diggerla Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Vurderer den sterkt, på tilbud hos Komplett nå. Noen erfaringer? Gode og dårlige. Har ingen erfaring med Toshiba fra før, men ser ut som en får mye for pengene sett ut fra spesifikasjonene... Lenke til kommentar
zonko Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Legg inn link til maskina og fortell hva du skal bruke den til og hva du forventer av maskina. Lenke til kommentar
diggerla Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Her er linken Den ska stort sett brukes til studiene mine (mest avansert der er vel web-systemet Universitetet bruker)og bilde- og videoredigering. Minimalt med spill med tung grafikk. Ellers ønsker jeg firewire, 4 usb, mulighet for oppgradering til 4 mb minne, stillegående maskin og et "stille" tastatur. Det er særlig de 2 siste tingene jeg ikke vet noe om i forhold til Toshiba... Anyone? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 For minst mulig støy anbefales intelprosessorer forran amd, denne har amd, men jeg vet ikke konkret hvordan støyen er for denne. Hvilke ambisjoner har du for videoredigeringen? Skjermkortet er ingen racer, så heavy redigering er det ikke egnet til. Lenke til kommentar
diggerla Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 For minst mulig støy anbefales intelprosessorer forran amd, denne har amd, men jeg vet ikke konkret hvordan støyen er for denne. Hvilke ambisjoner har du for videoredigeringen? Skjermkortet er ingen racer, så heavy redigering er det ikke egnet til. Videoredigering går stort sett på å klippe og sette sammen... helt basic med f.eks moviemaker. Tror du skjermkortet takler det? Lenke til kommentar
m99 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) ATI Radeon X1200 er i alle fall svakere enn Intel X3100. http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...p;sort=3dmark06 Endret 6. mars 2008 av m99 Lenke til kommentar
zonko Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 ...noe som betyr at det ikke er av den kraftige sorten. Hvilket budsjett har du, slik at man kan vurdere alternativer? Lenke til kommentar
Migis Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Les litt nede i tråden: http://nva.no/forum/forum_posts.asp?TID=28...=1&get=last Lenke til kommentar
diggerla Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Hadde egentlig tenkt å holde meg rundt 5-6000 i denne omgang. Har også vurdert Acer 5720 ZG...men vet ikke om den er verd 1200 kroner ekstra?? Lenke til kommentar
Migis Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvilken videoredigering skal du bruke den til, da? Jeg bruker movimaker til småtterier fra filmsnutter, webcam og kamera og sånn, det går helt fint med min gamle Pentium M 760 (2 GHz), XP, 1 GB RAM og ATI Radeon X700 128 MB, men prøver jeg på 720p jobber systemet tungt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå