Brian Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei Har planer om å invistere i mitt første vannkjølingsoppsett i nærmeste fremtid. Derfor trenger jeg innspill på hvordan oppsettet mitt ser ut så langt, eventuelle forbedringer, eller om jeg rett og slett glemmer noe vesentlig. Vannkjølingen skal kjøle følgende komponenter: -Intel Core 2 Duo E6850 -Asus P5N-E SLI -8800GTS Jeg skal i tillegg klokke skiten ut av dette oppsettet, derfor ønsker jeg best mulig kjøling. Oppsettet mitt så lang ser slik ut: Radiator + 3stk 120mm vifter Vannpumpe Vanntank CPU kjøleblokk GPU kjøleblokk + Minnekjøler Slange Viftestyring Det var alt jeg kom på så langt, regner med at jeg også trenger en del slangeklemmer osv? Trenger også tips til kjøleblokk på chipsett, noen forslag? Har etter planen tenkt å bestille dette fra Petra's Tech Shop, noen erfaringer derifra? Sender de som gave? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Drit i slangeklemmer. Bruk strips Godt valg av blokker. Hvordan prisklasse ligger du i ang. chipset blokker da? Ville heller invistert i et nyt HK om du skal klokke skiten utav prosessoren din. MVH XobiN Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Greit, da blir det strips istedet. Chipsettblokka skal være billig og bra, men ikke for billig og jalla. Hvorfor ville du ha byttet hk? Funker ikk det jeg har nå greit nok? Om jeg så skulle ha byttet, hvilket ville du ha anbefalt da? Hadde håpet å slippe å bytte det egentlig. Edit: Ny GPU Blokk Da kan jeg droppe de passive minnekjølerne på skjermkortet. Endret 6. mars 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
dePt Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Etter hva jeg har hørt så får man ikke presset cpu'en langt med det. Personlig venter jeg på 790i SLI. Om du ikke vil vente (og ikke trenger sli eller ddr3) kan du gå for P5K-Premium. Det er saker det Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Tror jeg prøver med det jeg har først likevel. Jeg har hatt værre MSI drittkort opp igjennom tidene, så jeg er vandt til å sloss litt for å få høye klokker. Mange lo av meg da jeg skulle begynne å klokke på det ekstremt sta kortet, men det gik da vel så bra siden jeg er så innmari sta når jeg holder på. Tror forresten jeg dropper chipsettblokka inntil videre. Setter heller på ei skikkelig luftkjøling på den istedet, det kjøler godt nok. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvilket kabinett skal dette inni forresten? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Skal prøve å trø det inn i et Cooler Master Cavalier 3. Tror det skal gå greit, må bare være oppfinnsom, skal prøve å få det til å se ryddig og skikkelig ut også. utfordringen blir derimot å finne plass til radiatoren. Sidedøra er opptatt med ei 250mm vifte, så der går det ikke. Lenke til kommentar
serpens Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 jeg har veldig gode erfaringer med å kjøpe fra Petra's. Jeg er også meget fornøyd med D-Tek FuZion CPU Block MCR320-QP radiator husker ikke hvilken GPU blokk jeg har, men jeg er fornøyd med den og :-) Lenke til kommentar
dePt Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Har du plass i bunn? Ekstern montert radiator er jo også et godt alternativ Du får ta noen bilder av kabinnetet, så får vi se om vi kan komme med noen forslag! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jeg har planer om å få alt integrert i kabinettet, slik at jeg slipper eksterne deler når jeg skal flytte på den. Dessuten ser det penere ut istedet for å ha deler liggende utenfor kabinettet. Men når man legger radiatoren i bunnen på kabinettet, legger man da viftene nederst og radiatoren oppå? Hvilken vei bør viftene blåse? Det blir jo ikke bra å suge luft fra innsiden av kabinettet. Og må det være frie luftveier på begge sider av radiatoren? Eller går det fint å montere baksiden inn mot kabinettet etc? Tipper jeg har plass i bunnen, men er dette en optimal plassering med tanke på kjøling? Tanken med å legge den på toppen på utsiden av kabinettet har også streifet meg, men er ikke sikker på hvordan det vil fungere. Evt. kan jeg montere den på siden av kabinettet på noe vis. Endret 7. mars 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Radiator i bunn har jeg, og det fungerer bra. Radiatoren bør helst ha tilgang til "frisk" luft, så å plassere den mot aluminiumsplaten i bunn er ikke det jeg er blitt anbefalt akkurat. Du kan alltids se hva jeg har gjort i mini-arbeidsloggen min (signatur). Legg radiator nederst, og la viftene ligge oppå og suge luft gjennom radiatoren (fra utsiden og inn, da får du også bra med luftsirkulasjon på resten av delene i pcen). Drit i slangeklemmer. Bruk strips Godt valg av blokker. Hvordan prisklasse ligger du i ang. chipset blokker da? Ville heller invistert i et nyt HK om du skal klokke skiten utav prosessoren din. MVH XobiN Slangeklemmer koster et par kroner, så ville heller brukt dét Er ikke like lett å regulere med strips om du skulle ha gjort en feil, men begge deler fungerer! Endret 14. mars 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Jepp, jeg tar slangeklemmer istedet, siden det koster så lite. I tillegg er det bare å skru de opp om jeg må forandre på noe. Men etter at jeg har tenkt litt mer på saken, så tror jeg ikke det er plass til radiatoren i bunn av kabinettet mitt, det er jo bare et vanlig midi tower. I tillegg har jeg harddisker i bunnen av fronten som kutter ned den totale lengden som er tilgjengelig ytterligere. Har fylt opp med harddisker lengre oppe i fronten, så det er ikke noe plass å gjøre av diskene. Derfor har jeg vurdert å legge det på toppen av kabinettet på utsiden. På innsiden er det heller ikke mulig grunnet strømforsyninga blant annet. Tenkte da å legge på noen avstandshylser av noe slag som lager et 2-4cm melomrom mellom radiatoren og kabinettet. Jeg vet ikke om dette vil bli noe bra i det hele tatt, eller bare se stygt ut, men det er den eneste muligheten jeg kommer på. Siste utvei er så klart nytt kabinett. Lenke til kommentar
etoel Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Det finnes holdere dersom du vil ha den eksternt, både til å legge oppå og henge bak. Vcore har noen fine: http://www.vcore.dk/shop/holdere-beslag-70c1.html Ellers kan du lett lage noen selv - jeg gjorde det. etoel sin løsning Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Nei nei, ting som må monteres eksternt blir for tungvindt Kjøp deg et harddisk-rack og montér i 5,25"-slottene. Endret 15. mars 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg har planlat å bestile alt fra Petra's, så det blir bare unødvendig dyrt og ekstraarbeid å bestille småtteri fra andre butikker. Jeg har muligens tenkt å bestille DENNE og få radiatoren til å ligge på toppen av denne på toppen av kabinettet. Må selvfølgelig lage litt hjemmemekk, men skal vel få det til å fungere. Blir det skitstygt kjøper jeg nytt kabinett senere. Lenke til kommentar
OCZ Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hallo Hvis du bestiller dærifra. må du sikkert betale toll og moms Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Regner med å unngå det, har mine triks. Og jeg vil i tilfelle bare få moms om det ikke går, altså 25% av kjøpssummen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå