Warlock Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Har putta mitt sapphire radeon 9500 i agp-sokkelen¨.Men så kommer problemet..... Ut fra kortet henger det en ledning med to utganger.Disse er ikke en gang nevnt i bruksanvisningen så jeg prøver og bare starte maskinen,men da får jeg beskjed om at jeg må koble kortet til "power-supplyen" dette kan jeg ikke fatte åssen jeg skal gjøre på min dell dimension 4300 maskin.Er nok ikke sikker på åssen type hovedkort jeg har men kan noen alikevel hjelpe meg!!!! plzzz jeg trenger HJELP.... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Det er vel en sånn hvit flat 4-pins strømkontakt som skal kobles til skjermkortet. Samme type som står i harddisken. Lenke til kommentar
Warlock Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Joda stemmer det,men står i harddisken skjønner jeg ikke helt hva du mener med....Uansett hvor skal jeg feste dem da????? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Ut fra powersupply'en - altså der hvor strømledningene til hovedkort/harddisk/CD-ROM'er osv kommer fra (og strømledningen 'utenfra' går inn i fra utsiden av maskinen)- er det ganske sikkert minst et par ledige kontakter som passer til kabelen som går fra skjermkortet. Plugg den i en av disse. Mulig Dell har en sær løsning her, men det tviler jeg på - har fremdeles til gode å se en powersupply som ikke har støtte for minst 5 enheter som trenger denne typen kobling. Lenke til kommentar
Warlock Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Ehh det er et lokk over power supplyen og ut fra den stikker det sikkert 15 ledninger som går til forskjellige steder....Jeg tror jeg kan ta vekk lokket men jeg er litt skptisk for det står at garantien ikke lenger gjelder hvis jeg tar vekk dette.....Er det trygt???? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Det skal ikke være noen grunn til å åpne selve powersupplyen, og det er vel ikke det tryggeste heller hvis du ikke vet hva du gjør. Hvis det virkelig ikke er noen ledninger som ender opp i en passende kontaktstørrelse (og som er ledige) foreslår jeg at du ringer Dell og hører hva slags merkelige løsninger de har. Lenke til kommentar
Warlock Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har prøvd å sette inn ledningene i noen ledige kabler som passer,men da skjer det ingen ting når jag trykker på on-knappen........Tusen takk for hjelpen forresten Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 http://www.microplex.no/rubweb/prodpics/DIMDA.JPG er vel en slik som den store kontakten på bildet som skal på kortet. Hvis du har to harddisker kan du prøve å stjele en derfra for å se om det virker, eventuelt så kan du også stjele en fra en cd-rom. Hvis det funker og du ikke har noen ledige så får man kjøpt y-spitt som fikser det problemet... Lenke til kommentar
Warlock Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Det er en kabel som går ut fra kortet,den splitter seg i to med sånne utganger som på bildet.Men den ene har fire pinner inne i seg og den får jeg satt fast,men den andre har fire hull og den skjønner jeg ikke hvor jeg skal sette fast.Den med pinnene kan settes fast to stede,men da vil som sagt ikke dataen skru seg på. Lenke til kommentar
Khestrayu Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Joda jeg har også er Saphire Radeon kort. Disse to ledningene du snakker om er at dette kortet krever en del mere effekt enn Hovedkortet klarer å levere. Derfor er det laget til slik av man bruker en Molex kontakt direkte fra poweret ditt. Disse kontaktene er av samme type som brukes til til blant annet hd'er, cd romer, brennere etc etc. Det er en hanplugg og en hunnplugg. Ergo dersom du tar ut kontakten fra hd'en din og setter inn i Radeon kortet så må jo fortsatt hd'en din ha power. Derfor er det to typer kontakter. Denne ledningen som følger med er kun er kombinert skjøter/splitter. Du kan også undersøke alle ledningene i fra poweret. Mange har koblinger til to stk floppystasjoner. Kontakten som sitter på selve radeon kortet er av samme type som brukes til floppy'er. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå