Gå til innhold

PC med Vista finn ikkje canon HV20 ved bruk av usb

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått nytt kamera canon dv20 og vil overføre film til min PC.

PC har windows Vista. Eg har ikkje andre program men prøver å bruke Windows Movie Maker.Har ikkje firewire-kabel 4/4 i hus akkurat no, (har berre 4 på PC-en) så eg brukar USB.

Gjennomfører prosedyren etter bruksanvisninga - starter computer - innstiller camera på PLAY - kopler kamera til PC ( men får då ikkje forventa melding på displayet) - startar video redigeringsprogram.

På "Min datamaskin" finn eg ikkje teikn til at maskinen har "funne" kameraet. Hadde forventa å få tilsvarande melding som flyttbar disk når eg brukar stillbildekamera.

Når eg opnar WMM og går til Fil - Importer fra digitalt kamera, får eg meldinga "finner ingen kompatibel digital videoenhet. osv."

Kan dette ha noko med Vista å gjere, eller bruk av USB?

Endret av jansaeth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner ikke jeg ditt kamera, DV20 (?). Gå ut fra det er et tape-kamera. Leter du litt på nettet, finner du mengder av problemer fra de som prøver seg med USB. Skaff deg en passende FireWire-kabel, så er vel kanskje problemet løst. (Vista er vel heller ikke problemfritt for mange).

Lenke til kommentar
Har nettopp fått nytt kamera canon dv20 og vil overføre film til min PC.

dv20? Det er ikke HV20, da. Da må du i tillfelle bruke et program som støtter HD, eller du kan stille inn kamera til å overføre i DV. Og bruk FireWire. :)

Lenke til kommentar

Den vil nok ikke oppdage noe via USB om du ikke har et mini-sdkort i kameraet.(stillbilder). Tror du må bruke FireWire om du skal overføre video, og da skulle WMM holde om du ikke overfører i HDV men i DV-AVI. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...