Crystal Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Hei Jeg har et utrolig irriterende problem. Når jeg spiller av musikk i win. media player, så hakker lyden og "henger" seg opp. Det virker som om maskina jobber og at det er et eller annet som stjeler minne/prossesor-kraft. Når har jeg nettopp reinstallert win xp, og KUN lagt inn updates fra windows, antivirus (Avast)+ drivere til lydkort/skjermkort/hovedkort (4in1 drivere) osv. Er det noen som har et forslag til hva det kan være som gjør at lyden hakker hele tiden?? Skal jeg legge inn en en hi-jack logg eller noe? Takk til den som kan hjelpe. EDIT: Jeg har et msi kt6 delta hovedkort. Endret 6. mars 2008 av Crystal Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det kan være at en eller flere av diskene dine opererer i PIO-modus. Om du høyreklikker på Min Datamaskin - Egenskaper - Enhetsbehandling - så kan du se under IDE/ATAPI-kontrollere hvilken modus diskene dine står i, som skal være Ultra DMA 5 eller 6 for harddisker og Ultra DMA 2 for CD/DVD. Om noen av diskene dine står i PIO-modus kan du se om du kan endre dette ved å velge modus i Enhetsbehandling, eller se om du kan endre dette fra BIOS. Lenke til kommentar
Crystal Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Hei Skagen Takk for svar! Primær IDE-kanal står på Overføringsmodus: "Ultra DMA-modus 2", Gjeldende Overføringsmodus: "Ultra DMA-modus 2", mens sekundær IDE kanal står på Overføringsmodus: "DMA hvis tilgjenglig" og Gjeldende Overføringsmodus "Gjelder ikke". Jeg kan ikke forandre til 5 eller 6 på noen av de. Jeg har to harddisker som er koblet opp med SATA. Xp-CD`en min er uten servicepacks, og jeg har lagt merke til at dette problemet oppstår etter at jeg har kjørt windows update. Altså musikken har blitt spilt av smertefritt før service pack er installert og alle disse "viktige" oppdateringene. EDIT: Jeg kjørte "dxdiag" og testet Direct3D, og fikk opp disse feilene: Direct3D 7-testresultater: Feil ved trinn 8 (Oppretter 3D-enhet): HRESULT = 0x80004005 (Generell feil) Direct3D 8-testresultater: Feil ved trinn 8 (Oppretter 3D-enhet): HRESULT = 0x8876086c (feilkode) Direct3D 9-testresultater: Feil ved trinn 8 (Oppretter 3D-enhet): HRESULT = 0x8876086c (feilkode) Endret 6. mars 2008 av Crystal Lenke til kommentar
Crystal Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Direct3D var for skjermkortet det ja...hehe. Har et problem her og da... DirectSound gikk smertefritt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå