No-Dachi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har som tittelen sier problemer med å koble med opp på det trådløse nettverket hjemme hos foreldrene mine. Jeg innstallerte XP for 2-3 uker siden, og jeg har vært tilkoblet trådløse nett både hos meg og hos en kompis uten større problemer. Microsoft Windows XP [versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : dachi Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Broadcast IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Nettverksbro (Nettverksbro) 2: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Mac Bridge Miniport Fysisk adresse . . . . . . . . . : **-**-**-**-**-** DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : DHCP-server. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255 Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection Fysisk adresse . . . . . . . . . : **-**-**-**-**-** DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 0.0.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : DHCP-server. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255 C:\>ipconfig /release Windows IP-konfigurasjon IP-adressen for kortet Nettverksbro (Nettverksbro) 2 er allerede frigitt. IP-adressen for kortet Trådløst nettverkstilkobling er allerede frigitt. C:\>ipconfig /renew Windows IP-konfigurasjon Det oppstod en feil under fornyelsen av grensensittet Nettverksbro (Nettverksbro) 2: Kan ikke kontakte DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt. Kan ikke utføre operasjoner på Trådløs nettverkstilkobling mens mediet er frakoblet. ... Noen tips? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/921425-problemer-med-%C3%A5-koble-opp-til-et-tr%C3%A5dl%C3%B8st-nettverk/
otis Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det kan jo være feil innstilling på din PC, altså feil WEP/WPA nøkkel, feil med SSID. Eller så kan det jo være mer avansert "feil" slik som MAC filtrering på router eller.no Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/921425-problemer-med-%C3%A5-koble-opp-til-et-tr%C3%A5dl%C3%B8st-nettverk/#findComment-10713081
No-Dachi Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Okey. Noen tips til hvordan jeg fikser det? Edit: Nå fikk jeg kjørt /renew på det trådløse - men det kommer fortsatt ikke opp noen gateway.. Endret 6. mars 2008 av No-Dachi Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/921425-problemer-med-%C3%A5-koble-opp-til-et-tr%C3%A5dl%C3%B8st-nettverk/#findComment-10713150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå