TaWret Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei, Går nå som lærling som prossesoperatør. Lyster å studere etter lærlingtiden, så det jeg lurer på er om jeg må betale for 1år med påbyggning for få oppnå generell studiekompetanse. Har gk og vk1 bak meg. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 kanskje greit å oppgi kva du vil studere videre? Ingeniør krever forkurs, eller generell studiekompetanse. du kan jobbe til du er 25, og komme inn på erfarings grunnlag. Lenke til kommentar
TaWret Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Hva jeg skal studere videre har jo ingen ting med saken, men for den del så er jeg ikke sikker enda. Står mellom flere ting, men ingeniørnivå er det jeg satser på. Spørsmålet er om det vil koste meg å ta allmenn påbyggning ettersom jeg har tatt 2 år på videregående + lærlingtid(som jeg enda har ei stund til med) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvis jeg tolker denne figuren riktig, så har du fremdeles studierett når du er ferdig med lærlingetiden din http://vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/?ASP...Artikkel=007506 Slik reglene var da jeg gikk VGS i hvertfall, hadde man studierett i 5 år. Og du har når du har oppnådd fagbrev brukt 4, og har ett år igjen. Lenke til kommentar
TaWret Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Flotte saker. Slike kurs er sikkert dyre. Takker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Flotte saker. Slike kurs er sikkert dyre. Takker Ja det er de ofte Det går jo også an å ringe til rådgiver på skolen, og få det bekreftet der. Men sånn som det er lagt frem der er jeg i hvertfall 90% sikker på at påbygg ikke skulle være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå