Gå til innhold

Inspiron 8200 2200BT


Anbefalte innlegg

Ska bestille denne til uken.-

Inspiron 8200 2200 BT

2.2 ghz P4

BT- 15" Enchanced 1600*1200

768 mb DDR SDRAM266MHZ

60gb hardisk

DVD ROM 8X

CD-RW 24X8X24

Ati Mobility Radeon 9000 64mb ram

Integrert Firewire

Dell truemobil 1150 pc card

Dell truemobil Basestation

Logitech cordless Tastatur+Mus

 

Er dette noe OK?? :o

Går det att kopple in en Western Firewire 120GB 7200RPM på firewireporten??

Må ha litt mer Space 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

768 mb DDR SDRAM266MHZ  

Integrert Firewire

Dell truemobil 1150 pc card

Dell truemobil Basestation

Logitech cordless Tastatur+Mus

 

Istedet for wlan pc card ville jeg gått for mini-pci varianten. Da vil du få det trådløse integrert i maskinen. (hvis du ser under modem ser du Integrated 1180 mini-pci) dette vil da komme i tillegg til det vanlige nettverkskortet og modemet som allerede er der.

 

Jeg har selv ikke så veldig god erfaring med den forrige basestasjonen til dell (1170), som det også er en test av på www.barbara.no . Du kan da også lese tester av andre basestasjoner her, og finne den du tror passer best for deg.

 

Trådløs mus og tastatur kan bli litt slitsomt på en bærbar. Har erfaring med logitech trådløse som må "kobles på" igjen etter ps2/usb kontakten er tatt ut. Jeg ville eventuelt gått for et bluetooth tastatur/mus, samt et pcmcia adapter til det.

 

Jeg ville nok kjøpt maskinen med 256 mb fra dell, og så kjøpt en 512mb brikke fra komplett (en 512mb brikke som passer til den maskinen koster ca 1400 kr) så da vil du spare endel penger. Faktisk over 3000 kr!

 

Inspiron 8200 har heller ikke integrert firewire, så det må du få med utenom på et pcmcia kort.

 

Og ja du kan da koble til en ekstern firewire harddisk så lenge du har firewire kontrolleren der.

Lenke til kommentar

768 mb DDR SDRAM266MHZ

Integrert Firewire

Dell truemobil 1150 pc card

Dell truemobil Basestation

Logitech cordless Tastatur+Mus

 

Istedet for wlan pc card ville jeg gått for mini-pci varianten. Da vil du få det trådløse integrert i maskinen. (hvis du ser under modem ser du Integrated 1180 mini-pci) dette vil da komme i tillegg til det vanlige nettverkskortet og modemet som allerede er der.

 

Jeg har selv ikke så veldig god erfaring med den forrige basestasjonen til dell (1170), som det også er en test av på www.barbara.no . Du kan da også lese tester av andre basestasjoner her, og finne den du tror passer best for deg.

 

Trådløs mus og tastatur kan bli litt slitsomt på en bærbar. Har erfaring med logitech trådløse som må "kobles på" igjen etter ps2/usb kontakten er tatt ut. Jeg ville eventuelt gått for et bluetooth tastatur/mus, samt et pcmcia adapter til det.

 

Jeg ville nok kjøpt maskinen med 256 mb fra dell, og så kjøpt en 512mb brikke fra komplett (en 512mb brikke som passer til den maskinen koster ca 1400 kr) så da vil du spare endel penger. Faktisk over 3000 kr!

 

Inspiron 8200 har heller ikke integrert firewire, så det må du få med utenom på et pcmcia kort.

 

Og ja du kan da koble til en ekstern firewire harddisk så lenge du har firewire kontrolleren der.

 

 

 

Jeg har en Inspiron 8200 og den har nå firewire den .... det er standard det.

Lenke til kommentar
Jeg har en Inspiron 8200 og den har nå firewire den .... det er standard det.

 

Okei, da har den det :) men det er kun en 4pin firewire kontakt. Men de fleste eksterne firewire kabinettene har ekstern strømforsyning. Så da bør du likevel klare å bruke den eksterne harddisken. Men det kan tenkes at du må kjøpe en annen kabel. f.eks. 4 til 6 pin (kan kjøpes hos blandt andre komplett)

Lenke til kommentar

Takk før mange svar :smile:

Så lenge jeg kan kopple til en extern hardisk,som har lit GB.så kan jeg gjerne køpe en extra kontakt :smile:

 

bludern skrev:

Trådløs mus og tastatur kan bli litt slitsomt på en bærbar. Har erfaring med logitech trådløse som må "kobles på" igjen etter ps2/usb kontakten er tatt ut.

Det problemet er fixet med XP servicepack1 og oppgrad av Bios.

Må ju ha Trådløs, så jeg kan skrive ,mm fra soffan ,når jeg har kopplet opp den mot tvn :D

Lenke til kommentar

768 mb DDR SDRAM266MHZ

Integrert Firewire

Dell truemobil 1150 pc card

Dell truemobil Basestation

Logitech cordless Tastatur+Mus

 

Jeg har selv ikke så veldig god erfaring med den forrige basestasjonen til dell (1170), som det også er en test av på www.barbara.no . Du kan da også lese tester av andre basestasjoner her, og finne den du tror passer best for deg.

 

Den nye, 1184 er mange mange hakk bedre...

 

-xstian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...