Gå til innhold

Filmer, feks på youtube går tregt?

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor, mendet tar så utrolig lang tid før filmer setter igang, tenker da på alt som har med videosnutter på nettet å gjøre, fra YouTube til Dagbladet snutter. Ofte står den 2 min før det vises noe. Før kom det med en gang. Maskinen er nyformattert og jeg bruker Vista Ultimate, original Oem utgave. Noen råd for å tweake dette noen? utrolig irriterende å måtte vente så lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har NextGenTel, men har aldri hatt dette før. Lurer på om det er en eller anen windows oppdatering som foråsaker det, men mulig det også er internetleverandøren. Får gruble mer om det og se om jeg finner noe svar.

Lenke til kommentar

Tror absolutt ikke det er windows, eller hardware. Tror det går mer på internettlinja.

Men har du også problemer med å spille av filmer du har liggende lokalt på din maskin, kan det hende windows, eller hardwaren din har noe med saken å gjøre

Lenke til kommentar
Men har du også problemer med å spille av filmer du har liggende lokalt på din maskin, kan det hende windows, eller hardwaren din har noe med saken å gjøre

Nei, er bare filmer på youtube og denslags...

Lenke til kommentar

Da går det nok mest sannsynlig på internettlinja di. Prøv å ta en "speed test" på nettet, for å sjekke hvor kjapp linja di er.

Det kan også være problemer med software, som nevnt over. Jeg tror flash player er nødvendig for å spille av youtube videoer. Sjekk om du har den siste versjonen, evt bare last ned og installer siste versjon.

Link: Last ned siste flash player her

er ikke 100% om linken funker, for jeg satt på en proxy server når jeg fant den fram, men det finner vi fort ut av :p

Lenke til kommentar

Takker for link, men kjører siste versjon av den. Linja er på 4,5 mbit og 800 ned i måling, så det skulle ikke gå på hastighet uansett. Vet ikke hva det er jeg, har prøvd alt mulig rart. Finner jeg ut noe mer skal jeg si ifra, i tilfelle andre skulle ha samme problemet, eller i alle fall en her hadde det.

Lenke til kommentar
Takker for link, men kjører siste versjon av den. Linja er på 4,5 mbit og 800 ned i måling, så det skulle ikke gå på hastighet uansett. Vet ikke hva det er jeg, har prøvd alt mulig rart. Finner jeg ut noe mer skal jeg si ifra, i tilfelle andre skulle ha samme problemet, eller i alle fall en her hadde det.

Høres ut som et codec/software problem du sliter med, har du installert noe nye codec i det siste?

Vil annbefale at du reinstallerer mediaplayer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ville bare komme med en oppdatering. Har nå løst problemet, og flaut som det kanskje var tok det sin tid. Løsningen var enkelt og greit å finne på Kaspersky viruskiller. På mailprotection var den satt på maximum, og dermed tregt youtube, lange ventetider på filmer genrelt på nettet,ingen quicktime på appletrailers. Satte den på normal og vips var problemet løst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...