Sinilio Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har et problem med PCen min. Maskinen min "spiser" opp diskplass! Jeg får ofte opp meldinger om at det er lite lagringsplass. Jeg sletter noe og får 300-400 MB ledig, før jeg får beskjed dagen etter at nå er det plutselig ikke lagringsplass på disken igjen. Jeg fjernet mange uhørte sanger osv for noen timer siden, og da var det 494 MB ledig på disken. Nå, noen timer senere har disken 462 MB, bare ved å ha Firefox og MSN oppe! Har noen peiling på hva som skjer, og hvordan jeg kan fikse på dette problemet? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Tja om du laster ned mye kan jo en del lagres i temp foldere da? Ihvertfall om vi snakker om c:\ disken her lagres jo temporary internet files osv. Du bør uansett ha litt mere diskplass på harddisken pga at volumer med lite diskplass blir fort veldig fragmenterte. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvor stor HDD har du? og hvordan har du partisjonert den? Det er mye som kan gjøres for å frigi diskplass. Windows har et innebygget verktøy for diskopprydding. Andre ting som kan gjøres er å tømme Prefetch folderen i c:\Windows\Prefetch Du kan tømmme og redusere størrelsen på IE temp. Og slette filer i C:\Temp Redusere eller disable virtuelt minne, evt. flytte pagefile over på en annen partisjon. Er det en gammel disk kan det nok vere greit å investere i en ny HDD. Fjerne programmer som du ikke bruker er en god ide. Trenger du de en dag kan du bare installere dem på nytt. Defrag vil kanskje hjelpe på diskplassen også, men er uansett greit å gjøre for ytelsen sin del. Flere alternativ kan vere å fjerne windows komponenter du ikke bruker. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Du har ingen backup løsninger som står å går? evt restore points (usikker på hvor mye dette lagrer da) hvor mye ram har du? går du tom for ram bruker maskinen harddisken som mellom lager.. men da blir ofte maskinen veldig treg.. brude ha 10 - 15 % ledig plass hele tiden på c: og defrag sier vel også i fra at det ønsker så pass med plass før det kjøres. Lenke til kommentar
Sinilio Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg fikk ordnet det. Fant ut at det var en log-fil for et tillegsprogram for MSN som tok ekstremt mye plass. I tilleg fant jeg en Temp mappe som tok 15 GB med over ett år gamle filer. Takk likevel for respons. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå