Gå til innhold

Skjermkort til 6oo mhz p3

la-luva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

9000 og 9100 pro er jo bare bygget på radeon 8500 modellen, bare nyere teknologi...

ville heller gått for enten 9500pro eller point of view ti 4200 xp.

(kan alltids gå for et radeon 9500 og bruk driver "hacken" og se om du får deg et 9700 kort :p )

Lenke til kommentar

Det forundrer meg stadig at folk ikke spør litt mer om HVA du skal bruke PC'n og skjermkortet til... Altså hvilke spill og 3D programmer i dette tilfellet.

Noen spill er veldig avhengig av CPU og noen av skjermkort. Dvs at nytt skjermkort ikke vil hjelpe i det hele tatt i noen tilfeller, og at det vil hjelpe enormt i andre. Hvilken oppløsning du ønsker spiller også stor rolle.

Ta også i betraktning at om FPS etter en oppgradering blir lavere enn rundt 30, så er deet ingen vits i å oppgradere, da spillet ikke vil bli spillbart likevel. Om FPS er f.eks 100 i favorittspillet ditt før oppgradering er det heller ingen vits i å oppgradere. Da flyr det av gårde likevel.

Sjekk f.eks 2003 Gamers' Hardware Upgrade Guide

for en viss veiledning.

Lenke til kommentar

PS. Hvis det er en P3 med "coppermine" kjerne og ikke den med "katmai" kjerne så kan du sikkert overklokke den ganske bra også.

F.eks P3-600E (altså coppermine, 100MHz buss) lar seg lett klokke opp til 133MHz buss. (altså 800MHz) Kommer litt an på hovedkortet da.

Lenke til kommentar

Bør jo også ta med i vurderingen sannsynligheten for at du bytter CPU på et seinere tidspunkt. Litt dumt å nå kjøpe et som er balansert mot CPU, hvis du om en stund bytter CPU og finner ut at du kunne tenke deg et bedre skjermkort, og så kjøper et til.

Lenke til kommentar

stol på meg. kjøp sapphire radeon 9100 64mb til 650kr.

hvis han skal spille det nye simcyty er det igså viktig med my eminne. minst 512mb. har hørt at det trekker svært mye når byene blir store.

og til slutt. overklokk maskinen. med denne nyinnkjøpte hardwaren har du mye å tjene på å overklokke denne maskinen.

Lenke til kommentar
Radeon 9100 til 650 kroner. Ytelsemessig ligger det på nivå med GeforceTi 4200 kortene. Bildekvaliteten er mye bedre. (ja, jeg har prøvd begge)
Feil. Radeon 9100 (Radeon 8500LE) er ikke på langt nær like rask som ti4200. Bildekvaliteten er for de fleste umulig å se noen særlig forskjell på. Men jeg er enig med deg i at et Radeon 9100 til 650 kroner er et bra kjøp.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...