Myou Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hallo. Har snakka med start.no (vår nettleverendør), dette gjaldt aktivering av trådløst og spm om de kunne fikse dynamisk ip, gateaway, dns osv. (Vi har ikke tilgang til våres ruter, helt latterlig). Han sa det jeg bare kunne sette på automatisk ip, dns osv i internett-innstillinger fordi det ikke spilte noen rolle på ruteren. Jeg gjorde som jeg ble fortalt og restartet pc-en, men det funker ikke, må dessverre skrive inn manuelt. Automatisk: Assigned by DHCP Ip --> 10.0.0.14 subnet mask --> 255.255.255.0 Default gateaway --> 10.0.0.138 Manuelt: (Denne funker). Ip --> 192.168.1.32 subnet mask --> 255.255.255.0 Default gateaway --> 192.168.1.1 Samme gjelder ved bruk av nettverkskabel. Noen som vet hva problemet er? Noen innstillinger på pc-en? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du har separert modem og Router? Sett kabelen som går fra modemet til routeren i en vanlig Lan-port.. Altså ikke i uplink/internet-port Lenke til kommentar
Myou Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Vi har sånn kombi-kasse, ruter og modem i ett. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Da ringer du inn og sier du får ip fra feil ip-range.. OBS: det kan også være andre dataer/servere på nettet ditt som gir deg ip Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ut fra hva du beskriver prøver maskinen din å koble seg opp mot et annet (fremmed) trådløst nettverk (som tildeler 10.0.0.14 adressen). Har du sjekket i status for tilgjenglige nettverk? Ligger et annet nettverk som default? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ut fra hva du beskriver prøver maskinen din å koble seg opp mot et annet (fremmed) trådløst nettverk (som tildeler 10.0.0.14 adressen). Har du sjekket i status for tilgjenglige nettverk? Ligger et annet nettverk som default? Da hadde det nok ikke funka med statisk IP Lenke til kommentar
Myou Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Riktig, har andre nettverk på listen, men de er ikke som default. Kommer rett på vårt nettverk. Lenke til kommentar
fjaler Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 IP-adressen i området 1.0.0.x må komme fra et sted og jeg ville prøvd å finne ut hvor den kommer fra. Kan evt. taste inn 1.0.0.138 i browseren og se om det er en annen ruter enn den du har. Hva er egentlig grunnen til at du vil ha dynamisk fremfor statisk IP? Har du skrudd av WLAN og eliminert andre trådløse nett helt når du kobler deg direkte på ruteren med kabel? Lenke til kommentar
Myou Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Grunnen til at jeg/vi har lyst på det er pga Ip-telefonen. Support fra phonect (elns.. Husker ikke) sa at vi kunne ha fått fikset IP-telefonen hvis vi klarte å ordne dynamisk Ip og alt det der på ruteren, vi har utelukket at det kan være andre nettverk, har koblet oss opp med en pc mot ruter alene med kabel og det er fortsatt samme problem. Kan også nevne at vi har hatt samme problem i alle år. (angående dynamisk IP) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hvis du får en ipadresse med 10.xxx fra DHCP og får internett med 192.xxx betyr det trolig at du har to routere tilkoblet samme LAN. Hvordan er boksene dine egentlig koblet? Lenke til kommentar
Myou Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Ahh. Craap Vegg linja til ruteren (Dsl) og derfra har vi ledning til Ip adapter, ut fra IP adapter til Ip telefon + internett ledning til de under, har snakka med Start.no og phonect om dette mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå