Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg vil bli tynnere, hva vil kjæresten synes..?

Gjest anonym#

Anbefalte innlegg

Gjest anonym#

Hei :)

Jeg er da som flere jenter her i verden misfornøyd med kroppen min. Jeg er 168 høy og veier rundt 60 kg. Jeg ønsker nå og gå ned mellom 7 og 10 kg. Jeg skal begynne og trene fast 5 dager i uka nå f.o.m april før skolen, og spise sunt. Jeg har begynt å få litt "kosemage", noe som for meg er helt uakseptabelt!

Det jeg egentlig lurte mest på er; det har seg da slik at kjæresten min liker kroppen min som den er nå, mens jeg er misfornøyd. Hvordan ville dere tatt det hvis kjæresten deres (som egentlig ikke er spesielt tykk) gikk ned 7-10kg? Har en tidligere historie med spiseforstyrrelser også..om det i det hele tatt har noe med saken å gjøre..

Mvh misfornøyd jente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10 kg er utrolig mye..!

Prøv heller å ikke fokuser på hva du veier, men å bare trene mer, spise sunnere, og mindre om kvelden, så skal du nok få ett resultat du er fornøyd med..

Når du har hatt problemer med dette før, så ville jeg vært forsiktig med å fokusere på vekta og slik..

Om det hadde vært meg, så hadde jeg vel ikke brydd meg om du hadde gått ned fra 60-55, men om du hadde blitt 50 kg så er det mye... (eller lite..) Du er uansett den samme personen, men du mister mye både her og der..

Lenke til kommentar

Vekt er ikke alt og det er faktisk mange som liker kosemage og jeg vil tro at din kjæreste mener det at han faktisk liker deg slik som du er :)

Det er som Daniel-G sier, tenk ikke så mye på vekta, tenk heller på det å spise sunt, få trent deg og hold deg i form.

Er det kosemagen du er mest bekymret for så prioritere du magetrening :)

Lenke til kommentar
Gjest anonym#

Er vel ikke vekta jeg er mest opptatt av heller, men jeg synes nå tynne jenter er veldig pent. Jeg har alltid drømt om tynne lår og smal midje.. Jeg vet kjæresten min ikke synes tynnetynne jenter er spesielt fint, men kroppen min slik den er nå plager meg virkelig. Jeg kan feks ikke sitte uten å ha beina i kryss fordi lårene mine ser så store ut når jeg presses mot stolen, jeg kan ikke sitte på fanget til folk, jeg kan ikke sitte så jeg får bulk på magen, ikke gå i trange topper fordi jeg får en liten valke under BH'n..og jeg vil bare bli kvitt det, så kanskje jeg klarer og være litt fornøyd om ikke annet.. Jeg spiser sunt og holder meg unna godteri o.l.. men jeg har dessverre litt kraftig beinbygning og har av natur ganske brede hofter (noe jeg hater), så jeg vet jeg aldri kan bli smal som en strek, men kan i alle fall bli kvitt litt her og der ;)

Lenke til kommentar

Vel, trening og sunn levestil er nok det som er viktig å tenke på og ikke minst det å forsette å trene og kanskje da ikke legge opp treningen slik at du trener for å legge på deg muskler og blir "feit" på den måten hvis målet er det å gå ned i vekt.

Gjør litt research på hvordan du har tenkt til å trene og hold de målene du setter deg så skal du nok se at ting går som det skal.

Og husk, det skjer ikke over natta :)

Lenke til kommentar

I mine øyne er 50 kilo svært lite. Svært svært lite. Personlig, så elsker jeg "kosemager". Madammen har en kosemage, og det er ikke uten grunn at det kalles "kosemage" :D

Jeg synes (som en del flere her) at du ikke bør tenke så mye på vekta. Men om du føler deg utilpass med kroppen, så er det deilig å trene litt. Stram litt opp de stedene som du føler trenger det, men ikke føl et stort press for å gå ned i vekt!

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke legge skjul på at slanke jenter er pent. Men det er en grense. Jenter skal f.eks ikke ha sixpack! Kurver er fint det!

Men så lenge du spiser sunnt(riktig og nok mat), og evt. trener det av deg så ser jeg ikke helt problemet. - 50kg er veldig lite ja...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jenter som er normalvektig burde heller si " jeg vil bli sunnere". Med et riktig kosthold og trening så vil du bygge muskler og brenne fett. Og dermed stramme opp, og du gjerne gå ned litt i vekt. Og skal du virkelig bygge muskler så vil du gjerne gå opp igjen, siden muskler veier litt.

Lenke til kommentar
10 kg er utrolig mye..!

Prøv heller å ikke fokuser på hva du veier, men å bare trene mer, spise sunnere, og mindre om kvelden, så skal du nok få ett resultat du er fornøyd med..

Totally agree...

Ikke fokuser så mye på det. Det vil bare bidra til økt press på deg selv. Fokuser heller på å ete sunt og trene fordi DU føler deg bedre med det. Ikke for å behage typen.

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Så lenge det er snakk om å tone litt opp og bli sunnere så har jeg ikke møtt en fyr enda som ikke hadde likt det. Det en mann ikke vil høre er det daglige maset om slanking, og dårlig selvtillit rundt hele emnet.

Dessuten så er det et ganske vanskelig spørsmål du utsetter for han. De fleste gutter vil si at du er fin som du er, og være kritisk til spørsmålet om slanking fordi de er redd for at de skal bli tatt feil.

Lenke til kommentar
Gjest anonym#

Jeg savner vel egentlig å ha muskelmage, har vel igrunn alltid hatt det helt til for ett år siden når jeg begynte å lå megselv "falle sammen". Jeg ønsker og bli veldig mye tynnere enn det jeg er nå, samt bygge endel muskler, spesielt i armer, mage og lår. Det jeg er redd for er bare hvordan kjæresten min vil reagere, han liker ikke tynne spinkle jenter, og jeg synes jenter som har ganske markerte ribbein og hoftebein + muskler er pent. Redd han vil miste smaken på meg hvis jeg blir som min ideal kropp... : /

Lenke til kommentar

Selv om typen din sier at han liker kroppen din som den er, betyr det jo ikke at han slutter og like den hvis du får en slankere og mer veltrent kropp! ;)

Hadde du vært "tynn og spinkel" ville han sagt at det var det han likte. Vi er ganske grei sånn sett. :)

Lenke til kommentar
Gjest anonym#

Vel han hater virkelig super tynne jenter, og dette vet jeg.. Jeg vet han liker meg slik jeg er, og skulle heller ønske jeg gikk opp 5 kg enn ned for å si det sånn.. men jeg tenker da sånn, det må være bedre og ha en kjæreste som er tynn men som er fornøyd, enn at hun har en formfull kropp men hater den selv og klager over at hun er tykk og hater kroppen sin hele tiden..? Jeg er tynn og har synlige muskler både i armer, lår og endel på øverste delen av ryggen, men jeg ønsker å bli tynnere. Men siden han alt er glad i meg, vil det kanskje bli enklere for han og akseptere en evt ny og tynnere figur, eller?

Kjæresten min blir lett bekymra for meg når jeg trener mye og blir tynnere, pga min fortid med spiseforstyrrelser osv.. På hvilke måte kan jeg få beroliget han med at det ikke er noe farlig, og at jge denne gangen skal gjøre det på den sunne og rikitge måte?

Lenke til kommentar
Gjest anonym#

Hva når man ikke kan leve med for mye da? Når det skaper problemer i daglig livet? Jeg har problemer med å være naken og komfortabel foran kjæresten, vil det ikke da være bedre at jeg ble tynnere og sannsynligvis mere komfortabel?

Lenke til kommentar
Gjest anonym#

Jeg er vel igrunn alt opphengt i det.. har ett ganske forvridd kroppsbildet, og selvtillitten min er helt på bunn og jeg orker bare ikke det mer. Jeg håper på at det vil endre seg hvis jeg får vekk noen cm her og der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...