EldarH Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Hei, jeg bruker min Nokia E90 og programmet Nokia Podcast, (et veldig bra program, jeg liker veldig godt og annbefaler alle) til å høre/se podcaster i bilen på jobb. Før brukte jeg å brenne disse ut på cd for så å høre på den, men med dette programmet kan jeg laste ned programmer etterhvert som de legges ut mens jeg kjører rundt. Genialt. Men man får ikke no bra lydopplevelse av dette, har man vindu litt på gløtt osv. Så jeg satt meg ned for å lete etter en FM sender og en overgang fra 2,5 mm til 3,5 mm, og det var da jeg fant Nokia FM Transmitter CA-300 (fant den også i prisguiden f.eks her ) denne kan jo kobles til både 2,5mm og 3,5mm, og lader telefonen min. Genialt høres det ut for meg. MEN jeg finner ikke min E90 i i listen over kompatibelt utstyr. Siden det er Nokia som ha laget på telefonen og FM senderen skulle man nesten tro at dersom den passet hadde de listet den opp. Men så har jo min telefon 2,5mm utgang så hvorfor skulle den ikke passe? Skulle tro at alle enheter med 2,5mm og 3,5mm kunne brukes med denne. Er dette noe med at jeg ikke får stereo eller noe? Uansett skal det brukes til podcast der det er snakking og ikke musikk. Fungerer denne med min telefon? I så fall hvorfor ikke? EDIT: Ser at under spes på nokia sin sider står min E90 oppførst med "2.5mm Nokia A/V connector with ECI" mens f.eks E51 er oppført med "2.5 mm Nokia A/V connector" jeg aner ikke hva ECI er men har dette noe med hvorfor telefonen eventuelt ikke skulle passe? Endret 6. mars 2008 av EldarH Lenke til kommentar
t_k Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg syns det høres veldig rart ut at dette ikke skal fungere med din telefon. Jeg har faktisk akkurat bestilt den av samme grunn som deg da jeg laster ned fult av podcast til N82'en min, og vil gjerne høre på de i bilen. Hvordan ladeplugg har du forresten på E90'en? Kanskje det er den som ikke passer? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg syns det høres veldig rart ut at dette ikke skal fungere med din telefon. Jeg har faktisk akkurat bestilt den av samme grunn som deg da jeg laster ned fult av podcast til N82'en min, og vil gjerne høre på de i bilen. Hvordan ladeplugg har du forresten på E90'en? Kanskje det er den som ikke passer? Jeg har den lille runde "nye" ladekontakten. Det er vel den samme som alle nye Nokia tlf? Kan det ha noe med at min telefon har ECI? Jeg aner ikke hva det betyr jeg? Men kan ikke se noen annen forskjell på min telefon og f.eks E51 når det kommer til lydplugg-greia Lenke til kommentar
t_k Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ser folk diskuterer hva det er i denne tråden også. http://www.symbian-freak.com/forum/viewtop...sc&start=90 Jeg har aldri hørt om det før. Hvorfor kaller de pluggen A/V connector? Kjører den video ut på Jack'en? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Ser folk diskuterer hva det er i denne tråden også. http://www.symbian-freak.com/forum/viewtop...sc&start=90 Jeg har aldri hørt om det før. Hvorfor kaller de pluggen A/V connector? Kjører den video ut på Jack'en? Noen her på forumet må no ha peiling på dette, og ikke minst om jeg kan bruke CA-300 til min E90. Klør i fingra etter å få bestille den (om den passer da) Lenke til kommentar
t_k Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Tror nok du har større sjanse på ett utenlandsk Symbian eller Nokia forum Lenke til kommentar
genser Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 A/V betyr at pluggen både kan brukes til audio og video. Ingen hardware-messig grunn til at dette tilbehøret ikke skal fungere, dog alltids mulig med softwaresperre. Tviler dog, så dette bør være ganske så trygt kjøp. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 A/V betyr at pluggen både kan brukes til audio og video. Ingen hardware-messig grunn til at dette tilbehøret ikke skal fungere, dog alltids mulig med softwaresperre. Tviler dog, så dette bør være ganske så trygt kjøp. Takk, satser på det. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Til de som måtte lure, fungerer dette utmerket. Har nå kjøpt og brukt den Meget fornøyd så langt Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Godt å høre. Da blir det GPS, musikk og lading på en gang? Fin løsning det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå