Amberlamps Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Du får navigasjon med exclusive versjonen, men det er ikke med stor skjerm, har bare små piler som viser vei. Denne her er det man får med eller til en billig penge: Endret 7. mars 2008 av HighlineDSG Lenke til kommentar
durabit Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Har du noe mer info om den? Så jo lekker ut. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hovedegenskaper AVIC-D3 Memory Navigation Ja Map Type DVD ROM Navigation Coverage 26 europeiske land Points of Interest (POI) 1.5 million Touch Screen Operation Ja Skjermstørrelse 6.1 inch Bluetooth Optional Customisable Key and Display Illumination Ja Multi-Sensor Navigation Ja TMC Traffic Info Receiver Ja Plays CD-R/RW, DVD Video, DVD-R/-RW, DivX, MP3, WMA, AAC Radio Ja Voice Guidance Ja Installation Type 2 DIN In-Dash Anti-Theft Protection Ja Navigasjonsegenskaper AVIC-D3 Voice Guidance Languages 10 languages supported: English, German, French, Italian, Dutch / Flemish , Spanish, Danish, Swedish, Norwegian, Portuguese Menyspråk 10 languages supported: English, German, French, Italian, Dutch / Flemish , Spanish, Danish, Swedish, Norwegian, Portuguese Tilkoblingsmuligheter AVIC-D3 RCA AV Input Ja RCA AV Rear Output Ja RCA Pre-Outs Ja Front Aux. Inn Ja IP-Bus kontroll Ja iPod kontroll Ja, med valgfri CD-I200 kabel USB kontroll Ja, med valgfri CD-UB100 adapter Portable Device Connectivity Ja, med valgfri CD-RM10 kabel Bluetooth Telephony and Audio Streaming Ja, med valgfri CD-BTB200 adapter Ryggekamerainngang Ja, for ND-BC2 kamera Audio AVIC-D3 MOSFET 50 W x 4 forsterker Ja Equalizer Ja Generelt AVIC-D3 Wired Remote Control Ready Ja Mobiltelefon automuting Ja Kart CNDV-70D Anbefalt utsalgspris kr. 14.998,- Lurer på om man fikk denne til 5k.... ta kontakt med forhandleren. Var med en fotograf som hadde kjøpt seg en ny Touran og fikk den med i prisen. Det gjør man sikkert nå også. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Har nå fått prøvesittet en S-Max varebil. Jeg er ikke akkurat liten, 1.88 cm høy, og det var ikke direkte mye plass til beina med veggen originalt montert. Men det er nok mulig å få 5 cm ekstra dybde ved å dunke veggen kraftig bakover. Veggen er festet oppe med noen ganske lange stålprofiler som ser ut til å la seg bøye en del slik at veggen gjøres skråere. Endret 8. mars 2008 av durabit Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har nå fått prøvesittet en S-Max varebil. Jeg er ikke akkurat liten, 1.88 cm høy, og det var ikke direkte mye plass til beina med veggen originalt montert. Men det er nok mulig å få 5 cm ekstra dybde ved å dunke veggen kraftig bakover. Veggen er festet oppe med noen ganske lange stålprofiler som ser ut til å la seg bøye en del slik at veggen gjøres skråere. Hvordan var sitteplassen i touranen? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Har nå fått prøvesittet en S-Max varebil. Jeg er ikke akkurat liten, 1.88 cm høy, og det var ikke direkte mye plass til beina med veggen originalt montert. Men det er nok mulig å få 5 cm ekstra dybde ved å dunke veggen kraftig bakover. Veggen er festet oppe med noen ganske lange stålprofiler som ser ut til å la seg bøye en del slik at veggen gjøres skråere. Hvordan var sitteplassen i touranen? Har bare prøvekjørt personbilversjonen med 140 hk og DSG-kasse. Fikk et godt inntrykk av den da. En Touran utstyrt med den Pioneer navi-enheten og skinnseter og ellers svart interiør ville gitt en kul kupe. Pioneer-enheten ser også ut til å kunne gi trådløs mobilbruk gjennom et bluetooth-adapater. Støtte av mp3 på dvd er også kjekt å ha. Jeg skal prøve å få sett på varebilversjonen av Touran i neste uke. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har nå fått prøvesittet en S-Max varebil. Jeg er ikke akkurat liten, 1.88 cm høy, og det var ikke direkte mye plass til beina med veggen originalt montert. Men det er nok mulig å få 5 cm ekstra dybde ved å dunke veggen kraftig bakover. Veggen er festet oppe med noen ganske lange stålprofiler som ser ut til å la seg bøye en del slik at veggen gjøres skråere. Hvordan var sitteplassen i touranen? Har bare prøvekjørt personbilversjonen med 140 hk og DSG-kasse. Fikk et godt inntrykk av den da. En Touran utstyrt med den Pioneer navi-enheten og skinnseter og ellers svart interiør ville gitt en kul kupe. Pioneer-enheten ser også ut til å kunne gi trådløs mobilbruk gjennom et bluetooth-adapater. Støtte av mp3 på dvd er også kjekt å ha. Jeg skal prøve å få sett på varebilversjonen av Touran i neste uke. Du skal ikke trenge noe adapter mener jeg... du får den helt ferdig så det er bare å koble opp telefonen. Og jeg mener den har rundt 20GB Harddisk så du kan lagre musikk på Ville valgt sorte stoffseter. Personlig så liker jeg ikke helskinnseter... men alcantara er ikke å få i Touran tror jeg. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Du skal ikke trenge noe adapter mener jeg... du får den helt ferdig så det er bare å koble opp telefonen. Og jeg mener den har rundt 20GB Harddisk så du kan lagre musikk på Ville valgt sorte stoffseter. Personlig så liker jeg ikke helskinnseter... men alcantara er ikke å få i Touran tror jeg. Om det er Pioneer Avic D3 så må man ha adapter for å få BT, spilleren selges dog som en D3 og en D3BT, hvor BT spilleren har ett medfølgende adapter. Det skal også sies at denne spilleren har ikke DVD-MP3 funksjon og den har ikke harddisk. Skal du ha med harddisk osv, er det HD3BT vi snakker om, og dette er en spiller til 25 000,- Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Om du får den dyreste løsningen med navigasjon fra VW, som er en såkalt RNS-510, så er denne utstyrt med 30GB harddisk, DVD og en del andre funksjoner. Om det er verdt det? Neppe, men kult er det. Selv har jeg lyst å bygge inn en PC i Passaten vi har hjemme, med MicroATX hovedkort og touchscreen. link til navigasjonsenheten, samme som vist på bildet til "HighlineDSG" Har også kjørt en 07-modell Touran varebil og synes det er en helt allright bil å ha som varebil, MEN det er veldig lite plass å sitte å kjøre siden nettingveggen gjør at seteryggen må stå nesten rett opp og setet nesten helt frem for at det skal bli lovlig mye plass i baggasjerommet. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Du skal ikke trenge noe adapter mener jeg... du får den helt ferdig så det er bare å koble opp telefonen. Og jeg mener den har rundt 20GB Harddisk så du kan lagre musikk på Ville valgt sorte stoffseter. Personlig så liker jeg ikke helskinnseter... men alcantara er ikke å få i Touran tror jeg. Om det er Pioneer Avic D3 så må man ha adapter for å få BT, spilleren selges dog som en D3 og en D3BT, hvor BT spilleren har ett medfølgende adapter. Det skal også sies at denne spilleren har ikke DVD-MP3 funksjon og den har ikke harddisk. Skal du ha med harddisk osv, er det HD3BT vi snakker om, og dette er en spiller til 25 000,- Det ser ut fra Pioneer sin side at den støtter mp3 og wma på DVD? Endret 8. mars 2008 av durabit Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Du skal ikke trenge noe adapter mener jeg... du får den helt ferdig så det er bare å koble opp telefonen. Og jeg mener den har rundt 20GB Harddisk så du kan lagre musikk på Ville valgt sorte stoffseter. Personlig så liker jeg ikke helskinnseter... men alcantara er ikke å få i Touran tror jeg. Om det er Pioneer Avic D3 så må man ha adapter for å få BT, spilleren selges dog som en D3 og en D3BT, hvor BT spilleren har ett medfølgende adapter. Det skal også sies at denne spilleren har ikke DVD-MP3 funksjon og den har ikke harddisk. Skal du ha med harddisk osv, er det HD3BT vi snakker om, og dette er en spiller til 25 000,- Det ser ut fra Pioneer sin side at den støtter mp3 og wma på DVD? Oki, da har nok bare Pioneer svart litt for raskt tidligere når jeg snakket med de, ser det står på siden der nå, så da støtter den sikkert det. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Et annet alternativ hvis det er tvil om Touran eller S-Max gir god nok beinplass, er jo Ford Galaxy. Litt mer familiebil men plass i massevis. Jeg prøvesatt den hos Ford og tross størrelsen virket den lett å håndtere (rygging) pga. de store vindusflatene. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Et annet alternativ hvis det er tvil om Touran eller S-Max gir god nok beinplass, er jo Ford Galaxy. Litt mer familiebil men plass i massevis. Jeg prøvesatt den hos Ford og tross størrelsen virket den lett å håndtere (rygging) pga. de store vindusflatene. Galaxy er jo ikke like stilig som S-Max da! Lenke til kommentar
durabit Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Et annet alternativ hvis det er tvil om Touran eller S-Max gir god nok beinplass, er jo Ford Galaxy. Litt mer familiebil men plass i massevis. Jeg prøvesatt den hos Ford og tross størrelsen virket den lett å håndtere (rygging) pga. de store vindusflatene. Galaxy er jo ikke like stilig som S-Max da! Nei, det er sant. Blir mer familiebil så jeg håper å unngå det. Et fjerde alternativ jeg tenker å se på er Nissan X-Trail. Men jeg frykter den ikke er sportslig nok. Jeg liker ikke komfortfjæring. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Et annet alternativ hvis det er tvil om Touran eller S-Max gir god nok beinplass, er jo Ford Galaxy. Litt mer familiebil men plass i massevis. Jeg prøvesatt den hos Ford og tross størrelsen virket den lett å håndtere (rygging) pga. de store vindusflatene. Galaxy er jo ikke like stilig som S-Max da! Nei, det er sant. Blir mer familiebil så jeg håper å unngå det. Et fjerde alternativ jeg tenker å se på er Nissan X-Trail. Men jeg frykter den ikke er sportslig nok. Jeg liker ikke komfortfjæring. Vet ikke om man får den i varebil, men se på den nye Citröen Picasso C4. Der er det mye bil for pengene! Komforten i Citröen synes jeg er nydelig! Den ser også veldig bra ut Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Et annet alternativ hvis det er tvil om Touran eller S-Max gir god nok beinplass, er jo Ford Galaxy. Litt mer familiebil men plass i massevis. Jeg prøvesatt den hos Ford og tross størrelsen virket den lett å håndtere (rygging) pga. de store vindusflatene. Galaxy er jo ikke like stilig som S-Max da! Nei, det er sant. Blir mer familiebil så jeg håper å unngå det. Et fjerde alternativ jeg tenker å se på er Nissan X-Trail. Men jeg frykter den ikke er sportslig nok. Jeg liker ikke komfortfjæring. Vet ikke om man får den i varebil, men se på den nye Citröen Picasso C4. Der er det mye bil for pengene! Komforten i Citröen synes jeg er nydelig! Den ser også veldig bra ut Komforten i Citroëng biler er meget god, men det er vel det eneste positive også Hele service avdelinga på jobben min kjører splitter nye citroën'er, møkkabiler! Lenke til kommentar
durabit Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Citroen vil nok ikke være på lista mi. C8 kommer som varebil med stor motor. Men interiøret faller ikke i smak. Ford Galaxy vil da være et bedre valg. Endret 11. mars 2008 av durabit Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) S-Max kan leveres med ett sony anlegg som spiller ganske så bra, er ikke sikker på hva du har av koblings muligheter. Er ikke sikker på hva folkevogna kan stille me jeg Endret 12. mars 2008 av Reppemarkus Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 S-Max kan leveres med ett sony anlegg som spiller ganske så bra, er ikke sikker på hva du har av koblings muligheter.Er ikke sikker på hva folkevogna kan stille me jeg VW bruker vel Dynaudio på de største musikkanleggene som leveres, om det gjelder for Touran skal jeg la være usagt, men Passat kan ihvertfall leveres med et Dynaudio-anlegg på 600W. Audi bruker Bose.. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Nå har jeg også fått prøvekjørt S-Max (personbil, 130 hk, automat). Jeg liker nok den bedre enn Touran. Den ligger stabilt på veien, er lett og presis å styre og har gode bremser. Den har også et ok førermiljø der jeg spesielt satte pris på stereokontrollmulighetene på rattet og tilhørende converse display i dashbordet (converse leveres med Titanium). Det var også ok lyd fra Sony-anlegget med bra trykk i bassen. Bilen føles stor innvendig og det er god oversikt over trafikken gjennom det store frontvinduet. Det jeg likte minst med den utgaven jeg kjørte var automatgiret. DSG-kassen til Touran er mye kjappere med mindre rykk ved hvert girskifte. Endret 17. mars 2008 av durabit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå