Gå til innhold

Dårig service av mpx?


Anbefalte innlegg

Hei hei, har levert en mobil til mpx eller (anovo) for 3måneder siden, mobilen ble sendt til meg rett etter det og den var liksom "reparert" men de var ikke den, sendte den inn igjen, og etter det hørte ikke jeg noe før om en måned siden da den ble sendt til meg med postoppkrav på 450kr, jeg fikk snakket med anovo og de sa at de skulle ringe til posten eller sende en stoppkrav på sendingen. De gjorde ikke de , jeg sendte mail igjen og de sa de hadde ringt og gjort det, men de var dessverre ikke de. snakka me dem i posten og sånt!

No vet ikke jeg hvor mobilen min er siden den ble sendt i retur! snakka me mpx men de har ikke peilig heller!

 

HVa er rettene mine? kan jeg kreve en ny mobil pga. dårlig service?

jeg såg til og med at noen folk saksøkte et firma og fikk ganske så bra erstatning, de var da i usa! men uansett? hva skal jeg gjøre? drit lei nå....

 

 

Håper på rask respons!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

edit: errr... klarte misse den delen om posten, så innleget mitt passet ikke helt inn lenger.

 

Hadde tenkt og foreslå at du kunne kontakte produsenten og klage på lang service, men om service'n er ferdig og den skal bare ha blitt sendt tilbake til deg, blir det en annen sak tror jeg.

 

Ring og spør om sporings nummer på pakken, og sjekk med posten.

Hvor lenge siden er det den skal ha blitt postet?

 

-

Saksøke for slike ting går nokk bare i USA ja ;)

Endret av jadz
Lenke til kommentar
edit: errr... klarte misse den delen om posten, så innleget mitt passet ikke helt inn lenger.

 

Hadde tenkt og foreslå at du kunne kontakte produsenten og klage på lang service, men om service'n er ferdig og den skal bare ha blitt sendt tilbake til deg, blir det en annen sak tror jeg.

 

Ring og spør om sporings nummer på pakken, og sjekk med posten.

Hvor lenge siden er det den skal ha blitt postet?

 

-

Saksøke for slike ting går nokk bare i USA ja ;)

 

 

Den ble sendt til dem i desember først! fikk den tilbake i januar og siden problemme ikke ble løst sendte jeg den inn igjen, fikk den i slutten av januar, men de var da postoppkrav på denne, som ikke skulle vart! jeg gadd rett og slett ikke betale noe så jeg henta ikke telefonen en gang, men snakka da me dem og de skulle sende stoppkrav på pakken liksom! men de ble ikke gjort! så pakken/mobilen ble bare sendt tilbake til dem 14.februar eller noe! snakka me en i mpx for 2dager siden og han hadde ikke peilig hvor mobilen var, skulle snakke med sjefen sa han! har ikke peilig hva jeg skal gjøre lenger, vil bare ha mobilen min tilbake.

Krangle gidder jeg nesten ikke, men tenkte jeg kunne kjefte på sjeffen litt, han kunne egentli bare sendt meg en ny mobil i stan? hehe

 

jaja men får ringe han fyren i morgen igjen! :)

Lenke til kommentar

Betaling for en service blir etter det jeg vet bare krevd dersom telefonen har vært væske/fukt skadet eller slagskadet og i sånne tilfeller skal butikken du har kjøpt telefonen med ta kontakt med deg og spørre deg om du:

 

1. godtar reperasjon på egen regning til en gitt pris

 

2. ikke vil ha reparert telefonen, men vil ha den i retur ureparert for en bestemt sum

 

eller

 

3. ikke godtar kostnaden og lar verkstedet beholde telefonen selv og du slipper å betale noe.

 

 

Dersom ditt tilfelle avviker fra det jeg nevnte over har du en ganske god sak vil jeg påstå. Det kan jo være ting jeg ikke tenker på som kan ha oppstått, men sålenge telefonen din ikke er væske/fukt eller slagskadet så skal du så og si aldri bli krevd penger for en service.

 

Bare sånn av nyskjerrighet, hva telefon er det snakk om, og hva er feilen på den?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Betaling for en service blir etter det jeg vet bare krevd dersom telefonen har vært væske/fukt skadet eller slagskadet og i sånne tilfeller skal butikken du har kjøpt telefonen med ta kontakt med deg og spørre deg om du:

 

1. godtar reperasjon på egen regning til en gitt pris

 

2. ikke vil ha reparert telefonen, men vil ha den i retur ureparert for en bestemt sum

 

eller

 

3. ikke godtar kostnaden og lar verkstedet beholde telefonen selv og du slipper å betale noe.

 

 

Dersom ditt tilfelle avviker fra det jeg nevnte over har du en ganske god sak vil jeg påstå. Det kan jo være ting jeg ikke tenker på som kan ha oppstått, men sålenge telefonen din ikke er væske/fukt eller slagskadet så skal du så og si aldri bli krevd penger for en service.

 

Bare sånn av nyskjerrighet, hva telefon er det snakk om, og hva er feilen på den?

 

 

Glemte tråden her helt jeg! Nei, telefonen er helt ok, ikke noe væske eller fukt skadet....

 

Det er en samsung X830, det som er fucka er at den mister dekning og greier, får meldinga noen timer etter at de egentli ble sendt og sånt....ringer meg selv med en mobil ved siden av og får at jeg ikke er tilgjengeli, slår av og på mobilen flere ganger så funker det bra ei lita stund og sånt....

 

Syns mpx var litt useriøs, eller anovo da!

Lenke til kommentar
Hva var grunnen til at du måtte betale et gebyr? var telefonen fuktskadet eller no slik at det ikke gikk på garantien?

 

 

Nei det vet ikke jeg da! Da jeg fikk snakket med dem så sa de det var en feil og de skulle da sende stoppkrav. men det ble aldri gjort, jeg var litt sta og gadd ikke betale for pakken! no virka de som at mobilen er borte-vekke. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...