Gå til innhold

Avspasering ved jobbreise?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fast jobb med fast årslønn, og skal da jobbe 37.5 timer i uka. På søndag skal jeg på reise til Sverige for å jobbe med noe div ting. Jeg drar søndag kl 18 og kommer tilbake tirsdag kl 18. I mine øyne er jeg da konstant på jobb fra søndag til tirsdag. Hadde jeg vært "hjemme" ville jeg jo for det første ikke jobbet søndag, men jeg ville også hatt fritid etter 16 på mandag og tirsdag.

 

Noen som vet hvordan dette fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det opp med sjefen, hvordan dere løser det.

 

Noe kompensasjon skal du vell i alle fall ha. Men tror ikke du kan telle alle timene fra morgen til kveld, du kan i værste fall beregne aktuelle arbeidstider.

 

Men med slik reise, skal du både ha diett, samt penger for å overnatte vekke ifra "base/hovedkvarter" + selvfølgelig reise og opphold dekket. Maten skal dekkes av diett, etter statens regler.

Lenke til kommentar
Maten skal dekkes av diett, etter statens regler.

Dette trenger på ingen måte stemme (selv omdet sikkert gjør det i en del tilfeller).

 

Som en liten slenger, det er vel kanskje litt drøyt å hevde at man er på jobb 24 timer i døgnet når man reiser, eller? :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har fast jobb med fast årslønn, og skal da jobbe 37.5 timer i uka. På søndag skal jeg på reise til Sverige for å jobbe med noe div ting. Jeg drar søndag kl 18 og kommer tilbake tirsdag kl 18. I mine øyne er jeg da konstant på jobb fra søndag til tirsdag. Hadde jeg vært "hjemme" ville jeg jo for det første ikke jobbet søndag, men jeg ville også hatt fritid etter 16 på mandag og tirsdag.

 

Noen som vet hvordan dette fungerer?

 

De fleste forholdene skal være regulert av bedriftens interne regler. Det vanligste er at du ikke får betalt for reisetiden, dvs at du må bruke av din fritid for å reise, men at du får diettpenger - som regel etter statens satser.

 

Du er på jobb så lenge du jobber, slik at du normalt ikke får betalt etter arbeidstid mandag. Fritid er fritid selv om den ikke er hjemme.

 

Les mer: http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor_advokaten/33821/39027

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...