Gå til innhold

Søknad til jobb, eventuell cv.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå litt pengeproblemer selv om min far gir meg en del penger nå jeg trenger det liker jeg ikke og snylte på han, går 1året på media og får ikke stipend (Av en eller annen idiotisk grunn) Så nå trenger jeg jobb. Bryr meg fint lite om hva jeg skal jobbe som siden det (nesten) er min første jobb.

Grunnen jeg spørr etter hjelp er først og fremst, hvor bør jeg lete etter plasser jeg kan jobbe?

Har liksom prøvd finn.no der fant jeg bare en plass jeg kunne søke om jeg var under 18år, og det var kun sommerjobb. Bor i bergensområdet så jobbspekteret er vel egentlig ganske stort?

Uansett om jeg først da finner en plass jeg vil søke, hvordan bør jeg da skrive denne søknaden? Jeg har skrevet en god del søknader til diverse spill ol. på internett feks til noen guilder i WoW. Fått veldig gode tilbake meldinger på dem at jeg er flink til og skrive søknader...

Jeg kan jo en del innen data og skrive en fin og ryddig søknad burde ikke være problem, men det er helst innholdet som er problemet.

Dessuten alt jeg egentlig kan putte på CV'en min er at jeg jobbet i ungdmosrådet til Fjell kommune i 2005-2006 som kommunens første ungdomsråd. Jeg engasjerte meg ikke mye i dette som jeg nå angrer ganske mye på, men ble betalt 5000 i møtegodgjørsler for 5-7møter?

Uansett takk for tips og svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at Dagbladet har en fin guide for jobbsøknad og CV. Hvis du søker litt så finner du nok den, eller evt. en annen guide. Den hjalp meg hvertfall en gang. Hva slasgs jobb du kan få, hmm. Blir vanskelig å få kasse-jobb, iom. at du ikke er 18, men du kan vel prøve å få ryddegutt/jente-jobb? Evt. spørre om det er noen ledige stillinger på Spaceworld o.l. Er ikke alltid Finn.no er beste måte å skaffe en jobb.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Personlig oppmøte er ofte en sikker vinner. I stedet for å sende ut upersonlige standardsøknader overalt, møt opp, og lever søknad og cv. Da blir du lagt merke til, og husket. Pass på at du da ikke gir det til en 16 år gammel ekstrahjelp, men en sjef av noe slag ;) Å registrere seg hos manpower/adecco kan være en mulighet også, hvis du er litt fleksibel mtp hvor og hva du vil jobbe med. Det kan også være en fin mulighet til å samle mange erfaringer.

Lykke til med jobbsøkingen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...