qualbeen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jeg har alltid foretrekt å åpne php-filene mine med følgende fem tegn: <?php, og avslutte med ?>. Men så har jeg en server som tolker de to tegnene <? som starten av en php fil, og av mystiske grunner ødelegger dette scriptene mine. Mao tar php-parseren teksten php med i kjøringen av filen, hvilket ødelegger alt. Eks. på feilkode: Fatal error: Call to undefined function phpsession_start() in /customers/qualbeen/www/index.php on line 1 Kan jeg få denne serveren (som jeg såklart ikke kontrollerer selv) til å tolke filene mine rett? Jeg orker ikke endre hver eneste lille fil, alt ettersom hvor jeg laster den opp. Håper dette lar seg gjøre ved .htaccess e.l., men klarte ikke å finne noe på google Endret 7. mars 2008 av Halvis Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 php_flag short_open_tag Off Dette da i en .htaccess. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 supert! Om jeg legger .htaccess i rotmappa, vil da alle underfiler bruke samme instilling? (Ikke at det er noe stort problem å kopiere filene heller da - har ikke _så_ mange mapper.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå