No-Dachi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har som tittelen sier problemer med å koble med opp på det trådløse nettverket hjemme hos foreldrene mine. Jeg innstallerte XP for 2-3 uker siden, og jeg har vært tilkoblet trådløse nett både hos meg og hos en kompis uten større problemer. Microsoft Windows XP [versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : dachi Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Broadcast IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Nettverksbro (Nettverksbro) 2: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Mac Bridge Miniport Fysisk adresse . . . . . . . . . : **-**-**-**-**-** DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : DHCP-server. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255 Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection Fysisk adresse . . . . . . . . . : **-**-**-**-**-** DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : DHCP-server. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255 C:\>ipconfig /release Windows IP-konfigurasjon IP-adressen for kortet Nettverksbro (Nettverksbro) 2 er allerede frigitt. IP-adressen for kortet Trådløst nettverkstilkobling er allerede frigitt. C:\>ipconfig /renew Windows IP-konfigurasjon Det oppstod en feil under fornyelsen av grensensittet Nettverksbro (Nettverksbro) 2: Kan ikke kontakte DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt. Kan ikke utføre operasjoner på Trådløs nettverkstilkobling mens mediet er frakoblet. ... Noen tips? Lenke til kommentar
otis Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det kan jo være feil innstilling på din PC, altså feil WEP/WPA nøkkel, feil med SSID. Eller så kan det jo være mer avansert "feil" slik som MAC filtrering på router eller.no Lenke til kommentar
No-Dachi Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Okey. Noen tips til hvordan jeg fikser det? Edit: Nå fikk jeg kjørt /renew på det trådløse - men det kommer fortsatt ikke opp noen gateway.. Endret 6. mars 2008 av No-Dachi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå