Gå til innhold

iMac memory - spm. ang. type, hvordan kjøre dual setup mm.

Anterialis

Anbefalte innlegg

Hei,

lenge siden jeg drev på med hardware, så jeg må friske opp litt =)

Først og fremst ser jeg at iMaccen bruker litt annerledes minne enn jeg er vandt med. Jeg har vanligvis brukt 240-pin i min stasjonære, men iMac skal ha 200-pin. Dette minimerer vel utvalget litt (?). Jeg ser komplett.no har egen kategori for dette, men utvalget er ikke så stort. Jeg har forøvrig mest lyst på 2x2GB brikker, men ser ikke at jeg kan kjøpe det. Og om jeg kjøper 1X2GB, kan jeg da kjøre dual? Her selger de jo dette oppsettet som jeg syns så litt rart ut...

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC gir ikke generellt MYE bedre muligheter. Du har rett med tanke på komponentutvalg, men det er vel det eneste man kan skilte med som bedre på en pc. Jeg digget pc selv før jeg prøvde en mac. Jeg skal aldri ha pc mer =) Mac er tingen, har aldri sliti så lite med drivere, og brukt så mye tid på å faktisk gjøre noe kreativt som jeg gjør på maccen min idag.

Dessuten den rammen du viser til er jo PC6400? Altså raskere enn jeg uansett får bruk for...

Endret av w3p
Lenke til kommentar
PC gir ikke generellt MYE bedre muligheter. Du har rett med tanke på komponentutvalg, men det er vel det eneste man kan skilte med som bedre på en pc. Jeg digget pc selv før jeg prøvde en mac. Jeg skal aldri ha pc mer =) Mac er tingen, har aldri sliti så lite med drivere, og brukt så mye tid på å faktisk gjøre noe kreativt som jeg gjør på maccen min idag.

Dessuten den rammen du viser til er jo PC6400? Altså raskere enn jeg uansett får bruk for...

MAC er PC med et annet operativsystem

ikke noe annet, en PC bruker Core 2 Do, en MAC bruker også Core 2 Duo...

En PC kan kjøre Windows, BSD, Linux, OS X (osx er til og med basert på BSD!), en MAC kan også kjøre Windows, BSD, Linux, OS X

så det så. ^^

Lenke til kommentar

MAC er PC med et annet operativsystem

ikke noe annet, en PC bruker Core 2 Do, en MAC bruker også Core 2 Duo...

En PC kan kjøre Windows, BSD, Linux, OS X (osx er til og med basert på BSD!), en MAC kan også kjøre Windows, BSD, Linux, OS X

så det så. ^^

Er enig i det, og fullt klar over det ;) Ville bare forklare på samme bølgelengde.

Men tilbake til spørsmålet, les mitt forige innlegg: Passer den rammen? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...