Ihasabucket Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 okey, fikk dette spørsmålet av læreren min til imorgen, " Hva måles lystyrke i og hvilken farge får lyset i et sørst relativ? " det første er vel nm, men hva er det andrE? ( svar gjerne på første og ) På forhånd takk Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 okey, fikk dette spørsmålet av læreren min til imorgen, " Hva måles lystyrke i og hvilken farge får lyset i et sørst relativ? " det første er vel nm, men hva er det andrE? ( svar gjerne på første og ) På forhånd takk Her er hva jeg husker: Måleenheten for belysningsstyrke er Lux (lx). Måleenheten for lys-styrke kasse er Candela (cd) Måleenheten for lystetthet (Lumians) er Candela pr kvadratmeter (cd/m²) Men hva mener du med "Hvilken farge får lyset i et størst relativ?" Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 sorry for feilskrivning. her er spørsmålet. hva måles lysstyrke i og hvilken farge på lyset gir størst relativ følsomhet takker for alle svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå