Gå til innhold

Må bruke statisk, hvordan fikse dynamisk ip?


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har snakka med start.no (vår nettleverendør), dette gjaldt aktivering av trådløst og spm

om de kunne fikse dynamisk ip, gateaway, dns osv. (Vi har ikke tilgang til våres ruter, helt latterlig).

 

Han sa det jeg bare kunne sette på automatisk ip, dns osv i internett-innstillinger fordi det ikke spilte noen rolle på ruteren. Jeg gjorde som jeg ble fortalt og restartet pc-en, men det funker ikke, må dessverre skrive inn manuelt.

 

Automatisk:

 

Assigned by DHCP

Ip --> 10.0.0.14

subnet mask --> 255.255.255.0

Default gateaway --> 10.0.0.138

 

Manuelt: (Denne funker).

 

Ip --> 192.168.1.32

subnet mask --> 255.255.255.0

Default gateaway --> 192.168.1.1

 

 

Samme gjelder ved bruk av nettverkskabel.

 

Noen som vet hva problemet er?

Noen innstillinger på pc-en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra hva du beskriver prøver maskinen din å koble seg opp mot et annet (fremmed) trådløst nettverk (som tildeler 10.0.0.14 adressen). Har du sjekket i status for tilgjenglige nettverk? Ligger et annet nettverk som default?

Lenke til kommentar
Ut fra hva du beskriver prøver maskinen din å koble seg opp mot et annet (fremmed) trådløst nettverk (som tildeler 10.0.0.14 adressen). Har du sjekket i status for tilgjenglige nettverk? Ligger et annet nettverk som default?

Da hadde det nok ikke funka med statisk IP :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

IP-adressen i området 1.0.0.x må komme fra et sted og jeg ville prøvd å finne ut hvor den kommer fra. Kan evt. taste inn 1.0.0.138 i browseren og se om det er en annen ruter enn den du har.

 

Hva er egentlig grunnen til at du vil ha dynamisk fremfor statisk IP? Har du skrudd av WLAN og eliminert andre trådløse nett helt når du kobler deg direkte på ruteren med kabel?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg/vi har lyst på det er pga Ip-telefonen. Support fra phonect (elns.. Husker ikke) sa at vi kunne ha fått fikset IP-telefonen hvis vi klarte å ordne dynamisk Ip og alt det der på ruteren, vi har utelukket at det kan være andre nettverk, har koblet oss opp med en pc mot ruter alene med kabel og det er fortsatt samme problem.

 

Kan også nevne at vi har hatt samme problem i alle år. (angående dynamisk IP)

 

:)

Lenke til kommentar

Ahh. Craap :tease:

 

Vegg linja til ruteren (Dsl) og derfra har vi ledning til Ip adapter, ut fra IP adapter til Ip telefon + internett ledning til de under, har snakka med Start.no og phonect om dette mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...