Marius5051 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Kommentartråd Dette blir en kjapp ombygging av en ikea-puff (nærmere bestemt Klippan) Altså: Tanken er: Gammel PC + Klippan = kjappt laget PC-puff. Her er puffen. Jeg liker egentlig ikke utseende på denne, men la gå. Først og fremst må i alle fall trekket tilpasses. Jeg skulle vel egentlig ha kjøpt stoff og sy trekkene selv, men for å spare tid kjøpte jeg to svarte trekk. Med toppen ferdig trukket er det på tide å frese et lite hull hvor jeg vil ha DVD-en. Jeg synes det ser best ut at den er midt på. En liten prøvesammenstilling, Litt finjusteringer og småendringer må jo alltids til på en tar det slik på sparket. Men slik ble det altså til slutt. Jeg lurte på om den ikke trengte et lite lokk? Jo, det så bedre ut. Der, 4 timer senere (3 hvis jeg ikke måtte lete så lenge etter verktøy) og det utvendige ferdig. Jeg vil i beste fall kalle dette en prototype. En ting har jeg lært hittil, og det er at IKEA møbler er ikke av direkte god kvalitet. Etter å ha tatt ifra hverandre og satt sammen puffen en 3-4 ganger ble mange deler ganske løse. Den kan ikke koste mer enn 15 kroner å produsere. Her står den iallfall sammen med resten av "gamer-inventaret". Det neste på blir å plassere innmaten. Jeg tenker å ha USB og power-/reset-knappen på undersiden, og jeg tar ikke noe hull til HK, jeg lar heller ledningene gå rett ned. Appropo innmat: jeg mangler en HD, PSU og trådløst-nettverkskort, så hvis noen har noen ganle deler som ligger som de kan donere eller selge til en symbolsk sum hadde det vært fantastisk. Edit: kommentartråd nå på plass=) Endret 10. mars 2008 av Marius5051 Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 HDD har jeg liggende et par av ja. PSU er det værre med. Stilig prosjekt, ser virkelig nytten i den der Lenke til kommentar
dePt Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg har en psu du kan få. Men da får du betale porto Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Dette var godt nytt! Hvilken PSU er det? og hvor mye blir det i porto (ca)? Hvor store er HD'ne, og hva skal du i tillfelle ha for dem? Mange takk for bidrag! Må nesten nevne at jeg er fristet til å leke litt med vannkjøling. Det kan veldig godt hende at når jeg har leket en del med prototypen her, så bygger jeg med en ordentlig en, og da har jeg jo alt jeg trenger. Mamoz selger et sett for under tusenlappen! Endret 7. mars 2008 av Marius5051 Lenke til kommentar
dePt Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 "skjønnheten" er en Q-tec 300W. Porto har jeg ikke peiling på dessvere er molex kabler på den, så det passer vel med HDD'ene du får. Har brukt denne til lekasjetesting, så skal ikke se bort i fra at den er litt skambanket etter endel jumpstartinger og herjing. Men fungerte fint sist jeg brukte den Send meg adresse på PM du, så skal jeg sende om den er av interesse. Lenke til kommentar
WASD Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Smart post koster vel 100 kr eller no! Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Joda, det ble slik at jeg kjøpte meg vannkjølesett=) Nærmere bestemt 3D-galaxy II. Med litt hell og en Forton 300W fannless PSU så kan jeg kanskje klare å få støynivået ned til 20dB, skal man tro det som står på esken. Men dog betyr dette en ny PSU til kr 900,- noe som ikke var en del av planen.. Jaja, bilder kommer iallfall snart! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvor er liksom kommentar tråden? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Jo, jeg har tenkt på det, men dette skal liksom være en kjapp forberedende runde til det virkelige prosjektet! Jeg hadde ikke likt å ha noe slikt makverk i min stue. Men del 2 av prosjektet skal ikke skuffe deg, der skal det blir komentartråd og full pakke Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Da er jo denne tråden feilpostet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå