lolstone Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har blitt innkalt til IngBN, August 2008. kan jeg derfra komme på noe dykke greier om jeg vil ? Minedykker f.eks ? Eller måtte jeg blitt innkalt til marinen da ? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Skipsdykkerkurs, utdanning til skipsdykker i Marinen.Opptakskrav: God fysikk og helse Varighet: Seks uker Klareringskrav: Hemmelig Sted: KNM Tordenskjold, Haakonsvern Tjeneste etter endt kurs: Kystvakten eller et av fartøyene i Kysteskadren NB! Egen søknad må leveres på rekruttskolen. Kanskje det er et alternativ? Der tror jeg ihvertfall du må i marinen. Ring VPV/send mail og hør om de kan overføre deg ettersom du har veldig lyst å dykke. Lenke til kommentar
lolstone Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Ja, så det der. Men tenkte at siden på IngBN sine sider, så står det nevnt dykking. Og minerydding.. Men ikke noe mer informasjon om det. Så tenkte at man kansje kunne dra videre, etter første måneden med sånn felles greier, fra IngBN til dykkegreier evt. Noen som vet noe mer om det ? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Skipsdykkerkurs, utdanning til skipsdykker i Marinen.Opptakskrav: God fysikk og helse Varighet: Seks uker Klareringskrav: Hemmelig Sted: KNM Tordenskjold, Haakonsvern Tjeneste etter endt kurs: Kystvakten eller et av fartøyene i Kysteskadren NB! Egen søknad må leveres på rekruttskolen. Kanskje det er et alternativ? Der tror jeg ihvertfall du må i marinen. Ring VPV/send mail og hør om de kan overføre deg ettersom du har veldig lyst å dykke. Mener at menige ikke lenger blir tatt opp til skipsdykkerkurs, ihvertfall ikke etter rekrutten. Tror det er forbeholdt befal. Ellers har man jo minedykkerkommandoen som er mulig å søke. De holdt opptak September 07 på Madla og dannet en egen tropp der. Vil tro de har opptak September 08 også. Minedykkerne driver med andre eksplosiver i tillegg til miner. Endret 7. mars 2008 av T.F.T Lenke til kommentar
zokra Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ringte forsvaret i dag og fikk byttet tjeneste, skipsdykker var en av de få som var ledig. Opptak er i september og ja man må gjennom 8 ukers rekruttskole i marinen først. Dette er da ved Madla, mens selve dykkerkurset er ved Tordenskjol i Bergen. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Du kan bli dykker i IngBn. De er ikke minedykkere dog. De driver med redningsdykking, arbeid under vann, sprengning av broer osv. De får også ganske dyre kurs, noe som kan komme godt med senere. På grunn av de dyre kursene må du riktignok skrive beredskapskontrakt. IngBn vil ikke utdanne folk bare for å miste de ett år senere. For å bli dykker i IngBn må man gå igjennom et lite opptak. Det er ikke noen store greier som i enkelte jegeravdelinger, men du må klare Forsvarets minimumskrav med god margin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå