jansaeth Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Har nettopp fått nytt kamera canon dv20 og vil overføre film til min PC. PC har windows Vista. Eg har ikkje andre program men prøver å bruke Windows Movie Maker.Har ikkje firewire-kabel 4/4 i hus akkurat no, (har berre 4 på PC-en) så eg brukar USB. Gjennomfører prosedyren etter bruksanvisninga - starter computer - innstiller camera på PLAY - kopler kamera til PC ( men får då ikkje forventa melding på displayet) - startar video redigeringsprogram. På "Min datamaskin" finn eg ikkje teikn til at maskinen har "funne" kameraet. Hadde forventa å få tilsvarande melding som flyttbar disk når eg brukar stillbildekamera. Når eg opnar WMM og går til Fil - Importer fra digitalt kamera, får eg meldinga "finner ingen kompatibel digital videoenhet. osv." Kan dette ha noko med Vista å gjere, eller bruk av USB? Endret 16. mars 2008 av jansaeth Lenke til kommentar
DannyFugl Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Vist jeg ikke tar heilt feil, så skal du stille noe på kamera ditt i menyen. Det måtte jeg gjør første gang jeg skulle ta over noe fra kamera til PC via USB i MM Lenke til kommentar
jansaeth Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Finn ikkje noko særskildt om det i bruksanvisninga. Kva med Vista - er det problemfritt? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nå kjenner ikke jeg ditt kamera, DV20 (?). Gå ut fra det er et tape-kamera. Leter du litt på nettet, finner du mengder av problemer fra de som prøver seg med USB. Skaff deg en passende FireWire-kabel, så er vel kanskje problemet løst. (Vista er vel heller ikke problemfritt for mange). Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har nettopp fått nytt kamera canon dv20 og vil overføre film til min PC. dv20? Det er ikke HV20, da. Da må du i tillfelle bruke et program som støtter HD, eller du kan stille inn kamera til å overføre i DV. Og bruk FireWire. Lenke til kommentar
jansaeth Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 2Olav: Sjølvsagt er det HV20. Det eg hadde rekna med, er at PC,en skal oppdage at der er kopla til ei ny eining - dvs. FØR eg startar noko som helst overføring. Treng eg noko eige program til det?? Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Den vil nok ikke oppdage noe via USB om du ikke har et mini-sdkort i kameraet.(stillbilder). Tror du må bruke FireWire om du skal overføre video, og da skulle WMM holde om du ikke overfører i HDV men i DV-AVI. Lenke til kommentar
jansaeth Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Får berre vente til Firewirekabel er på plass då. Lenke til kommentar
jansaeth Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Fungerer no med FireWire. Fekk overført filmen til PC. Endret 16. mars 2008 av jansaeth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå