Spiffster Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg drar over dammen neste uke, og jeg har allerede reservert bla en Nikkor 70-200 f/2.8 VR hos Calumet. Men nå er jo dollarkursen heller hyggelig om dagen og da har jeg tenkt å fremskynde et kjøp av en converter til objektivet. Hvilken Nikkor converter anbefaler dere til dette objektivet? Det viktigste blir at det ikke blir merkbart dårligere skarphet. Normalt sett holder 280mm i brennvidde til mitt bruk, men dersom objektivet "tåler" 1.7x evt 2.0x så er det mer fristende. Men det blir feil å kjøpe ett skarpt objektiv og gjøre det mer uskarpt... Beholder jeg fortsatt VR med converter? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Med objektiver med fast brennvidde kan man i mange tilfeller nyte godt av en x2 konverter, men de fleste zoomer er mer komplekse av natur og egner seg ikke så godt. 70-200 f/2,8 fra Nikon er derimot en av de få som, etter det jeg har lest, uproblematisk kan brukes sammen med x1,7 konverter og også akseptabelt sammen med en x2 konverter. Har ikke prøvd selv, men det finnes et utall av forum og nettsteder hvor dette er blitt testet og diskutert. Edit, VR vil fungere. Endret 6. mars 2008 av Oceanborn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå