Gå til innhold

Counter-Strike krasjer noen min. uti spillet


Anbefalte innlegg

Får spillt Counter-Strike en stund før det krasjer! Har nylig skaffet ny skjermdriver, så tviler på at det har noe med skjermkortet å gjøre men kunne ha noe med lydkortet å gjøre, hva tror dere? Finnes det noen patcher, hva som helst bare for å få vekk dette problemet!

Takk,

Div. opplysninger:

 

256 MB RAM

AMD prosessor med 1 GHz

Skjermkort: GeForce 4 Ti4200

Lydkort: Creative Sound Blaster Live! Platinum

Hmm, er det mer som trengs å vites? Kommer hvertfall ikke på mer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme skjer med meg, cs'n bare stopper lissom, det er et bilde hele tiden så må jeg restarte pc'n, noe som er ganske kjedelig midt i en cw :grumpy:

Det har akkurat begynt med dette, tror det begynte etter at jeg lastet ned cs på nytt for å bli kvitt noen skins..

Har xp family edition.

Hva er galt ? :shrug:

Lenke til kommentar

CS bare krasjer etter en stund... Bilder fryser og en lyd-del spilles liksom om og om igjen! F.eks. Man skyter med en pistol et skudd, så høres det skuddlyden om og om igjen, tja dere vet.

Jeg har Windows XP, må ikke restarte da, må bare trykke Ctrl + Alt + DEL (heldigvis for meg) også må jeg starte på nytt! Men det varer ikke lenge før det krasjer i så fall! Så please hjelp meg! Lykke til dere andre med samme problem også ;)

Lenke til kommentar

Når jeg spiller mot boter, gjelder kun når det er over ca 20 boter eller noe sånt, så går liksom bare maskinen ut av spillet og til skrivebordet! Ingen error eller noenting, ingenting hjelper, har installert XP på nytt mange ganger men skjer uansett. Skjer det hos flere eller er det bare meg? Er det normalt? :S Evt. hvorfor? Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

jeg har samme problemet selv.. og for å si det sånn.. ram'en er ikke problemet. jeg har enda ikke funnet ut hva som er galt, for jeg får beskjed om at info om problemet finnes, men jeg får ikke henta den for da crasher den hjelpegreia og.. *sukk*.. men det er IKKE at han har for lite ram... husk at cs er et gammelt spill og 256 ram var utrolig mye når det kom..

Lenke til kommentar

Sant nok er XP er tungt OS som krever mye av maskinen, men tror uansett ikke at dette har noe med ram å gjøre! Har nyeste skjermdrivere som var på Nvidia.com til skjermkortet mitt. Det hjelper ikke! Har installert både CS og OS på nytt flere ganger, men ingen forskjell uansett. Men tror meget sterkt at dette har noe med lydkortet å gjøre!

Creative Sound Blaster Live! Platinum

 

Det kan på en måte virke som jo mer musikk jeg hører på jo fortere går det før det krasjer! Tja, kan jo faktisk ha noe med ram'men å gjøre... Vet ikke helt... På XP står det Mem used når jeg trykker Ctrl + Alt + DEL og tallet på CS varierer! Av og til nede i 18 000 K og andre ganger oppi 150 000 K.

 

Noen forslag? Finnes det ingen patch eller noe til lydkortet som jeg kan prøve i første/ andre omgang! Første omgang var når jeg bytta skjermkort + drivere! Hehe...

Lenke til kommentar

Ja, tema sier jo noe da!

Spillet begynte visst å fryse IGJEN!

Det var nok bare at jeg var heldig før idag når det ikke frøys!

 

Så, noen andre tips til hva jeg kan gjøre eller et eller annet?

Lurer fælt på om det har noe med lydkortet, det er jo ikke noe bra lydkort, evt. er jo ikke maskinen min så veldig god heller da. Men CS skulle jo gå fint. Jeg har ikke installert annet en MS Works, Frontpage, drivere, CS, Acrobat Reader, Quicktime og realplayer siden sist jeg formaterte! (på lørdag) Men hva skal jeg gjøre nå da? Koble fra lydkortet og fjerne drivere e.l.?

 

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Får spillt Counter-Strike en stund før det krasjer! Har nylig skaffet ny skjermdriver, så tviler på at det har noe med skjermkortet å gjøre men kunne ha noe med lydkortet å gjøre, hva tror dere? Finnes det noen patcher, hva som helst bare for å få vekk dette problemet!

Takk,

Div. opplysninger:

 

 

Ikke for å være frekk, men kanskje det er på tide å slutte med CS?

Lenke til kommentar

Vet ikke, kanskje, men jeg syns det er litt fett... Faktisk ser det ut som problemet ble borte når jeg fjerna lydkortet (Creative Sound Blaster Live Platinum), men skriver i forumet hvis problemet dukker opp igjen! :( Må vel ut med penger til nytt lydkort.. UFF!!

Skal faktisk finne e-post adresse til Creative og kjefte litt på dem! ;)

Lenke til kommentar
Får spillt Counter-Strike en stund før det krasjer! Har nylig skaffet ny skjermdriver, så tviler på at det har noe med skjermkortet å gjøre men kunne ha noe med lydkortet å gjøre, hva tror dere? Finnes det noen patcher, hva som helst bare for å få vekk dette problemet!

Takk,

Div. opplysninger:

 

 

Ikke for å være frekk, men kanskje det er på tide å slutte med CS?

 

 

ehh hva i huleste har dette med saken og gjøre?

Mannen spør jo bare om hjelp og får et slikt svar,

du vet jo ikke engang om han har spilt lenge.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker, men tror jeg har alltid hatt driverne til standard lydkort (det som var i maskinen når jeg kjøpte den) og det jeg selv har plassert der installert! Det skjer automatisk tror jeg med WinXp CD'en! Så nå etter jeg fjerna driverne og installerte de på nytt igjen ser det bra ut nå! Har ikke krasja ennå hvertfall!! Bør jo ikke ha driverne til 2 forskjellige lydkort installert, uff, er jeg dum? Ikke svar hvis svaret er ja! ;)

 

Men du som sa at jeg kunne prøve å installere OS på nytt, har du lest igjennom alt jeg har skrevet? Jeg har gjort det flere ganger står det en eller annen plass! Men takk for forslaget! Har ennå ikke fatta helt hva WON er, er ikke så smart som jeg selv tror, anyway: Trodde jeg WON var på når man spilte på nettet... Det krasjer både når jeg spilte online og offline! Men som sagt, ikke noe har skjedd foreløpig, så vi får bare vente å se, ikke sant? :)

Lenke til kommentar

Trodde jeg var kvitt problemene, men de er tilbake igjen!

Please, har noen folk her noen seriøse svar, og helst noe som ikke vil bli kostbart for meg! Har ikke rå til nytt datautstyr akkurat nå!

 

Problemet: CS fryser etter noen få min. i spillet. Bildet blir fryst, mens en lyd-del spilles om og om igjen. (på en måte som om det var hack i plata)

Det virker som det krasjer fortere når jeg hører på musikk samtidlig, så eneste jeg kan tenke meg er at jeg har for lite RAM (256 mb) eller så er det lydkortet mitt som sliter (creative sb live platinum)!

Tyder kanskje mye på rammen fordi jeg har Windows Xp som krever en god del RAM! Har prøvd å avsluttet alle andre programmer som går i bakgrunnen uten å lykkes... Hva tror dere da? Gidder ikke kjøpe RAM når jeg ikke er sikker på om det er den!

Forresten tror (legg merke til TROR) jeg at det kun er på OpenGL mode på skjermkort i instillingene i CS dette skjer... Har ikke prøvd Direct-greia, den hakker noe sinnsykt!

 

Så dere som leser dette, finn ut hva som er problemet!

Står litt øverst i denne tråden om PC'en min!

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...