SintKanin Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Kjøpte en Bergans jakke på Intersport for 2 uker siden, den kostet da 3299kr, ser at de har den på salg i dag til ca 2000kr, kan jeg da kreve mellomlegget tilbake? Eller må jeg da klage å prøve å heve kjøpet for så å kjøpe samme jakke på ny? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du har ingen rettigheter her, dessverre. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du har ingen rett til å bytte et produkt som det ikke er noen feil med (produksjonsfeil/feil som går som reklamasjon/garanti). Må nok bare bite i det sure eplet og angre på at du ikke ventet litt lenger:) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Som de andre her sier så har du ingen lovgitt rett til å kunne returnere jakken, eller på å få et mellomlegg tilbake. Jeg ville allikevel ha gått tilbake til butikken og spurt. Spør på en hyggelig måte, og får du et svar du ikke er helt fornøyd med så spør om du kan få snakke med sjefen eller en skiftleder. Si at du f.eks. ville ha vært fornøyd med en tilgodelapp på summen. At du pleier å handle der, og at du nå føler deg litt "lurt" men at du ønsker å forsettet i et godt kundeforhold. Der jeg selv jobber så pleier vi å gjøre dette overfor kunder. Nettopp fordi vi mener at det er kundevennlig og at ikke noen skal føle seg lurt når de handler hos oss. Endret 6. mars 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
SintKanin Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Takk for alle svar,jeg skal prøve meg på en fin måte som Nuffern sier Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Nå, SintKanin, har du fått vært og snakket med de i butikken? Hadde vært fint å få vite hva som ble resultatet. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Du har helt klart ikke krav på penger tilbake. Litt OT: Jeg synes faktisk det grenser til uetisk å be en butikk om penger i et slikt tilfelle. Man har vurdert en jakke til å være verdt prisen, man har betalt. Man har inngått en avtale. Begge parter har levert sine ytelser. Så kommer kjøperen tilbake en tid etterpå og ber i realiteten butikken om en gave på en tusenlapp, fordi de nå selger tilsvarende jakker billigere. Dette er ganske nær tigging. Lenke til kommentar
SintKanin Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Du har helt klart ikke krav på penger tilbake. Litt OT: Jeg synes faktisk det grenser til uetisk å be en butikk om penger i et slikt tilfelle. Man har vurdert en jakke til å være verdt prisen, man har betalt. Man har inngått en avtale. Begge parter har levert sine ytelser. Så kommer kjøperen tilbake en tid etterpå og ber i realiteten butikken om en gave på en tusenlapp, fordi de nå selger tilsvarende jakker billigere. Dette er ganske nær tigging. Fikk ikke noe tilbake, men jeg kunne få rabatt på neste handel. Men Nagel, jeg ser ikke på dette som tigging. Jeg mener butikken kunne sagt at jakken kom på tilbud om par dager. Og at de tjener grovt på slike klær fra før av. Kan også være at jeg er kjip og tenker litt for mye på "elkjøp" garanti. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Personlig mener jeg dette er dårlig gjort av butikken. Du burde i det minste fått et gavekort tilsvarende prisreduksjonen. Det er jo greit å tenke på neste gang du skal handle klær.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Du har helt klart ikke krav på penger tilbake. Litt OT: Jeg synes faktisk det grenser til uetisk å be en butikk om penger i et slikt tilfelle. Man har vurdert en jakke til å være verdt prisen, man har betalt. Man har inngått en avtale. Begge parter har levert sine ytelser. Så kommer kjøperen tilbake en tid etterpå og ber i realiteten butikken om en gave på en tusenlapp, fordi de nå selger tilsvarende jakker billigere. Dette er ganske nær tigging. Fikk ikke noe tilbake, men jeg kunne få rabatt på neste handel. Men Nagel, jeg ser ikke på dette som tigging. Jeg mener butikken kunne sagt at jakken kom på tilbud om par dager. Og at de tjener grovt på slike klær fra før av. Kan også være at jeg er kjip og tenker litt for mye på "elkjøp" garanti. Jeg kan ikke helt se det argumentet. I praksis sier du at hvis butikken vet at de skal selge den billigere neste uke, så skal de opplyse om det før salget, slik at kunden kan komme tilbake under salegt for å kjøpe den billigere. Ettersom butikker stort lever av å tjene penger, så strider den tankegangen mot deres livsgrunnlag slik jeg ser det. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg er enig med Christian86 i denne sak. Jeg mener at butikken yter god service hvis de et par dager før et salg sier i fra at et produkt vil bli satt ned med et så pass stort avslag. Hvis de ikke gjør det, så synes jeg det er på grensen til uetisk, nesten svindel, men det finnes ikke hjemmel i loven for å hevde det. (I allefall som jeg kan vise til) Men å komme 14 dager etter at du kjøper jakken og hevde at du føler deg lurt fordi den plutselig er så mye billigere og forlange prisavslag blir litt i overkant av hva du kan forvente. Dette er min personlige mening i allefall. Lenke til kommentar
SintKanin Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg har egentlig fått svar på det jeg lurte på, takk for alle svar. Jeg har ikke tenkt å forsette denne diskusjonen. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå