SuprG Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei Trenger en bra guide til å installere radeon 9000 driver. Har søkt etter dette på google og prøvd flere guider uten hell. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 System -> Administrasjon -> Håndtering av ufrie drivere Verre er det ikke. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 HeiTrenger en bra guide til å installere radeon 9000 driver. Har søkt etter dette på google og prøvd flere guider uten hell. Antaglig trenger du ikke installere noe som helst da raedon 9000 støttes av den åpne radeon driveren (også 3d). Så med mindre du har noen problemer med manglene 3d støtte så har du altså det du trenger. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 HeiTrenger en bra guide til å installere radeon 9000 driver. Har søkt etter dette på google og prøvd flere guider uten hell. Antaglig trenger du ikke installere noe som helst da raedon 9000 støttes av den åpne radeon driveren (også 3d). Så med mindre du har noen problemer med manglene 3d støtte så har du altså det du trenger. Jeg lurer også på det samme som trådstarter (fersk på Linux :$) Når jeg prøver å installere driver under "Håndtering av ufrie drivere" får jeg opp en error som sier "fix broken pacakges first". Hvordan vet jeg hvilken pakke jeg må fixe? hvor+hvordan gjør jeg det? *n00b-warning*** hehe... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg husker ikke terminalmetoden, men hvis du starter Synaptic og går på Rediger-menyen finner du "Reparer ødelagte pakker". Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Ja, den fant jeg... men skjer ingenting interessant når jeg trykker på den. ? Skjermen "blinker" en gang, og så har tydeligvis ingenting skjedd.. Endret 8. mars 2008 av [-GoMp-] Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Mulig du må trykke Bruk etterpå. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Den knappen forblir grå :/ Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Kommer det opp nå mer enn bare "Fix broken packages"? Ingen forklaring elns? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Øeh...nej? Man trykker bare "edit" og "fix borken packages", sant? Skjer egentlig ingenting når jeg trykker...skulle nesten tro at det ikke var noen ødelagte packages:D Lenke til kommentar
amaab Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er det ikke slik at man må hake av for pakkene som kommer opp under broken packages? Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei. Jeg vet ikke hvordan man gjør det med å laste ned/installere pakker via packages manageren til Ubuntu, men å installere ATi/Nvidia Skjermkort driver igjennom Terminal kan jeg og det er enkelt. Men da må du laste den ned manuelt. Det skulle jeg tro at gikk fint allikevel jeg da. Last ned denne fila: https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2...ller-8.28.8.run Jeg er ikke helt sikker på om noen andre drivere fra ATi fungerer, men hvis du også prøver denne: https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2...-x86.x86_64.run Så er den nederste Linken nyere. Beste hadde vært om du tok den nyeste allikevel, men uannsett. Last den ned til /home/youruser Så åpner du Terminal og logger inn som root med Terminal. Så navigerer du til /home/youruser Så kan du f. eks skrive dir for å sjekke at fila faktisk ligger der. Når du har sett etter at fila faktisk er der så skriver du dette for å installere den: sh ati-driver-installer-8.28.8.run eller sh ati-driver-installer-8-3-x86.x86_64.run Så trykker du enter Da skal driveren bli installert etterhvert i alle fall. Jeg har selv installert ATi driver på min hovedmaskin og det har fungert fint uten noe tull. Riktignok har jeg vel bare prøvd det på Slackware så jeg vet ikke hvordan det er i Ubuntu. Men du kan da prøve. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Nå skal det nevnes at jeg har hatt Linux installert i 5 minutter, så ikke straff meg om jeg tar feil. Hadde problem med å få installert driver til ATI X1700. Søkte på nettet, og fant ut at jeg måtte gå via System > Adminstrasjon > Software Sources, og hake av main og universe (og eventuelt restricted og multiverse). Tråden hvor jeg fant framgangsmåten: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=581066 Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 For andre gang. Radeon 9000 kortet (med en del andre av 9xxx kortene) søttes av radeon driveren og det skal derfor være 3D support ut av boksen. Fglrx driveren fra ati støtter ikke 9000 kortet engag, så det er det bare å glemme (hvis man ikke bruker en gammel driver, men de vil ikke støtte f.eks aiglx). Er det noe spesielt du(tråstarter)/dere mangler eller noe slikt som indikerer at dere ikke har 3D støtte? For andre gang. Radeon 9000 kortet (med en del andre av 9xxx kortene) søttes av radeon driveren og det skal derfor være 3D support ut av boksen. Fglrx driveren fra ati støtter ikke 9000 kortet engag, så det er det bare å glemme (hvis man ikke bruker en gammel driver, men de vil ikke støtte f.eks aiglx). Er det noe spesielt du(tråstarter)/dere mangler eller noe slikt som indikerer at dere ikke har 3D støtte? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hør på Turgon! Radeon-driveren er nok bedre, og allerede installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå