Gå til innhold

Proffe HD kameraer, med 1080P?

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet mange gode kameraer (eks: JVC ProHD). Jeg tenker på å kjøpe et proft/halvproft filmkamera som har mulighet for å filme med 1080P (ikke 1080i). De fleste kameraene jeg har funnet er har ikke støtte for 1080P bare 1080i. Noen som kan si meg om det kommer noen slike kameraer som støtter 1080P? Eller noe annet jeg burde vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080p trenger noe vannvittig med lagringskapasitet. Har hørt at Panasonic AG-HVX 200kan ta opp i 1080p med P2-kort. Blir ikke mange minuttene på et kort, men. Har ellers hørt at REDer vanvittig bra i forhold til prisen. Er visst like bre som kameraer i 300000 kroners klassen, har jeg lest. Men jeg er nok ikke den rette til på svare på dette, men du kan jo sjekke linkene mine. :ohmy:

Lenke til kommentar

Sony har et kamera, XDCAM EX med en bildebrikke som takler 1920x1080 25p. Dette kameraet har fått mye skryt og gir finere bilder enn Panasonic sitt HVX 200 kamera. Prisen ligger vel rundt 50000-60000 kroner + mva (tror jeg).

Siden av Fotovideo, kan du sjekke ut Interfoto, Video4 og Videoutstyr som leverer proffesjonelt utstyr av videokamera.

Ellers finner du innimellom noen årleite brukte semiproffe kameraer til salgs på finn.no.

Per R.

Lenke til kommentar

1080p kan oppnås på 2 måter, enten ved å lagre P bildene inni i datastrømmen via 1080i25p som feks. Xdcam EX og Hvx200 gjør. Det er den mest økonomiske og oppnåelige.

Full pupp versjonen med "ekte" 1080p så nærmer du deg fort 400k for kamerahus uten optikk...finnes ikke håndholdt.

Hvor hensiktsmessig det er med 1080p på utstyr som hverken har veldig store billedbrikker og ikke sikkelig(dyr...) HD optikk er en annen sak. I mange tilfeller vil 720p holde lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...