very low, low, mid og med mye bedre fps enn på pcen min for eks..

Hadde jeg funnet linken der det stod att Call Of Duty 4 hadde solgt 7.5 millioner skulle jeg gjerne postet den. Da kan det være att 360 versjonen har solgt 3.5mill og til PS3 har solgt 2.9mill bare ett eksempel!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

3.5 + 2.9 = 6.4

Uansett, så selger Pc spill mer en konsollspill + at PC salget har gått opp det siste året. Som vist tidligere.

Lenke til kommentar

Ene intervjuet Spillmagasinet hadde med Infinity Ward så sa dem salget av deres spill var helt utmerket, men bakdelen er alarmerende med tanke som har lastet ned call of duty 4 og dem i Infinity Ward kan se hvem som sitter med ekte versjonen og "pirat" versjonen av Call Of Duty 4.

Dem ville ikke røpe tallet på "pirat" versjonen, men sies det er en stor andel av pc versjonen. Ja men det kan hende på konsoller og med "pirater", men ikke så utbredt som det er på pc!

Jeg synes att dem store folkene innen spill tenker på å selge mer spill med å lage 3 versjonen istede for å lage bare til for eks bare til pc og selge under 1mill eksemplar.

Der gjorde ihvertfall Ubisoft noe bra, lager konsollversjoner av FarCry 2, da redder dem meg enda engang å slippe å bruke 9000kr ;)

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Mangen her inne som mener att FPS spill selger best til pc, men det er jo bare noe tøv fra dems sin side. Da pc har bedre grafikk og bedre kontroll og ja det kan sammelignes. Finnes mer pcer idag som folk kan spille Cod4 en det finnes 360 og PS3 så ikke si noe annet

Cod4 krever ikke monsterpc, tror til og med min tok det alt på very low og ca 28fps, men da tenkte jeg heller, drit i pcaimen og kjøp en av konsollversjonene og da tok jeg det til PS3 som er bedre enn en very low, low, mid og med mye bedre fps enn på pcen min for eks..

Hadde jeg funnet linken der det stod att Call Of Duty 4 hadde solgt 7.5 millioner skulle jeg gjerne postet den. Da kan det være att 360 versjonen har solgt 3.5mill og til PS3 har solgt 2.9mill bare ett eksempel!

Hvem her inne er det som mener fps automtisk selger bedre til PC mener du? Og jeg tenkte salgsmessig, er det rettferdig å sammenlikne en plattforms salg (PC) mot det kombinerte salget til flere andre plattfomer? Om folk har et dårlig skjermkort, så er det vel ikke så overraskende at de heller kjøper konsollversjonen nei. Selv koste jeg meg med mus og en pris på 350 spenn :) Bare et eksempel eller ikke, vi trenger representative og reelle tall for å kunne dra noen konklusjoner.

AtW

Lenke til kommentar

Sikkert noen som har sagt det, men om de begynner å selge spill gjennom ting som steam, som allerede gjøres så er det vel lettere å få folk til å kjøpe, plus vanskligere å lage piratkopi vel?

Maybe not, men har ikke det vært mye suksess med CoD på steam og orange box osv ?

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem så må kjøpe meg helt ny pc da min cpu og skjermkort er helt totalt ubrukelige kan man si! Surt att den pcen er så dårlig, men heldigvis ikke min ;)

Da betaler jeg glatt 499kr får konsollversjonen enn å kjøpe det til pc som ikke takler det i det hele tatt. Da er min mening att hvorfor ikke spill selger så bra til pc som før, da kravene for forbrukeren må oppgradere nesten omtrent for hvert spill som kommer og det blir en dyr affære for dem fleste av oss!

Jeg vil faktisk tro att 360 versjonen av Call Of Duty 4 har solgt bedre enn til pc..

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Jeg er en av dem så må kjøpe meg helt ny pc da min cpu og skjermkort er helt totalt ubrukelige kan man si! Surt att den pcen er så dårlig, men heldigvis ikke min ;)

Da betaler jeg glatt 499kr får konsollversjonen enn å kjøpe det til pc som ikke takler det i det hele tatt. Da er min mening att hvorfor ikke spill selger så bra til pc som før, da kravene for forbrukeren må oppgradere nesten omtrent for hvert spill som kommer og det blir en dyr affære for dem fleste av oss!

Jeg vil faktisk tro att 360 versjonen av Call Of Duty 4 har solgt bedre enn til pc..

Det er ikke noe annet en tøv, skjermkortet mitt er snart 4 år gammelt, var ikke engang særlig dyrt når det ble kjøpt, og kjører COD helt fint. Ellers er det godt mulig 360-versjonen har solgt bedre enn PC, men det hjelper oss ikke så mye å tro ditt og datt, vi må jo ha noen noenlunde saklige tall å basere konklusjonene på. Tall uten online-salg er ikke fullstendig, men ihvertfall bedre enn ingenting.

Angeånde steam så ser jeg ikke helt hvordan det gjør kopiering så vansklig, samtilge(?) steam-spill er såvidt meg bekjent cracket.

AtW

Lenke til kommentar

Vel, personlig vil jeg tro at MMO's har en rolle i dette. I perioden jeg spilte wow kjøpte jeg ingen andre spill og regner med andre har det på samme måte.

I tillegg er jeg lei av alle overhypa drittspill som blir slengt ut på samlebånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...