Hestvik Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Vurderer å kjøpe meg en ny kjøler til min q6600. Har en Zalman 9700NT fra før, men synes ikke den kjøler godt nok. Kjølepastaen jeg bruker er den som fulgte med Cpu, har dette noe å si? På 3 ghz load går temperaturen mellom 60-62 grader, noe jeg ikke er helt fornøyd med. Burde jeg kjøpe ny kjøler eller skal jeg bare la det være? Stepping er b3 btw. Mine spesifikasjoner står i signatur. Edit: Vurderer en "Thermalright ULTRA120 Extreme" med 2 stk "Noctua NF-S12". Totalt 941,- Er dette verdt pengene? med tanke på at jeg brukte ca 600,- på Zalman kjøleren? Endret 6. mars 2008 av canavasman Lenke til kommentar
JoffenxD Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Vurderer å kjøpe meg en ny kjøler til min q6600. Har en Zalman 9700NT fra før, men synes ikke den kjøler godt nok. Kjølepastaen jeg bruker er den som fulgte med Cpu, har dette noe å si? På 3 ghz load går temperaturen mellom 60-62 grader, noe jeg ikke er helt fornøyd med. Burde jeg kjøpe ny kjøler eller skal jeg bare la det være? Stepping er b3 btw. Mine spesifikasjoner står i signatur. Edit: Vurderer en "Thermalright ULTRA120 Extreme" med 2 stk "Noctua NF-S12". Totalt 941,- Er dette verdt pengene? med tanke på at jeg brukte ca 600,- på Zalman kjøleren? Hmm.. kanskje du kan teste en ny kjølepasta.. den kan være gammel/dårlig.. Denne skal visst være bra.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343985 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 En Thermalright Ultra 120 Extreme selv med ei rimelig stillegående vifte vil være betydelig bedre enn Zalman 9700 (som er DEN mest oppskrytte/overprisede kjøleren som finnes) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Må si meg meget godt forøyd med thermalright 120 extreme/ultra (husker ikke hvilken i farta). Med blanding av gammel + ny kjølepasta idler den nå på 33 grader med en q6600@3ghz mao det kunne vært enda bedre om jeg hadde giddi å montere den skikkelig Load har jeg ikke fått testa, er på ferie nå så jeg bare satset på at det ikke ble for varmt Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Må si at jeg stemmer ganske godt med på 120 kjøleren. Men det handler også litt om hvilket kabinett du har og luftflyt i det. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Noctua NH-12p er også et godt alternativ...Samme type kjøler som TRUE Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Har kun hørt positive ting om Thermalright ULTRA Extreme. Bestilte selv denne for et par dager siden. Jeg trenger god kjøling med lue alternativet jeg kunne finne, kommer til å kjøre den med en moderat stille vifte. Min nåværende kjøler er Schyte Ninja Rev B(Lapped). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå