Gå til innhold

Sex-forbud i utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arbeiderpartiet og SV vil forby nordmenn å kjøpe sex i utlandet. Er det bare meg, eller burde ikke partier i posisjon ha fokus på andre saker?

Hvorfor burde de ha fokus på andre saker?

Hvem skal etterforske disse sakene? et norskt politi som har hatt sprengt kapasitet i årevis?

Jeg mener det finnes ufattelig mange saker som bør ordnes innenriks først, blandt annet bevilgninger til nevnte etat.

Lenke til kommentar
Så lenge transaksjonen er frivillig fra begge parter hvorfor skal det da være ulovlig?

Fordi det ikke er frivillig. Selv de godt tjenende såkalt "luksusprostituerte" sier at det var siste vei ut. De hadde ikke noe annet valg. Dette er selvfølgelig ikke greit.

Lenke til kommentar
Så lenge transaksjonen er frivillig fra begge parter hvorfor skal det da være ulovlig?

Fordi det ikke er frivillig. Selv de godt tjenende såkalt "luksusprostituerte" sier at det var siste vei ut. De hadde ikke noe annet valg. Dette er selvfølgelig ikke greit.

Ja, dette høres veldig ufrivillig ut.

Det finnes svært mye annet som er vel så nedverdigene som prosititusjon, t.eks. å være surogat (forhelliget prostitusjon). Det finnes en grunn til å hore seg ut ikke kun betyr prostitusjon, skal vi forby alt dette også.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Da er det i så fall tvang/pressing til prostitusjon som burde forbys. Av prinsipp forbeholder jeg meg retten til å selge min egen kropp om jeg finner dette ønskelig.

Tvunget salg av sin kropp er en uting, tvunget fravær av salg likeså.

Lenke til kommentar

Stort sett all prostitusjon er tvunget, det er ikke sexy norske ungjenter som bare vil ha litt ekstra sex. Det er snakk om folk som står i gjeld til halliker, og må hore seg for å betale tilbake, eller folk som har blitt lurt til landet med jobbløfter og et bedre liv, bare de "jobber litt for sjefen" når de kommer frem. Prostitusjon og trafficking er tragisk.

Jenter som blir grisebanka av hallikene sine hvis de ikke tjener nok penger. Det er sexy det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Stort sett all prostitusjon er tvunget, det er ikke sexy norske ungjenter som bare vil ha litt ekstra sex. Det er snakk om folk som står i gjeld til halliker, og må hore seg for å betale tilbake, eller folk som har blitt lurt til landet med jobbløfter og et bedre liv, bare de "jobber litt for sjefen" når de kommer frem. Prostitusjon og trafficking er tragisk.

Jenter som blir grisebanka av hallikene sine hvis de ikke tjener nok penger. Det er sexy det.

Hvis vi hadde legalisert det kunne vi regulert det.

Lenke til kommentar

Så du ikke "Sex etter skoletid" på TV2 for en ukes tid tilbake. Det var ikke snakk om mye tvang der.

I tillegg vil en statsautorisering av prostituerte effektivt begrense menneskehandel og ufrivillig prostituasjon.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Det er lov å selge kroppen sin. Det er å utnytte mennesker som er i en slik økonomisk posisjon at de er tvunget til å til å selge kroppen sin som er ulovlig.

Så vidt jeg vet diskuterer vi ikke hva som er lovlig eller ikke, men om kjøp av sex i utlandet i seg selv skal bli fobudt. Samtlige steder referer til generell sex-handel. Ergo er hva som er lov eller ikke irrelevant.

Stort sett all prostitusjon er tvunget, det er ikke sexy norske ungjenter som bare vil ha litt ekstra sex.

Isåfall blir jo all handel med sex ulovlig likevel, og jeg kan vel ikke helt se problemet du vil frem til.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...