Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Touran eller S-Max varebil


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny firmabil. Jeg har begrenset det ned til Touran eller S-Max, utstyrt med største dieselmotor og beste utstyrspakke. Da lyd er viktig er jeg interessert i å høre om noen her har erfaring med de originale stereopakkene i Touran og S-Max? Jeg er litt bekymret for støy i Touran da den har en noe knatrende diesel. S-Max kommer med en helt ny motor med 175 hk som skal være veldig kultivert. Kanskje S-Max gir det beste miljøet for å lytte til musikk.

 

Rent kjøremessig stiller Touran litt sterkere enn S-Max da den kan leveres med en DSG-kasse som er kjekk å ha i køtrafikk. Men S-Max er større og ser penere ut. Vanskelig valg.. Foreløbig har jeg bare prøvekjørt Touran med 140 hk diesel. Kjekk bil. Men har ikke tatt med CD for prøvelytting. Kanskje noen av disse bilene har utgang til ekstra sub? Noen som vet?

Endret av durabit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på utkikk etter ny firmabil. Jeg har begrenset det ned til Touran eller S-Max, utstyrt med største dieselmotor og beste utstyrspakke. Da lyd er viktig er jeg interessert i å høre om noen her har erfaring med de originale stereopakkene i Touran og S-Max? Jeg er litt bekymret for støy i Touran da den har en noe knatrende diesel. S-Max kommer med en helt ny motor med 175 hk som skal være veldig kultivert. Kanskje S-Max gir det beste miljøet for å lytte til musikk.

 

Rent kjøremessig stiller Touran litt sterkere enn S-Max da den kan leveres med en DSG-kasse som er kjekk å ha i køtrafikk. Men S-Max er større og ser penere ut. Vanskelig valg.. Foreløbig har jeg bare prøvekjørt Touran med 140 hk diesel. Kjekk bil. Men har ikke tatt med CD for prøvelytting. Kanskje noen av disse bilene har utgang til ekstra sub? Noen som vet?

 

Tor ikke lyden er det som bør avgjøre hva du skal kjøpe. Lyd kan du få til uansett. Selv kommer jeg ALDRI til å kjøpe ett folkevogn produkt.

Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter ny firmabil. Jeg har begrenset det ned til Touran eller S-Max, utstyrt med største dieselmotor og beste utstyrspakke. Da lyd er viktig er jeg interessert i å høre om noen her har erfaring med de originale stereopakkene i Touran og S-Max? Jeg er litt bekymret for støy i Touran da den har en noe knatrende diesel. S-Max kommer med en helt ny motor med 175 hk som skal være veldig kultivert. Kanskje S-Max gir det beste miljøet for å lytte til musikk.

 

Rent kjøremessig stiller Touran litt sterkere enn S-Max da den kan leveres med en DSG-kasse som er kjekk å ha i køtrafikk. Men S-Max er større og ser penere ut. Vanskelig valg.. Foreløbig har jeg bare prøvekjørt Touran med 140 hk diesel. Kjekk bil. Men har ikke tatt med CD for prøvelytting. Kanskje noen av disse bilene har utgang til ekstra sub? Noen som vet?

 

Tor ikke lyden er det som bør avgjøre hva du skal kjøpe. Lyd kan du få til uansett. Selv kommer jeg ALDRI til å kjøpe ett folkevogn produkt.

 

 

 

Ufattelig enig

Lenke til kommentar
jaja.. hold bmw/volvo meningene deres unna denne tråden da..

 

Kin har sagt at det er svens volvo eller tysk bmw som gjelder...det er derimot tysk audi som gjelder...:

 

 

men til trådstarter: det er vell egentlig ingen fornuftig ide å kjøpe firmabil etter lyden...lyd kan du, som trainman seier, alltid klare å få til i nye biler, då mange store deler av nye biler er ganske støyfrie i forhold til eldre biler

Lenke til kommentar
jaja.. hold bmw/volvo meningene deres unna denne tråden da..

 

Kin har sagt at det er svens volvo eller tysk bmw som gjelder...det er derimot tysk audi som gjelder...:

 

 

men til trådstarter: det er vell egentlig ingen fornuftig ide å kjøpe firmabil etter lyden...lyd kan du, som trainman seier, alltid klare å få til i nye biler, då mange store deler av nye biler er ganske støyfrie i forhold til eldre biler

Skal lease bilen så det blir nok ikke til at jeg gjør store endringer i originalt oppsett. VW har både ipod og usb tilkobling mens S-MAX kommer med en aux-inngang. Har et relativt dyrt anlegg i den gamle bilen med bra bass. Håper det er mulig på et eller annet vis å kunne koble opp en ekstra sub-woofer og slenge i bakrommet.

Lenke til kommentar
jaja.. hold bmw/volvo meningene deres unna denne tråden da..

 

Kin har sagt at det er svens volvo eller tysk bmw som gjelder...det er derimot tysk audi som gjelder...:

 

 

men til trådstarter: det er vell egentlig ingen fornuftig ide å kjøpe firmabil etter lyden...lyd kan du, som trainman seier, alltid klare å få til i nye biler, då mange store deler av nye biler er ganske støyfrie i forhold til eldre biler

Skal lease bilen så det blir nok ikke til at jeg gjør store endringer i originalt oppsett. VW har både ipod og usb tilkobling mens S-MAX kommer med en aux-inngang. Har et relativt dyrt anlegg i den gamle bilen med bra bass. Håper det er mulig på et eller annet vis å kunne koble opp en ekstra sub-woofer og slenge i bakrommet.

 

 

Skal du lease bilen er det vell neppe lurt å gjere store modifiseringer, men du betaler vell såpass at du kan gjøre ltt...Ipod fetishen har nådd VW og ja, men dersom du ikkje har det har det jo ingenting å sei. usb og aux ingangen kan du vell bruke til samme tinga stort sett: mp3 spiller, minnepinne(usb), data osv. det kan jo hende nye anlegg i biler har utganger for tilkobling for forsterker, det har eg lite peiling på. Det må vell kunne googles:)

Lenke til kommentar
nei, du kjører vel heller tog..

 

Jepp!! :thumbup: Har kjørt tog for NSB i vel syv år. Jobber nå på NSB-skolen i Drammen.

Kjører også Mondeo, så jeg holder en knapp på Ford. Ikke perfekte biler det heller, men har ikke hatt tull med min.

 

Velger heller å stole på bilen(som ikke en eneste gang har latt være å starte de siste 7-8 årene) fremfor tog fra NSB som alltid er innstilt min. 50min ;) hehe

Lenke til kommentar
nei, du kjører vel heller tog..

 

Jepp!! :thumbup: Har kjørt tog for NSB i vel syv år. Jobber nå på NSB-skolen i Drammen.

Kjører også Mondeo, så jeg holder en knapp på Ford. Ikke perfekte biler det heller, men har ikke hatt tull med min.

 

Velger heller å stole på bilen(som ikke en eneste gang har latt være å starte de siste 7-8 årene) fremfor tog fra NSB som alltid er innstilt min. 50min ;) hehe

 

Skjønner. Det har vært mye tull i høst og vinter, men det skyldes i de fleste tilfeller feil på infrastrukturen, og den er det jernbaneverket som står ansvarlig for. Det jobbes intenst i NSB for å bedre avvikshåndteringen. Særlig på informasjonsdelen. JBV jobber også med info på stasjonene.

 

Dette er off topic, men jeg synes jeg burde svare. :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Focus Titanium med største motor og lyd-pakke, selv om noe av komponentene allerede er byttet ut må jeg si meg svært imponert over det som fulgte med av spiller og høyttalere, og folk flest lurte på hva slags utstyr jeg hadde montert i dørene for det spillte så sinnsykt bra..

Men om det er stor forskjell på Touran og S-Max vet jeg ikke lydmessig.

 

Men jeg ville valgt Forden pga komfort, at den er større osv.

Lenke til kommentar

Vw Touran er veldig billig å lease! Pappa tok 2 stk Vw Touran med 1,9TDI motor. Før hadde dem Toyota Yaris Verso med 1,2l motor som var en god del dyrere :ph34r:

 

 

Tror kanskje jeg hadde valgt Ford'n (men så er det liksom Ford :whistle: ) Men tror du for mer for pengene for Touran og pokker for en god bil det er!

Lenke til kommentar
Tror kanskje jeg hadde valgt Ford'n (men så er det liksom Ford :whistle: ) Men tror du for mer for pengene for Touran og pokker for en god bil det er!

Er ikke helt enig det du sier der, med at man får mer for pengene hvis man kjøper Touran, nettopp fordi en Touran ofte er dyrere i utgangspunktet.

Er jo dette Ford har vunnet på de siste årene, kjempefine biler til kjempefine priser :)

 

Når jeg handlet Focusen hadde jeg egentlig sett meg ut en Passat Highline, men så tenkte vi at shit au, vi prøver den Focusen også, og den banka den Highlinen så grundig på alle områder at vi var ikke i tvil engang, en dag senere var bilen vår, hehe, og har ikke angret ett sekund på det.

 

Men vi er jo alle forskjellige med forskjellige preferanser, så dette må jo nesten bare prøves.

 

Når man kjøper såpass ny/dyr bil er det teit å angre i etterkant.

Lenke til kommentar
Tror kanskje jeg hadde valgt Ford'n (men så er det liksom Ford :whistle: ) Men tror du for mer for pengene for Touran og pokker for en god bil det er!

Er ikke helt enig det du sier der, med at man får mer for pengene hvis man kjøper Touran, nettopp fordi en Touran ofte er dyrere i utgangspunktet.

Er jo dette Ford har vunnet på de siste årene, kjempefine biler til kjempefine priser :)

 

Når jeg handlet Focusen hadde jeg egentlig sett meg ut en Passat Highline, men så tenkte vi at shit au, vi prøver den Focusen også, og den banka den Highlinen så grundig på alle områder at vi var ikke i tvil engang, en dag senere var bilen vår, hehe, og har ikke angret ett sekund på det.

 

Men vi er jo alle forskjellige med forskjellige preferanser, så dette må jo nesten bare prøves.

 

Når man kjøper såpass ny/dyr bil er det teit å angre i etterkant.

 

Alle som velger Ford Mondeo/Toyota Avensis er de som ikke har lommeboka til å bla opp for Passat. Tror nok mer det var det som avgjorde i ditt og mange andre sitt tilfelle. :whistle: Men fra Passat til Focus? ehm okey.... :roll:

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
Alle som velger Ford Mondeo/Toyota Avensis er de som ikke har lommeboka til å bla opp for Passat. Tror nok mer det var det som avgjorde i ditt og mange andre sitt tilfelle. :whistle: Men fra Passat til Focus? ehm okey.... :roll:

Du har ikke lest det som kommer av tester du eller?

Passat duger vel ikke så veldig der, og nå kosta også focusen min ca 90 000kr MER enn Passaten gjorde, så det skulle vel slå i hjel påstanden om at jeg gjorde det for å spare penger..

En Focus Titanium med alt utstyr er ikke gratis, og den har jo også ca 140hk og 340Nm, noe som er bedre enn hva VW kan levere, samt at den har lavere forbruk.

Noe jeg tror også man kan sammenligne mellom Touran og S-Max

 

Leste vel en test her at Passat ramlet ett hakk ned på listen når Ford Mondoen kom, hehe.......

 

Så hvorfor betale mer for å få noe dårligere?

 

Jeg hadde kjøpt den S-Max'en fremfor Touranen anyday, og jeg synes jo også at Touran er tøff, men man betaler alt for mye for bare merket.

 

Og dette skriver de om Focus C-Max mot Touran

To konkurrenter

Strengt tatt er det kun to konkurrenter med tilsvarende ytelser fra en dieselmotor i kombinasjon med automatgir. Ford Focus C-max koster 330.000 kroner (335.900 kroner med ESP) i en velutstyrt Ghia-utførelse. Girkassen er en trinnløs variant som skal håndtere kreftene fra en sprek 1,6-liter på 109 hestekrefter og med et dreiemoment på 240 Nm ved 1.750 o/min. Den noe lettere C-maxen er raskere Touran, særlig i spurtøvelsen der den kniper nesten to sekunder.

Lenke til kommentar
Alle som velger Ford Mondeo/Toyota Avensis er de som ikke har lommeboka til å bla opp for Passat. Tror nok mer det var det som avgjorde i ditt og mange andre sitt tilfelle. :whistle: Men fra Passat til Focus? ehm okey.... :roll:

Du har ikke lest det som kommer av tester du eller?

Passat duger vel ikke så veldig der, og nå kosta også focusen min ca 90 000kr MER enn Passaten gjorde, så det skulle vel slå i hjel påstanden om at jeg gjorde det for å spare penger..

En Focus Titanium med alt utstyr er ikke gratis, og den har jo også ca 140hk og 340Nm, noe som er bedre enn hva VW kan levere, samt at den har lavere forbruk.

Noe jeg tror også man kan sammenligne mellom Touran og S-Max

 

Leste vel en test her at Passat ramlet ett hakk ned på listen når Ford Mondoen kom, hehe.......

 

Så hvorfor betale mer for å få noe dårligere?

 

Jeg hadde kjøpt den S-Max'en fremfor Touranen anyday, og jeg synes jo også at Touran er tøff, men man betaler alt for mye for bare merket.

 

Og dette skriver de om Focus C-Max mot Touran

To konkurrenter

Strengt tatt er det kun to konkurrenter med tilsvarende ytelser fra en dieselmotor i kombinasjon med automatgir. Ford Focus C-max koster 330.000 kroner (335.900 kroner med ESP) i en velutstyrt Ghia-utførelse. Girkassen er en trinnløs variant som skal håndtere kreftene fra en sprek 1,6-liter på 109 hestekrefter og med et dreiemoment på 240 Nm ved 1.750 o/min. Den noe lettere C-maxen er raskere Touran, særlig i spurtøvelsen der den kniper nesten to sekunder.

 

Såklart havner Passat'n ned et hakk når det kommer en ny modell... de har jo hatt tid til å forbedre det Passat ikke hadde når den kom ut. Jo nyere biler er jo bedre er de :roll: Høhø... Den burde vel du klare å skjønne?

 

Ja nå er jeg veldig spent på hva du ga for (kone)bilen din!

Lenke til kommentar
Vw Touran er veldig billig å lease! Pappa tok 2 stk Vw Touran med 1,9TDI motor. Før hadde dem Toyota Yaris Verso med 1,2l motor som var en god del dyrere :ph34r:

 

 

Tror kanskje jeg hadde valgt Ford'n (men så er det liksom Ford :whistle: ) Men tror du for mer for pengene for Touran og pokker for en god bil det er!

Jeg har fått et tilbud på leasing av Touran. OK pris. Skal se om jeg får tid til å prøvekjøre S-Max i morgen. Jeg får ta med meg noe musikk og teste ut. Toppmodellen ser ganske fet ut med 18" felger og doble eksosrør. Fint interiør også. Midtkonsollen skal angivelig komme i sort i sportsutgaven. Touran er vel mer traust innvendig.

Lenke til kommentar
Vw Touran er veldig billig å lease! Pappa tok 2 stk Vw Touran med 1,9TDI motor. Før hadde dem Toyota Yaris Verso med 1,2l motor som var en god del dyrere :ph34r:

 

 

Tror kanskje jeg hadde valgt Ford'n (men så er det liksom Ford :whistle: ) Men tror du for mer for pengene for Touran og pokker for en god bil det er!

Jeg har fått et tilbud på leasing av Touran. OK pris. Skal se om jeg får tid til å prøvekjøre S-Max i morgen. Jeg får ta med meg noe musikk og teste ut. Toppmodellen ser ganske fet ut med 18" felger og doble eksosrør. Fint interiør også. Midtkonsollen skal angivelig komme i sort i sportsutgaven. Touran er vel mer traust innvendig.

 

Men nå må du huske at S-max'n er så-si en ny bil! Lurer på om du får sånn navigasjon med touchscreen og harddisk til en billig penge eller med i pris nå. (Ikke den på bilde)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...