Gå til innhold

Dette emne tar nå kvelden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare sier i fra om at du kanskje bør sjekke lydnivået på det GeForce FX-kortet. Er det på samme nivå som testkortene rundt omkring vil jeg sterkt fraråde deg å kjøpe det.

Da kan du heller kjøpe et ATi radeon 9700PRO, ytelsen er faktisk ikke så lavere, og den er høyere + bedre bildekvalitet med AA og AF på.

Her ser du Anandtech sin sammenlikning av lydnivået til de to kortene.

Lenke til kommentar
Hvilken CPU anbefaler dere?

XP2500+ Barton....Det er et LANGT steg prismessig til XP2800+ Barton, hele 1500 kroner. Og opp til XP3000+ Barton er det ytterligere 2000 kroner i forhånd til XP2800+.

Jeg ville i alle fall ikke kjøpt XP3000+, hadde jeg hatt stinn med peng, kunne jeg kankje gått opp til XP2800+.

Men de 1500 kronene mellom XP 2500+ til XP2800+, kan fint brukes på mer fornuftige ting.

Lenke til kommentar
Hvorfor har du så sinnsyk effektrik strømforsyning. Du hadde klart deg kjempe bra med en 300watts strømforsyning. :-?
hahaha *flire* strømforsyningen følger liksom med toweret han skal ha, og jo mere watt jo bedre. tenk om han skal putte lys og vifter og greier inni der!
Lenke til kommentar
Hvorfor har du så sinnsyk effektrik strømforsyning. Du hadde klart deg kjempe bra med en 300watts strømforsyning. :-?
hahaha *flire* strømforsyningen følger liksom med toweret han skal ha, og jo mere watt jo bedre. tenk om han skal putte lys og vifter og greier inni der!

Der tok du han på med sjegget i postkassa..

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på:  

2x120 GB i RAID

2x512 RAM

osv...

Dette er unødvendig til mitt bruk men...  

Jeg VILL ha det! hehe  :roll:

Og hva slags Raid vil du kjore da?

Speiling eller Striping?

tja, stakars deg hvis du kjorer striping og den ene disken gaar, selv om det ikke er stor kjangs for det.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Geforce FX korta bråker jo som ett h.....! 76dB har jeg lest når man spiller! ATI Radeon 9700 PRO er nok en bedre løsning...

Tror jeg ikke noe på. Det er jo flere ganger mer enn en delta vifte. Ødelegger hørselen over lang tid da, så tror neppe den bråker så mye.

Lenke til kommentar
Dette er vel hans 10 inlegg om at han trenger hjelp til kjøp av ny pc!

:o  

det er vist noen som har vanskelig for å bestemme seg :shrug:

Ikke alle bestemmer seg med en gang! Selv har jeg sikkert hatt 5 om skjermkort og jeg har ennå ikke kjøpt pga jeg skal vente til de får bedre ytelse!

Lenke til kommentar

fUsion: Du sjekket tydeligvis ikke linken min før du svarte?

To further extend the comparison, the GeForce FX 5800 weighed in at 77 dBA on our sound meter with the fan spun all the way up vs. 64 dBA on the Radeon 9700 Pro. With the fan in its "slow" mode the card was still louder than the Radeon 9700 Pro but not nearly as bad.  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Denne sparker sikkert bra ifra da...

Det står ikke hva slags P4. Kan være en 2GHz

Det var en Radeon 9700 og ikke PRO. Minne var ikke noe helt spesielt. Det eneste den maskinen var bra for var kun pga VAPOCHILL kabinettet

Lenke til kommentar
fUsion: Du sjekket tydeligvis ikke linken min før du svarte?

To further extend the comparison, the GeForce FX 5800 weighed in at 77 dBA on our sound meter with the fan spun all the way up vs. 64 dBA on the Radeon 9700 Pro. With the fan in its "slow" mode the card was still louder than the Radeon 9700 Pro but not nearly as bad.  

Den lille blå greia jeg ikke så? Nei den leste jeg ikke... :D

Men dette er jå målt veldig nære vifta da, vil jo ikke høre 77db fra der du sitter. Med annet du har maskinen på fanget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Greit greit. Så det ikke med engang. Men nå synes jeg fortsatt ikke det er helt "state of the art" som han skal ha det til

Lenke til kommentar
Geforce FX korta bråker jo som ett h.....! 76dB har jeg lest når man spiller! ATI Radeon 9700 PRO er nok en bedre løsning...

For å si det rett ut... Jeg DRITER i at det bråker!!! :wink:

Støvsuger eller ikke..!

Prisen på Asus sitt FX Ultra kort er nesten det samme som Hercules 9700Pro! Og jeg ofrer gjerne litt stillhet for å få et skjermkort som yter opptil det dobbelte :yes:

*FX for alle penga*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...