Gå til innhold

Lost 4x6 - "The Other Woman" (USA)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teorien kommer nok aldri opp 100 % i Lost. Lost er laget slik at når vi får vite nøkkelen til alt i slutten, så må vi selv resonere oss frem til helheten gjennom å se på alle tingene som har hendt.

Har begynt å se fra sesong 1 igjen, og hver eneste hendelse gir mening. Spesielt i starten når Jack ser faren.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
At kista er tom, og at faren viser seg for å endre Jacks vei. Dette passer veldig godt med teorien om at "skjebnen" styrer folkene til å få orden på den riktige fremtiden, samt at faren levde i 1996 og dermed må oppstå som halvdød og lede Jack.

Og ikke minst at Locke i episode 5 sa disse ordene til Jack etter at han hadde sett den srote røyken i "øya":

Locke: Jeg er en enkel mann, Jack. Jeg har begge føttene på jorden. Jeg tror egentlig ikke på magi, Men det her stedet er annerledes. Spesielt. De andre vil ikke snakke om det ettersom det skremmer dem. Men vi vet alle om det, kjenner det. Er din ”hvite hare" en hallusinasjon?

Jack: Muligens.

Locke: Men tenk om alt som skjer her, har en grunn til å skje? Tenk om personen du jager er virkelig.

Jack: Men det er umulig.

Locke: Ok men la oss si at det går...

Jack: Hva skjer når jeg fanger ham?

Locke: Jeg vet ikke. Men jeg har sett inn i øyens hjerte, og det jeg så, var vidunderlig.

Jack: Vent, hvor skal du?

Locke: Jeg skal lete etter vann.

Jack: Jeg blir med deg.

Locke: Nei, du må gjøre ferdig det du startet.

Jack: Hvorfor?

Locke: Før du kan lede oss må du finne deg selv.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg tror Locke har skjønt det hele tiden, eller i det minste hatt en mistanke. For det han her sier, stemmer så godt med det som er nøkkelen bak hele hemmeligheten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...