scorpio669 Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Ska bestille denne til uken.- Inspiron 8200 2200 BT 2.2 ghz P4 BT- 15" Enchanced 1600*1200 768 mb DDR SDRAM266MHZ 60gb hardisk DVD ROM 8X CD-RW 24X8X24 Ati Mobility Radeon 9000 64mb ram Integrert Firewire Dell truemobil 1150 pc card Dell truemobil Basestation Logitech cordless Tastatur+Mus Er dette noe OK?? :o Går det att kopple in en Western Firewire 120GB 7200RPM på firewireporten?? Må ha litt mer Space 8) Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 re Scorpio Høres i aller høyeste grad OK ut!! Hva er prisen på herligheten? Lenke til kommentar
scorpio669 Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 :oops: Før mye....... ca 24 000...men jeg ska selge min stationære pc.. så det skall nok gå greit :-? Får bare hoppes att jeg får vad jeg betaler før... Lenke til kommentar
kimhhans Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 vet ikke om dell har noe ram tilbud akkurat nå men det lønner seg å kjøpe 256 for så å kjøpe resten fra et annet sted. Jeg sparte ihvertfall endel Lenke til kommentar
knut Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 768 mb DDR SDRAM266MHZ Integrert Firewire Dell truemobil 1150 pc card Dell truemobil Basestation Logitech cordless Tastatur+Mus Istedet for wlan pc card ville jeg gått for mini-pci varianten. Da vil du få det trådløse integrert i maskinen. (hvis du ser under modem ser du Integrated 1180 mini-pci) dette vil da komme i tillegg til det vanlige nettverkskortet og modemet som allerede er der. Jeg har selv ikke så veldig god erfaring med den forrige basestasjonen til dell (1170), som det også er en test av på www.barbara.no . Du kan da også lese tester av andre basestasjoner her, og finne den du tror passer best for deg. Trådløs mus og tastatur kan bli litt slitsomt på en bærbar. Har erfaring med logitech trådløse som må "kobles på" igjen etter ps2/usb kontakten er tatt ut. Jeg ville eventuelt gått for et bluetooth tastatur/mus, samt et pcmcia adapter til det. Jeg ville nok kjøpt maskinen med 256 mb fra dell, og så kjøpt en 512mb brikke fra komplett (en 512mb brikke som passer til den maskinen koster ca 1400 kr) så da vil du spare endel penger. Faktisk over 3000 kr! Inspiron 8200 har heller ikke integrert firewire, så det må du få med utenom på et pcmcia kort. Og ja du kan da koble til en ekstern firewire harddisk så lenge du har firewire kontrolleren der. Lenke til kommentar
brajoh Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Før mye....... ca 24 000...men jeg ska selge min stationære pc.. så det skall nok gå greit Får bare hoppes att jeg får vad jeg betaler før... Den prisen der må vel være uten moms, eller har du fått et supertilbud av dell??? Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 768 mb DDR SDRAM266MHZ Integrert Firewire Dell truemobil 1150 pc card Dell truemobil Basestation Logitech cordless Tastatur+Mus Istedet for wlan pc card ville jeg gått for mini-pci varianten. Da vil du få det trådløse integrert i maskinen. (hvis du ser under modem ser du Integrated 1180 mini-pci) dette vil da komme i tillegg til det vanlige nettverkskortet og modemet som allerede er der. Jeg har selv ikke så veldig god erfaring med den forrige basestasjonen til dell (1170), som det også er en test av på www.barbara.no . Du kan da også lese tester av andre basestasjoner her, og finne den du tror passer best for deg. Trådløs mus og tastatur kan bli litt slitsomt på en bærbar. Har erfaring med logitech trådløse som må "kobles på" igjen etter ps2/usb kontakten er tatt ut. Jeg ville eventuelt gått for et bluetooth tastatur/mus, samt et pcmcia adapter til det. Jeg ville nok kjøpt maskinen med 256 mb fra dell, og så kjøpt en 512mb brikke fra komplett (en 512mb brikke som passer til den maskinen koster ca 1400 kr) så da vil du spare endel penger. Faktisk over 3000 kr! Inspiron 8200 har heller ikke integrert firewire, så det må du få med utenom på et pcmcia kort. Og ja du kan da koble til en ekstern firewire harddisk så lenge du har firewire kontrolleren der. Jeg har en Inspiron 8200 og den har nå firewire den .... det er standard det. Lenke til kommentar
knut Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har en Inspiron 8200 og den har nå firewire den .... det er standard det. Okei, da har den det men det er kun en 4pin firewire kontakt. Men de fleste eksterne firewire kabinettene har ekstern strømforsyning. Så da bør du likevel klare å bruke den eksterne harddisken. Men det kan tenkes at du må kjøpe en annen kabel. f.eks. 4 til 6 pin (kan kjøpes hos blandt andre komplett) Lenke til kommentar
scorpio669 Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Takk før mange svar :smile: Så lenge jeg kan kopple til en extern hardisk,som har lit GB.så kan jeg gjerne køpe en extra kontakt :smile: bludern skrev: Trådløs mus og tastatur kan bli litt slitsomt på en bærbar. Har erfaring med logitech trådløse som må "kobles på" igjen etter ps2/usb kontakten er tatt ut. Det problemet er fixet med XP servicepack1 og oppgrad av Bios. Må ju ha Trådløs, så jeg kan skrive ,mm fra soffan ,når jeg har kopplet opp den mot tvn Lenke til kommentar
xstian Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 768 mb DDR SDRAM266MHZ Integrert Firewire Dell truemobil 1150 pc card Dell truemobil Basestation Logitech cordless Tastatur+Mus Jeg har selv ikke så veldig god erfaring med den forrige basestasjonen til dell (1170), som det også er en test av på www.barbara.no . Du kan da også lese tester av andre basestasjoner her, og finne den du tror passer best for deg. Den nye, 1184 er mange mange hakk bedre... -xstian Lenke til kommentar
ekren Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hvorfor kjøpe Dell 8200?? Anbefaler heller en Compaq EVO N800C eller en 610C.. mye mindre maskiner, langt bedre teknisk kvalitet På disse får du USB2.0 - kan koble til eksternt kabinett, fungerer utmerket! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 ja, kjøp innebygd trådløst kort! angrer livet av meg på at ikke gjorde det Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Det finnes som KIT da... du kan kjøpe et fra Dell og selge PCMCIA kortet ditt på webben... Mye bedre enn å angre livet av seg! Lenke til kommentar
Gameboy Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 OK! Men hvorfor betale godt over tyve tusen for den maskinen når du kan få ECS G732: http://www.ecs.com.tw/products/g732_spec.htm Med P4-2,66(533), 1GB DDR (333) og Toshiba 60GB HDD til godt under femten tusen (nettverk er da ikke regnet i prisen for noen av dem)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå