Brulf Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Impreza wrx Denne er det jo også fart i Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Trafikken er ikke til å leke seg i. De av oss som overlever lekefasen og kommer på bedre tanker vet dette. For småguttene med fersk lapp som det er mange av på forumet får vi bare håpe at de ikke skader andre enn seg selv før den dagen de finner ut at norske veier ikke er en lekegrind. Og den dagen de blir voksne, og bleieskiftarbeidere finner de også ut at de har sølt bort altfor mange penger på leketøyene sine da de bodde hjemme hos mamma. -- Hilsen halvgammel gubbe med lite spenstig bil. Man trenger da ikke leke seg i trafikken å kjøre idiot selv om man har en spenstig bil da... Dessuten er det fullt mulig og kjøre Porsche og være pappa sammtidig. (ikke for at jeg er pappa og vet dette, men et par kammerater klarer dette helt fint) Neeesten så det lukter litt missundelse her... hehe. Skjønner jo sef. at man får litt andre verdier når man blir pappa, men man trenger da ikke å gro inne med en Avensis for det da. Den dagen jeg skulle bli pappa, så kommer det uansett to biler i hus. Ett leketøy til meg, og en fornuftig bil til frakt av unger. Er jo kanskje ikke alle som er i en situasjon hvor to biler er økonomisk forsvarlig, og da blir man fort litt missundelig. Jeg er overhodet ikke rik, men kan fint ta meg råd til slikt. Hadde jeg ikke hatt mulighet til å tatt meg råd til dette, hadde jeg nok kanskje blitt litt missundelig på de som faktisk fikk det til. Uansett... Golf GT 170HK'er TSI er en sikker vinner av de tre bilene nevnt i første post. På andreplass kommer Mini Cooper'ern. Porscha blir for meg litt mye.... Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Trafikken er ikke til å leke seg i. De av oss som overlever lekefasen og kommer på bedre tanker vet dette. For småguttene med fersk lapp som det er mange av på forumet får vi bare håpe at de ikke skader andre enn seg selv før den dagen de finner ut at norske veier ikke er en lekegrind. Og den dagen de blir voksne, og bleieskiftarbeidere finner de også ut at de har sølt bort altfor mange penger på leketøyene sine da de bodde hjemme hos mamma. -- Hilsen halvgammel gubbe med lite spenstig bil. Man trenger da ikke leke seg i trafikken å kjøre idiot selv om man har en spenstig bil da... Dessuten er det fullt mulig og kjøre Porsche og være pappa sammtidig. (ikke for at jeg er pappa og vet dette, men et par kammerater klarer dette helt fint) Neeesten så det lukter litt missundelse her... hehe. Skjønner jo sef. at man får litt andre verdier når man blir pappa, men man trenger da ikke å gro inne med en Avensis for det da. Den dagen jeg skulle bli pappa, så kommer det uansett to biler i hus. Ett leketøy til meg, og en fornuftig bil til frakt av unger. Er jo kanskje ikke alle som er i en situasjon hvor to biler er økonomisk forsvarlig, og da blir man fort litt missundelig. Jeg er overhodet ikke rik, men kan fint ta meg råd til slikt. Hadde jeg ikke hatt mulighet til å tatt meg råd til dette, hadde jeg nok kanskje blitt litt missundelig på de som faktisk fikk det til. Uansett... Golf GT 170HK'er TSI er en sikker vinner av de tre bilene nevnt i første post. På andreplass kommer Mini Cooper'ern. Porscha blir for meg litt mye.... Min eks sier at en Porsche er for menn i midtlivskrise... he he. En Golf har jo mye mindre kostnader ifm reparasjon og forsikring enn en Porsche. Og Porschen er jo og¨så mye mer utsatt for tyveri. Så det smarte valget er nok en Golf GT. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Neeesten så det lukter litt missundelse her... hehe.Skjønner jo sef. at man får litt andre verdier når man blir pappa, men man trenger da ikke å gro inne med en Avensis for det da. To ting som brister litt med logikken din her: For det første, vedkommende "skryter" av å ha landet seg en jobb, og skal kjøpe seg en bil. 300.000 er ikke akkurat mye for en bil. Å betjene et lån på 300.000 er ikke så veldig vanskelig, så hvordan får du dette til å bli misunnelse? Videre - hva er det som er så stor forskjell på den kassebilen du kjører og en Avensis som gjør at din er så innmari mye bedre? Spør du meg ser en Avenis ti ganger med sportslig ut enn den pizzabilen din på grønne skilter. Hva er så ille med å "gro inne med" en Avensis i forhold til å privatlease en kassebil med grønne skilter? Endret 10. mars 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Ville lett gått for Mini Cooper S hvis du ikke trenger en "stor" bil. Denne gir sinnsykt mye kjøreglede hvis det er det du er ute etter. Personlig synes jeg den har mye mer sjel enn en Golf GT eller GTI. Går du for en MCS 2005-2006 modell, kan du få deg en rimelig strøken, godt utstyrt bil med kompressormotor til under 300k. Da har du noen lapper til overs, så du kan bruke på litt trimming. Cooper S'en kan ganske enkelt trimmes til 220-250 HK. Dette er en utrolig moro bil. "Billig" moro.... Kjører fra langt dyrere biler. Evt hvis du skal ha en litt større bil, ville jeg gått for Skoda Octavia RS. De ligger på rundt 300k for en 2007 modell. Jeg vurderer en slik selv... Evt en Mazda RX-8, men den koster litt mer. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Neeesten så det lukter litt missundelse her... hehe.Skjønner jo sef. at man får litt andre verdier når man blir pappa, men man trenger da ikke å gro inne med en Avensis for det da. To ting som brister litt med logikken din her: For det første, vedkommende "skryter" av å ha landet seg en jobb, og skal kjøpe seg en bil. 300.000 er ikke akkurat mye for en bil. Å betjene et lån på 300.000 er ikke så veldig vanskelig, så hvordan får du dette til å bli misunnelse? Videre - hva er det som er så stor forskjell på den kassebilen du kjører og en Avensis som gjør at din er så innmari mye bedre? Spør du meg ser en Avenis ti ganger med sportslig ut enn den pizzabilen din på grønne skilter. Hva er så ille med å "gro inne med" en Avensis i forhold til å privatlease en kassebil med grønne skilter? Har da ikke sagt at det er noe spesielt med min bil jeg.... Jeg sa at jeg hadde tatt meg råd til en bil til, hvis man måtte ha en såkalt fornuftig bil. Jeg mente ikke at Tpuran'en skulle være sportsbilen liksom. Da hadde jeg satt seter i Touran'en og brukt denne til familiebil og heller kjøpt meg noe spennende som nummer to bil Lenke til kommentar
Carman Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Alfa Romeo 159 160HK http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Alfa Romeo 159 1,9 JTD Distinctive Personbil 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Audi A4 1,9Tdi S-Line Personbil 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Hyundai Coupe 1,6 GLS Personbil 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Mazda MX-5 1,8 125 HK Cab Cabriolet 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Opel Tigra 1,4 Sport Cabriolet 2006 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Toyota Celica Personbil 2006 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå