Gå til innhold

jorda rundt og markedsføring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skolen har ikke EQUIS-godkjenning. Dette er en dyr privatskole uten noen som helst faglig tyngde. De vitenskapelige miljøene er ikke-eksisterende og jobbmulighetene vil garantert være dårligere enn om du velger en hvilken som helst høyskoleutdanning innen samme fagområde.

Lenke til kommentar

Men den er godkjent hos lånekassen, man får stipend osv.. var ikke no spesielt dyr heller syntes jeg med tanke på at man reiser en god del gjennom året. Men er vel enig at studiet kanskje ikke har noe særlig faglig tyngde. Jeg tenkte på å ta det ett års studiet for å komme meg bort fra norge et år, istedet for å ta et friår. for å så begynne å studere arkitektur neste år. Har ikke tenkt å bli markedsøkonom, men kjekt å lære litt økonomi og ledelse osv. Noen som vet om andre lignende studier hvor man reiser osv?

Endret av Mikael89
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er ingenting som heter markedsøkonom en gang så det går nok fint ;)

Hvis jeg ikke var noe særlig interessert i økonomi/ledelse annet enn "kjekt å ha" ville jeg heller tatt meg et år på folkehøyskole (der kan man også reise, litt avhengig av linjene). Hvis man først skal studere noe er det greit at det kommer fra et sted der det faktisk er en viss fagig kompetanse.

Hvis du vil ut og farte, hva med Bali f.eks.?

http://gatewaycollage.skryt.no/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Måtte dobbeltsjekke, og fant ut at det var en ettårig utdannelse ;) my bad. Men jeg tror jeg ville gasset på med mer øk adm hvis jeg først skulle studere noe relatert.

Lenke til kommentar
Måtte dobbeltsjekke, og fant ut at det var en ettårig utdannelse ;) my bad. Men jeg tror jeg ville gasset på med mer øk adm hvis jeg først skulle studere noe relatert.

Markedsøkonom er en tittel som gud og hvermann kan bruke, akkurat som ingeniør, megler (per i dag), takstmann, rådgiver, personlig trener, coach, arkitekt og mye mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Markedsøkonom er en tittel som gud og hvermann kan bruke, akkurat som ingeniør, megler (per i dag), takstmann, rådgiver, personlig trener, coach, arkitekt og mye mer.

Du blir markedsøkonom etter 1. året på BI, 1 år på næringsakademiet osv. Ikke veldig vanskelig å ta, og ikke noen tung tittel, men gud og hvermann kan nok ikke bruke den :)

Lenke til kommentar
Lurer på om noen har studert ved SSM (Scandinavia n School of management)? Det hørtes utrolig morro ut å reise jorda rundt mens man studerer! Noen som har erfaringer med det? hva tror dere om dette studiet? se www.out.no

Dette er et studie som alle akademikere ville kalt for humbug! Selv om lånekassen støtter det, betyr det ikke at det er noe godt studie. Mange som studerer i Australia og mottar støtte for dette, men det er langt ifra gode studier forde!

Ville anbefalt deg å søkt deg inn på en studieinstitusjon i Norge eller USA, med lange tradisjoner innen fagfeltet du ønsker. Det er først da du oppnår den faglige tyngden du ønsker. NTNU, UIO, UIB, NHH, UIT, UIS, osv... du skjønner teningen? Offentlige skoler er det mest annerkjente i Norge. Private skoler i Norge er litt annenrangs. Når du må betale penger for utdanningen din som du kan få gratis andre steder, så betyr det at du enten er litt dum, eller at du måtte ut med penger fordi de gratise stedene ikke ville røre i deg ;) hehe..

Lenke til kommentar
Lurer på om noen har studert ved SSM (Scandinavia n School of management)? Det hørtes utrolig morro ut å reise jorda rundt mens man studerer! Noen som har erfaringer med det? hva tror dere om dette studiet? se www.out.no

Dette er et studie som alle akademikere ville kalt for humbug! Selv om lånekassen støtter det, betyr det ikke at det er noe godt studie. Mange som studerer i Australia og mottar støtte for dette, men det er langt ifra gode studier forde!

Ville anbefalt deg å søkt deg inn på en studieinstitusjon i Norge eller USA, med lange tradisjoner innen fagfeltet du ønsker. Det er først da du oppnår den faglige tyngden du ønsker. NTNU, UIO, UIB, NHH, UIT, UIS, osv... du skjønner teningen? Offentlige skoler er det mest annerkjente i Norge. Private skoler i Norge er litt annenrangs. Når du må betale penger for utdanningen din som du kan få gratis andre steder, så betyr det at du enten er litt dum, eller at du måtte ut med penger fordi de gratise stedene ikke ville røre i deg ;) hehe..

*kremt* Bra du la til en ;) og "hehe.." bak der, eller så kan jo folk plutselig begynne å ta deg seriøst :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Man kan ikke ta en setning med ordet "gratise" i seg seriøst. Ellers er det jo faktisk sant, privatskoler har generelt lavere status i Norge enn de offentlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...