Gå til innhold

Billig, overklokkbar pc :)

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg fant ut at jeg hadde noen tusen til overs, og tenkte at jeg skulle kjøpe meg en pc nummer 2, mest for gøy men også for å lære meg å bygge pc og å overklokke.

Denne pcen skal være så billig som mulig, og så overklokkbar som mulig :)

Jeg husker at jeg leste tideligere på forumet om en som skulle bygge mye det samme som meg, men finner ikke den tråden så jeg lager like godt en ny en :p

Jeg tenkte i hovedsak intel CPU, siden de er mest klokkbare og snille :) Har bare gode erfaringer med de :)

Utenom det har jeg absolutt ingen mening om hva som klokker bra og hva jeg bør velge og hvorfor:)

Tar imot alle tips!

Prisen jeg tenkte var alt ifra 2000 til 5000 kr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

intel e2160 er greit å klokke med.. og ga-p35-ds3 er ganske billig klokkekort. profilen min er ikke helt oppdatert. den e2160 maskina mi kjører nå stabilt på 3ghz =)

fortell hva du har av komponenter, så kan jeg hjelpe deg med å sette sammen en "smekker" overklokker =)

Lenke til kommentar

Ikke gale pris det der! Men jeg spytter gjerne inn et par hundrelapper til for et litt penere kabinett. Men det må ha relativt god plass :)

Har akkurat nå, INGEN komponenter. Alt skal bygger fra bunnen :)

forresten så tenkte jeg på litt bedre skjermkort. noe ala 3850/70. Noen som vet hvilke versjoner som klokker best? :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

jeg tok bare det billigste av det billige.. skal du klokke noe sprekere en det jeg har valgt ut MÅ du ha en litt kulrere psu. f.eks fsp 350w. som kan levere 300w på 12v1+12v2(18+16a). tipper aopen psu'en vil høres ut som en støvsuger ved max belastning.

hvis du skal spille bør du gå for en e4xxx/e6xxx/e8xxx cpu og hd38xx/nvidia 8800serien/9600serien muligens 420w fra cossair

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Tenkte å spille litt og sånn ja, er ytelsen på E2100 dårlig på 3 Ghz da? Vet at den har liten cache, men trodde det hadde større betydning i video-rendering og slikt :) Hadde planer om ca 500/600watts størmforsyning, så hvorfor ikke.

Takker for svar hittil i alle fall. Spesiell takk til kjell :)

Lenke til kommentar

Det er mye bedre en det jeg har nå i alle fall :) Har Core duo @ 1,66 Ghz. Laptop btw. Gf 7600 Go. Noe dritt men funker til cs og wow og slikt :) Men jeg har ikke planer om å spille spill som crysis bare så det er sagt ;) Blir forresten brukt med en Tatung 32" tv, og vil bli brukt til mye film og serie-titting. Greit vis skjermkort har Hdmi, evt bare en dvi utgang så kjøper jeg bare omformer ;)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

hd3xxx serien vet jeg har hdmi. de fleste merkene har også lyd ut på hdmi. har 2 hd3850 kort det ene har ikke lyd.. powercolor. det som har lyd er asus. club3d har også lyd trur jeg. en venn a meg har det.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

jeg skal over på nvidia igjen. men kan ikke si at det er dorlige kort på noen måte. 3850 har en litt liten kjøler. som må kjøres ganske hardt under overklokking. men man kan kjøre kjøre vifta mye lavere uten overklokk på de korta. jeg får 9200p i 3dmark06 med mitt ivertfall (stock) og assasins creed funker også veldig bra på kortet.

edit: glemte å svare på spørsmålet.. de kan ca klokkes 50-100mhz på kjernen. og littegran på minne. hadde nok vert lettere å klokke med bedre kjøler.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

du har lite igjen for å klokke ram.. det du tjener på er å klokke cpu.

om du er like heldig om meg eller mer heldig får du den opp i 3ghz min fikk jeg til 3.4 eller noe. men da var den ikke stabil nok til mer en å komme innom windows før den fikk bsod. siste svaret for ikveld. sykkler til jobb om 7 timer :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...