Gå til innhold

Jubel i Gaza etter skolemassakre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å bruke de trådene vi har om denne konflikten. Og hva med å lese opp litt historie om samme greia? Så du faktisk skjønner hvorfor slikt skjer?

Det er kanskje ikke håp for amerikanerne heller? :)

Eller finnene?

Eller tyskerne? Gud, de skapte mye trøbbel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva med å bruke de trådene vi har om denne konflikten. Og hva med å lese opp litt historie om samme greia? Så du faktisk skjønner hvorfor slikt skjer?

Eller finnene?

Det handler om å forholde seg til at alle forutsetninger var til stede for at dette skjedde.

Og ikke finne løsningene i historien!

:)

Lenke til kommentar

Og hva med å lese opp litt historie om samme greia? Så du faktisk skjønner hvorfor slikt skjer?

Så hvis du flytter inn i nabolaget mitt og har en annen religion enn meg, og jeg er sjalu på at du tjener mer penger enn meg på jobben din, så jeg kan dra til ditt barns skole og drepe han, de andre barna, og lærerne?

Dette er hjernevasket, religiøs, ondskap. Intet annet.

Det handler om å forholde seg til at alle forutsetninger var til stede for at dette skjedde.

Dårlige forutsetninger unskylder ikke drap, massedrap, massedrap av barn, eller terrorisme, noe mer enn det er LOVLIG for fattige i Norge å stjele eller drepe.

Jeg blir så FORBANNA på folk som skal ha dobbeltstandard for muslimer. Er de ikke mennesker de også? En standard holder LENGE, takk!

Lenke til kommentar

Eller finnene?

Og ikke finne løsningene i historien!

Vel, der finner man forklaringa.

Og hva med å lese opp litt historie om samme greia? Så du faktisk skjønner hvorfor slikt skjer?

Så hvis du flytter inn i nabolaget mitt og har en annen religion enn meg, og jeg er sjalu på at du tjener mer penger enn meg på jobben din, så jeg kan dra til ditt barns skole og drepe han, de andre barna, og lærerne?

Det er vel heller at det kommer en hel gjeng og faktisk tar over nabolaget ditt. Og du blir tvingt ut på stygge små flyktningsleirer og generellt har det helt forferdelig

"More than 80% of population rely on humanitarian aid

Unemployment about 40%

No running water for 25-30% of Gazans

"

Dette er hjernevasket, religiøs, ondskap. Intet annet.

Dårlige forutsetninger unskylder ikke drap, massedrap, massedrap av barn, eller terrorisme, noe mer enn det er LOVLIG for fattige i Norge å stjele eller drepe.

Jeg blir så FORBANNA på folk som skal ha dobbeltstandard for muslimer. Er de ikke mennesker de også? En standard holder LENGE, takk!

Religiøs? Hah. Samme standarden for muslimer ja. Men nå er det ærlig talt Israel har satt standarden der nede.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En god standard for konfliktløsning er å forholde seg til at man har en konflikjt man vil løse. Etter man har løst konflikten, kan jobben med refleksjoner, finne syndebukker, helter osv. komme i etterkant.

Lenke til kommentar
Fy faen, det er ikke håp for menneskene der nede. De er fullstendig syke i hodene sine.

Når en ser på det som skjer på forum på internett, så har jeg inntrykk av at "pro-palestinerne" er slik skrudd sammen at når det skjer slikt som dette, hvor åtte israelere blir drept, så må de ta en "time-out" for å fordøye det som har skjedd.

Mens "pro-israelerne" ( de fleste av dem ) ofte er opplagt på "mer av det samme" like etter at noen titalls palestinere er blitt drept.

På internett-forum er med andre ord ofte "rollene byttet", slik at det er "pro-israelerne" som ligner mest på de jublende palestinerne på Gaza. Det er ganske merkelig.

Lenke til kommentar

Kanskje synd å si det, men jeg trenger ingen "time-out". Fordi jeg kun brukte 1. nanosekund på å skjønne sammenhengen og at drapene er en frustert motreaskjon mot 120 drepte palestinere siste dagene.

Siste ukes statistikk oppsumert er vel da: 11 døde jøder vs. 121 døde palestinere. Sånn sett har Israel sluppet billig unna. Og så lenge Israel forsetter med hensynsløse drap, må de regne med hensynsløse motreaksjoner. Men er visst slik de vil ha det, eller de på toppen bryr seg ikke.

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Er det noen som har konstruktive forslag til hvilke andre måter palestinerne skal kjempe mot okkupasjonen av landet sitt? Resten av verden har jo boikottet dem mens de punper inn penger og våpen i okkupasjonsmakten så en konvensjonell krig vil bli veldig lite effektiv.

Husk at Norge har også vært okkupert og da hadde vi det okkkupasjonsmakten kalte norske terrorister. Disse terroristene ble hyllet og premiert av andre nordmenn.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Husk at Norge har også vært okkupert og da hadde vi det okkkupasjonsmakten kalte norske terrorister. Disse terroristene ble hyllet og premiert av andre nordmenn.

Men når sprengte de norske terroristene seg i lufta for å angripe sivile? Eller plaffet ned tyske skolebarn med maskingæver for den saks skyld?

Synes det argumentet du tar fram her er helt tullete.

Lenke til kommentar
Siste ukes statistikk oppsumert er vel da: 11 døde jøder vs. 121 døde palestinere. Sånn sett har Israel sluppet billig unna. Og så lenge Israel forsetter med hensynsløse drap, må de regne med hensynsløse motreaksjoner. Men er visst slik de vil ha det, eller de på toppen bryr seg ikke.

At antallet døde israelere er lavere enn antallet døde palistinere skyldes gode varslingsrutiner for rakettangrep, god tilgang på tilfluktsrom og generelt at israelerne bruker mye ressurser på å unngå terrorangrep. Der hvor palestinerne beskyter blindt mot Sderot og nå Ashkelon med Grad-raketter så svarer Israel med målrettede aksjoner mot terrorister.

Smakløst å sammenligne målrettede aksjoner mot terrorister med terroraksjoner mot en skole.

Lenke til kommentar
Er det noen som har konstruktive forslag til hvilke andre måter palestinerne skal kjempe mot okkupasjonen av landet sitt? Resten av verden har jo boikottet dem mens de punper inn penger og våpen i okkupasjonsmakten så en konvensjonell krig vil bli veldig lite effektiv.

Sprøyt.

http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article280127.ece

"Ingen mottar så mye internasjonal bistand som palestinerne, og Norge er blant de største bidragsyterne. Norge har alene gitt 4,6 milliarder kroner i bistand til palestinerne siden 1993." Hvor mye bistand får Israel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...