Gå til innhold

GET bredbånd (kabel) vs. Tele 2 ADSL (kobber)

Anbefalte innlegg

Har i dag ADSL 1500/300 fra Tele 2. Det er i underkant av den hastigheten jeg vil ha, så jeg sjekket hva en raskere linje ville koste. Det jeg merket meg, var at GET kan tilby raskere bredbånd rimeligere enn Tele 2. I tillegg så slipper jeg å betale linjeleie til Telenor, ettersom GET bruker kabel, og ikke kobber.

Med andre ord kan jeg få 6000 fra GET til nær samme pris jeg betaler totalt for 1500 fra Tele 2 i dag.

Man tar seg selv i lure... what's the catch?

Jeg bruker 2-3 PC'er i leiligheten, som alle er tilknyttet trådløst modem fra Tele2. Det som er greit med Tele 2, er at modem, IP-telefoni og trådløs router er i samme boks. Det er kanskje noe jeg ikke får med GET. Men det burde ikke være noe problem å bruke 3 PC'er på samme GET-linje, så lenge jeg skaffer meg en trådløs router?

Tar i mot synspunkter og erfaringer med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av hvor mange som bruker kabel i nærheten, Get har et rykte som ikke er direkte pent, men regner med at når det fungerer så fungerer det fint også.

Holder meg til adsl, da kabel aldri har gitt meg noe som helst glede på internett.

Vil annbefale at du ser på andre Adsl leverandører som nextgentel og ventelo som evt kan levere på eget utstyr.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg valgte Tele2, var for å samle mest mulig regninger på samme sted (ADSL, IP-telefon, mobil). Grunnen til at jeg vurderte GET, var at jeg har kabel tv derfra, så det hadde ikke blitt flere regninger av den grunn.

Velger jeg en annen leverandør enn disse to, blir det plutselig flere aktører å forholde seg til igjen. Hadde alt for mange en periode.

Men i og med at GET ikke har et så veldig pent rykte, så holder jeg meg heller til Tele2, og bestiller en litt kjappere linje derfra. Liker godt den alt-i-en boksen deres (når jeg hadde NGT, hadde jeg 3 bokser på samme hylle der jeg nå har en). Får ca. halvparten så bra hastighet til en litt høyere pris enn GET (mtp. linjeleie til griske Telenor), men det holder sikkert for mitt bruk. Jeg laster ikke ned så mye store filer akkurat, og det mest intensive jeg bruker linja til, er stort sett web-tv.

Takk for svar :)

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...