MadsBmv Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) God dagen! Jeg har da tenkt til å kjøpe video kamera! Synes det virker morsomere med video minner enn "kun" stillbilder. Jeg har da tenkt til å bruke sånn rundt 3500 kroner på dette. Er ikke smart på dette feltet, såå jeg trenger hjelp. Hva skal jeg se etter? Vil helst ha dvd eller harddisk, eller er dv kamera bra(har ikke peiling)? Kamerea skal brukes på ferie i syden og på sjøen(hvis det har noe og si). Vil ha et kamera som gir god video på PC-en når jeg kommer hjem! Noen som har erfaringer? Har sett på dette kameraet: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Hva synes dere? Er det bra? Hdd og greier:) Ser i allefall bra ut Kom med forslag;) Endret 6. mars 2008 av MadsBmv Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Les Videokameraguiden for en forklaring på hvorfor DVD eller harddisk ikke nødvendigvis er det beste valget. Kvalitetsmessig og av andre grunner, er mini-DV fortsatt foretrukket av de fleste som vet hva de prater om: Link: Videokameraguiden Hitatchi er ikke akkurat kjent som videokameraprodusenten som havner langt oppe i stortester av videokameraer. Det er derimot Panasonic. Panasonic NV-GS230 burde du få til rundt 3500 kroner. Det bruker mini-DV for best mulig kvalitet. I tillegg har det 3CCD (står mer om det i Videokameraguiden), som du ikke finner på kamera fra andre produsenter før du går nærmere/over 10.000 kroner. Alternativt har du NV-GS320 som har de samme kvalitetene, men optisk bildestabilisator og bedre optikk i tillegg. Koster ca. 500 kroner mer. Lenke til kommentar
MadsBmv Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Ja, har lest guiden men er helt gresk for meg... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Meier Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ja, har lest guiden men er helt gresk for meg... Takk for hjelpen Panasonic NV-GS320, er et bra og billig DV kamera. Det har tilogmed 3 ccd brikker. DV er lettere å redigere også. Mye for penga her. Jeg har prøvd det, og det funker helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå